Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 november 2018

Westerlundska Gården dyrgrip digitaliseras och Caroline Wennergren

Av Malin wiper - 8 november 2018 16:00


    

Ett klipp jag haft inne sen förut på ett arbetet dom gjort på min sons jobb. Det är en app som blivit väldigt lyckad och sonen arbetskamrater, chef hade invigning av appen och tidningar var där och dom fick snittar och dricka. Själva appen har mer klassisk musik och min son har komponerat båda plus filmat men dom andra arbetskamraterna sen har dom hjälpts åt och det är inget lätt jobb så dom har verkligen gjort det bra


Klicka här för att komma på tidningen EnaHåbo Enköping och läsa vad dom skriver ang Westerlundska Gården. Klicka här för att se inlägget jag skrev förra gången

 

               

 

Min son skickade över 2 vackra bilder han tog i Stockholm för några dagar sen då han mötte upp en kompis där. Takåsar i skymningsljus. Jag tog mig friheten att beskära dom lite upptill

 

 

Vi har inte varit till Stockholm sen 2007 då vi åkte till Åland med Birka. Det var en kryssning vi gjorde med våra dåvarande grannar. Vi hade eget hus och jag hade opererat höften bara några månader före så jag gick med krycka. Vi hade jättetrevligt och låg över en natt. Arvingarna spelade i en av båtens nöjesställen och det fanns även pub och annan musik. Jag har en kusin i Stockhom och han och hans fru var hit då vi var rätt nyinflyttad. Vi vill åka och träffa dom också men det blir inte före jul utan mot våren. Dom är jättetrevliga båda två. Klicka här för att se när dom var till  oss. Då hade vi inte fått helt i ordning hemma och stolarna i köket var tillfälliga.

 

                                        


itSajten

 

När vi bodde i Katrineholm i 8 år så var Stockholm vårt andra hem och vi åkte dit jätteofta och låg på hotell och roade oss. Då kunde man bo på jättebra hotell med dubbelrum för endast 500:-. Nu är det mycket dyrare och stan är mer stressad. Sonen berättade att folk springer mer än går och in ear hörlurar hänger och slänger så blickarna riktas inte framåt utan neråt mot mobilen.

 

I dag har jag promenerat 600 m men sen tog det fullständigt stopp så jag fick sätta mig på en bänk. Jag har i alla fall kunnat börja gå i butiker och jag känner direkt om golvet inte funkar och då är det bara att gå ut. Vi var så rastlösa så vi åkte ut en sväng i dag igen.

 

                                          

 

 

När vi kom hem mötte vi två barn i ca 4 årsåldern som stod vid vår dörr och ropade "Bus eller godis" lite sent påtänkt..  . Vi sa att vi inte hade nåt godis hemma men då sa flickan: kan vi få en smörgås då?..  . Önskade att jag hade lite kontanter på mig så jag kunde ge dom men inget fanns. Sen lessnade dom och gick ut på gården igen.

 

    

Här kommer ytterligare ett videoklipp från då vi var till Västerås Konserthus för att se Caroline Wennergren & Leroy Armstrong och David Carbe Kvartett

 

                            

 

Klicka här för att se del 1. Klicka här för att se del 2. Nu är det torsdag igen och helgen närmar sig. Vi har lite saker på agendan och det känns bra. Hoppas ni har en fin dag än så länge. Sköt om er 



#Westerlunds #EnaHåbo #Stockholm #Hörlurar #Caroline

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

8 november 2018 22:15

Hej!Så vackra bilder från Stockholm.Ja du,nu la min mobil av.Just när jag lärt mig.Kommer inte in i manicken.Det är bara 5 blå rutor.Är det batteriet?Kan inte sånt.Skriv i bloggen när,om. ni kommer.Helst söndag.Idag lagade jag egen ärtsoppa.väldigt gott.Och har tittat på Efterlyst.Tusen kramar.Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

9 november 2018 09:53

Vad trist att din mobil inte fungerar. Jag hade tänkt ringa i dag. Vad gott med egen ärtsoppa. Min man kan undersöka din mobil då vi kommer

Jag har missat efterlyst så jag får kolla på nätet

Ha en fin fredag
kram från
Malin

 
Veiken

Veiken

9 november 2018 02:11

Jätteroligt med en bra app som sonen varit med och gjort.
Stockholm ja. Vår underbart vackra huvudstad som jag så sällan besöker. Tyvärr trivs jag inte där. Stockholmsstressen kan jag vara utan!
Jag minns så väl Caroline Wennergren och hennes lite raspiga röst. Vart tog hon vägen? Man hör aldrig något om henne numera! Ha det gott!

http://veiken.se

Malin wiper

9 november 2018 09:55

Ja du det behövs många huvuden som slås ihop för att få en sån och alla är så skickliga på det dom gör

Jag gillade Stockholm innan det blev så stressat och stort.

Caroline är i full gång men syns sällan på TV. Hon har konserter lite över hela landet och säkert utomlands också.

Ha en fin fredag
kram
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

9 november 2018 13:13

He,hej!
Oj,klockan 10.00 har jag nyss kommit upp!Så vi säger på tisdag blir bra!Lycka till med influensa sprutan.Jag har en konstig förkylning.på nätterna kommer hostan.under morgontimmarna tyckte katten Leifi att jag snarkade för mycket så han väckte mig.Men då ser jag framemot tisdagen!Välkomna!Kramar från Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

9 november 2018 13:22

Vad bra att vi kan komma på tisdag för då har vi inget annat. Katter är för roliga ;)

Då får du bestämma tid då vi skall komma.

Hoppas vi inte blir smittade för vi har ju nyss varit förkylda.

Då bestämmer vi tisdag

Ha det bra
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards