Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2018

Av Malin wiper - 27 september 2018 15:00

 

Vi åkte in till Västerås i dag och helt plötsligt dyker denna snygga Volvo Amazon från 1962 upp. Min man släppte av mig så jag kunde fota. På bilden ser ni bilens ägare som var väldigt trevlig och lät mig fota hans fina bil. Min mans favoritbil är just Volvo Amazon och denna var så välskött och fin. Bilägaren fixar med bilen själv men den var jättefin då han köpte den också men lacken är ny och den passade ypperligt till bilen


 

Från sidan lika läcker men jag önskade att jag tagit mig lite mer tid så jag fått bättre vinklar. Ville inte uppehålla mannen så länge för han var ju på väg ut från parkeringen                                                 

         

 

Klicka här för att komma in på en sida som heter Klassiker och nu har just Volvo Amazon på sin sida. Klicka här för att komma in på en annan nostalgisida


 

      

 

Snygga fälgar hade bilen också                        


Takräcket var orginal och även väskan                                     


  

Så snygg grill och allt annat


      

Här hör ni en låten som snurrade het på skivtallrikarna 1962. Bobby's Girl med Susan Maughan. Hon föddes 1938 och är en engelsk sångerska som släppte framgångsrika singlar på 1960-talet. Hennes mest kända är just denna jag satt in. 

 

                     

 

Härligt att hösten hösten är så mild och fin i dag och då kan hösten dra ut på tiden. Jag älskar hösten vill ha kvar den länge. Vi var ute ett bra tag i dag och mitt knä var lite bättre så jag kunde följa med min man in på City Gross där vi skulle handla. Annars har jag fått sitta i bilen och vänta i och med knät. Voltarensalvan gjorde nog sitt till efter mina morgonövningar. Nu stannar vi inne och gör lite saker hemma som blivit lite eftersatta. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag

 

                                          

 

 

 

#Volvo #Susan

Av Malin wiper - 27 september 2018 09:30


 

I går ringde min son och dom hade ett skyfall där bara 6 mil bor och bara efter att jag pratat med honom i några minuter så hade vi samma väder och det blåste storm. Det blir sån dramatik när det både regnar och blåser men i dag på morgonen har det lugnat ner sig lite. Fast det ser lite dystert och mörkt ut. Min man fixar frukost medans jag bloggar men jag har inte mycket att komma med och var inne hela dan i går för jag hade så ont i knät när jag belastade benet. Värktabletter hjälper inte men Voltarensalva tar bort udden av det hela och även kyla. Sen skall min man iväg till gymmet för andra gången denna veckan. 


 

Bland alla minnesbilder hittade jag denna bild på en moped som jag antar min pappa hade. Det ser ut som han är på utflykt med packning längst bak. Han gillade ju att fiska så jag gissar på att det var det han gjorde vid detta tillfälle. 

 

          animated-fishing-image-0073

 

Snart är det jul igen!. Här en bild från förra lägenheten då min man och jag drack lite glögg vid vårt dåvarande barbord. Nu har vi större kök så nu har vi ett vanligt bord och av större storlek. Jag tror detta var från en jul då vi firade ensamma men sen har vi varit tillsammans med min son och min mans bror ett antal jular. I år kommer sonen och svågern hit precis som förra året. Några år så höll vi till hos sonen.  


                                               


Köket

 

Vi mötte detta arbetsfordon en dag som fraktade bort vägskyltar 

  

                                             

Jag såg Uppdrag Granskning i går som var i fyra delar. Den heter Safet och Sanningen ett gripande program om Safet som miste sin fru och tre små barn i en brand som sen visade sig vara mord och självmord. Den var så sorglig och tragisk så även dom luttrade brandmännen, polis och ambulanspersonal var skakade i grunden. Tänk den sorgen för Safet att stå där ensam och mist hela sin familj och det på grund av slarv från Socialförvaltningen som sen sitter där som kalla statyer när Safet vill ha svar. Klicka här för att komma in på SVT play för att se programmen.

 

                       

 

I dag har vi lite ärenden ute så jag skall försöka följa med och det blåser inte lika mycket som i går. Nu är det torsdag igen!! och tiden rusar iväg som vanligt. Hoppas ni får en fin torsdag och även helg att se fram emot. Kram på er 

 

      

Mark Knopfler med True Love Will Never Fade 

 

#Regn #Moped #Lägenheten #Vägskyltar #Safet #Mark 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards