Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 november 2018

Av Malin wiper - 8 november 2018 16:00


    

Ett klipp jag haft inne sen förut på ett arbetet dom gjort på min sons jobb. Det är en app som blivit väldigt lyckad och sonen arbetskamrater, chef hade invigning av appen och tidningar var där och dom fick snittar och dricka. Själva appen har mer klassisk musik och min son har komponerat båda plus filmat men dom andra arbetskamraterna sen har dom hjälpts åt och det är inget lätt jobb så dom har verkligen gjort det bra


Klicka här för att komma på tidningen EnaHåbo Enköping och läsa vad dom skriver ang Westerlundska Gården. Klicka här för att se inlägget jag skrev förra gången

 

               

 

Min son skickade över 2 vackra bilder han tog i Stockholm för några dagar sen då han mötte upp en kompis där. Takåsar i skymningsljus. Jag tog mig friheten att beskära dom lite upptill

 

 

Vi har inte varit till Stockholm sen 2007 då vi åkte till Åland med Birka. Det var en kryssning vi gjorde med våra dåvarande grannar. Vi hade eget hus och jag hade opererat höften bara några månader före så jag gick med krycka. Vi hade jättetrevligt och låg över en natt. Arvingarna spelade i en av båtens nöjesställen och det fanns även pub och annan musik. Jag har en kusin i Stockhom och han och hans fru var hit då vi var rätt nyinflyttad. Vi vill åka och träffa dom också men det blir inte före jul utan mot våren. Dom är jättetrevliga båda två. Klicka här för att se när dom var till  oss. Då hade vi inte fått helt i ordning hemma och stolarna i köket var tillfälliga.

 

                                        


itSajten

 

När vi bodde i Katrineholm i 8 år så var Stockholm vårt andra hem och vi åkte dit jätteofta och låg på hotell och roade oss. Då kunde man bo på jättebra hotell med dubbelrum för endast 500:-. Nu är det mycket dyrare och stan är mer stressad. Sonen berättade att folk springer mer än går och in ear hörlurar hänger och slänger så blickarna riktas inte framåt utan neråt mot mobilen.

 

I dag har jag promenerat 600 m men sen tog det fullständigt stopp så jag fick sätta mig på en bänk. Jag har i alla fall kunnat börja gå i butiker och jag känner direkt om golvet inte funkar och då är det bara att gå ut. Vi var så rastlösa så vi åkte ut en sväng i dag igen.

 

                                          

 

 

När vi kom hem mötte vi två barn i ca 4 årsåldern som stod vid vår dörr och ropade "Bus eller godis" lite sent påtänkt..  . Vi sa att vi inte hade nåt godis hemma men då sa flickan: kan vi få en smörgås då?..  . Önskade att jag hade lite kontanter på mig så jag kunde ge dom men inget fanns. Sen lessnade dom och gick ut på gården igen.

 

    

Här kommer ytterligare ett videoklipp från då vi var till Västerås Konserthus för att se Caroline Wennergren & Leroy Armstrong och David Carbe Kvartett

 

                            

 

Klicka här för att se del 1. Klicka här för att se del 2. Nu är det torsdag igen och helgen närmar sig. Vi har lite saker på agendan och det känns bra. Hoppas ni har en fin dag än så länge. Sköt om er 



#Westerlunds #EnaHåbo #Stockholm #Hörlurar #Caroline

Av Malin wiper - 8 november 2018 09:30

 

I tisdags var jag till Vårdcentralen och deras Fysioterapimottagningen. Fyrioterapeuten tyckte att jag blivit bättre men jag bad att få bli tejpad igen. Sen är det bara att fortsätta att träna och promenera så jag förhoppningsvis kommer tillbaka till gymmet igen. Är det så att jag inte blir bra så skall jag kräva ett ultraljud på knät så dom ser lite bättre om det är nåt annat också.


 

Man går en trappa upp och mittemot fysioterapin så ligger Folktandvården och jag ringde och ville ha tid men det gick inte för dom har fullt och man får söka upp Folktandvården eller andra tandläkare i närbelägna städer istället. Jag har haft Myrna Henriksson Skillingaryd (Munhålan) i flera år så det känns inget vidare att börja om och hon var väldigt noga, skicklig och dessutom både trevlig och rolig. Jag gick en gång om året och nu har jag inte varit på 1,5 år så det behövs tas bort tandsten och fräscha upp tänderna. Jag har inte haft mer än ett litet hål på 20 år så jag har bara behövt gå till tandhygenist tack och lov för det är så dyrt att gå till tandläkare. 

 

                                                    


Netanimations 

 

Några bilder som inte kom med i förra Åsby inlägget. Nu får jag ta till lite bilder som blivit över.

 

                

 

Det regnar till och från ute och är mörkt från morgon till kväll. Längtar efter lite vit ren snö så allt lyser upp och man blir piggare. När jag växte upp i Sundsvall så kom snön väldigt tidigt så det varingen snöbrist precis. Då funkade ju även snöröjningen så det var inga problem att ta sig fram. Jag åkte både konståkningsskridskor och skidor och kom ihåg den torra kylan som gjorde att man fick smörja in ansiktet i Nivea. Då var 30 grader kallt normalt 

 

 

Dom har julgranspynt av tusen de slag

 

     

    

   

 

Jag återkommer då jag har lite mer att skriva om. Önskar er en mjuk, mysig och kramgo dag. Tack snälla ni för att ni tittar in till mig..  

 

     

Nightwish med Walking In The Air (The Snowman). Dom är en finsk symfonisk- metal-grupp från Kides i östra Finland som grundades 1996. Tarja Turunens operaskolade röst har rönt stora framgångar främst i Finland men också i resten av världen. Jag fick gåshud av detta klipp

 

                                 Halaus, det betyder Kram på Finska



#Fysioterapin #Folktandvården #Åsby #Sundsvall #Nightwish

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards