Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 november 2018

Av Malin wiper - 25 november 2018 13:45


  

I går höll jag på att gå upp i atomer då jag hörde Linnea Henriksson sjunga "Den stora dagen" i Så mycket bättre. Jag grät floder och vilken röst och röstomfång hon har och även känsla. Att hon tog med den fantastiska kören lyfte allt ett steg extra. Så synd att inte klippet finns än på Youtube. Jag fick gåshud över hela kroppen och texten är så tragisk. Jag gillar även hennes åsikter. Klicka här för att höra henne sjunga låten

 

                                 animated-music-note-image-0011               animated-music-note-image-0011               animated-music-note-image-0011               animated-music-note-image-0011


Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att se hennes evenemangsprogram. Klicka här för att höra henne sjunga en annan låt

 

Linnea Henriksson föddes 1986 i Halmstad det var samma år som jag flyttade tillbaka till Göteborg efter 5 år i Gävle. Hon är en svensk pop- och jazzångare samt låtskrivare. Hon var med Idol 2010 där hon placerade sig som fyra. Hon har släppt tre album i eget namn

 

 

Det är så vackert när man åker på dom små vägarna och himlen förändras ständigt med vackra magiska moln

 

 

Fick zooma rejält från bilen för att få denna bild. Så lyriskt och fint dom bor. Nu skiner solen så vi har ingen rimfrost längre och det är varmare ute. Just nu håller vi på med gardinkappan i köket och min man vill själv göra iordning allt från att sy till att sätta i öljetter. Klicka här för att komma in på hans lilla öljettskola. Vi skall fönya den så småningom med att filma hela proceduren. Klicka här för att se när min man satt i öljetter när vi bodde På Storgatan i Vaggeryd.

 

   

En bild jag tog i slutet av november förra året i Hallstahammar. Denna stora adventsljusstaken fanns att skåda i rondellen vid OKQ8 och när den tändes på kvällen såg det jättevackert ut

 

  

Så här såg det ut 12 december 2017 på vår gård. Då hade vi fått snö och det hoppas jag på nu också                

     

The Baseballs med Let It Snow                   


 

#Linnea #Minnesbild #Baseballs

Av Malin wiper - 25 november 2018 09:00


 

När vi var i Västerås i går så åkte vi till Saluhallen Slakteriet och där på baksidan finns en fin Italensk butik som har delikatesser av många slag. Den heter Italiano Import & Export. Vi var ute efter pastan vi brukar köpa där som innehåller både durumvete och kikärtor. Den är den godaste vi någonsin ätit och serveras på lyxrestauranger i New York. Klicka här för att se vad jag skrivit ang denna pasta som heter Delverde "Fussili". Vi brukar köpt 6 paket åt gången så vi har för lång tid framåt. 

 

                      animated-italy-image-0005                         animated-italy-image-0005                            animated-italy-image-0005


  

Vi blev fruktansvärt besvikna för nu hade dom slutat sälja denna pasta så vi skall testa detta märke "De Cecco" men då innehåller inte denna kikärter och det är det som är så magiskt gott. Annars är detta kvalitetspasta också. Min man har mejlat till Delverdes kundkontakt för att höra om man kan köpa den pastan på nåt annat ställe eller skicka efter från nätet

 

Klicka här för att läsa lite mer om De Cecco företaget


  

Vi köpte även en pastasås som man kan ha till pastan antingen som den är eller med köttfärs eller vegofärs. Hon sa att denna var väldigt omtyckt och det fanns en som var lite starkare i smaken men vi tog den mildare. Märket är De Cecco


 

Vi bestämde oss för att testa pastan och såsen direkt då vi kom hem. Vi använde oss av anamma vegofärs som är jättegod och knappt går att skilja från vanlig köttfärs och är supergod


 

Till såsen valde vi den ena stortens pasta som vi testade först var Pasta Casareccia. Som grönsaker hade vi morotsstavar, palsternacksskivor och broccoli. Såsen var magiskt god så den kommer vi att köpa igen och vegofärsen passade ypperligt till. Pastan var god men inte alls samma känsla och smak som den med kikärter och durumvete. 

 

                                        


Batteriordning

 

När vi var till italiano så köpte vi även ett paket biscotti av en fin sort vi köpt förut men då testade vi med vanliga nötter nu tog vi med pistagenötter. Vi vill ha lite blandat på vårt barbord i vardagsrummet så det alltid finns nåt att ta till när man antingen dricker kaffe eller nån annan dryck. När vi var till Italen Venedig så var det inte på Markusplatsen man fick den bästa cappuccinon utan i en gränd från från Markusplatsen och dom hade även urgoda tramezzino

 

                                    


Dryckesglas

 

Vi åkte även en sväng till Stadsmissionens second hand. Då såg jag dessa två adventsljusstakar som såg helt annorlunda ut med en egen design. Längst upp sätter man glödlampor och dom ser ut att gå att böja lite. En enda sån får man ge 750 kr för så dom måste ju ha varit ännu mycket dyrare på butik

 

                    

 


Vi vaknade 08.00 och det var fullmåne ute och svindlande vackert med den gnistrande rimfrosten. Vi satt och njöt med vårt morgonfika och tog beslut om vad vi skulle göra i dag. Jag skall städa toaletten och min man skall sätta öljetter i vår nya gardinkappa men vi har köpt på metervara så han måste även sy på maskin. Den kommer då upp i dag och det känns skönt. Vi tar en punkt i taget och bockar av. Jag har blivit bättre under foten med senknutan så mina behandlingsmetoder funkar. Så nu kan jag promenera lite längre igen och det känns befriande. Hoppas ni som tittar in får en vilsam söndag. Kram på er och tack för att ni tittade in

 

     

Anna Oxa med Donna con te. Anna Oxa föddes 1961 i Bari Italien och hon är en italiensk sångerska med albanskt påbrå.

 

 

 

#Italiano #Delverde #Cecco #Pastasås #Vegofärs #Biscotti #Stadsmissionen #Anna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards