Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 november 2018

Av Malin wiper - 21 november 2018 17:15

  

Vi åkte ner till Öster Mälarstrand för att promenera en stund och sen kunde vi inte motstå att gå in på Öhrmans Konditori & Café som ligger så fint. Dom har jättsnyggt inne och fantastiskt kaffebröd och smörgåsar 


                                                                                    


Klicka här för att se när vi var till Öhrmans Konditori & Café första gången då vi flyttade till Västmanland från Småland, det var på deras Café inne i Västerås. Klicka här för att se när vi var dit 4 juli 2018. Klicka här för att se när vi var dit 21 juli 2018.


 

Jag valde en muffins med äpple och kanel och min man en saffransbulle. Båda var underbart goda så vi satt och njöt i det fina konditoriet och det är en vänlig och trevlig stämning där som ger mysfaktor


 

Här har vi satt oss vid ett av deras bord och det hänger kristallkronor i taken och små lampor på borden som ger ännu det lilla extra

 

Klicka här för att se när vi var dit 23 juni då jag fick lite fler och bättre bilder

 

                                                                                


 

Kolla in vilka strutar till bakverk som har en pistagefärgad fyllning..  Tandvattnet börjar rinna


 

Dessa godsaker går under namnet smörkolapaj..  

 

 

Jag tyckte det stod på en skylt att dessa godsaker var sockerfria


 

Såna här rosetter hänger på några ställen i lokalen och lyser upp inför julen                                        

 

 

Öhrmans ligger i det låga svarta huset längst till vänster på bilden. Hoppas ni får en skön och glittrig kväll..  

 

     

Violinisten Caroline Campbell spelar här "Skyfall" en rätt lång inledning men sen kör det igång och blir hur häftigt som helst. Hon är en amerikansk violinist. Hon är solist och kammarmusiker som spelar klassiskt, jazz, film och populärmusik

 

                                   

Acorn

 

#Öhrmans #Saffransbulle #Strutar #Smörkolapaj #Rosetter #Fyrskeppet #Caroline

Av Malin wiper - 21 november 2018 09:15



 

Tele ticket


Vi var ju och såg Caroline Wennergren för ett tag sen och hon är ju både buktalare och buksångare. Jag fick detta tips av min blogg/fb vän Lena om en annan bra buktalare som heter Jeff Dunham. Roligt att man får lite tips för det berikar och jag har nu kollat in honom på Youtube och han är jätteskicklig också. Han använder sig av många olika dockor.

                     

      

Här ser vi Jeff Dunham med en av sin dockor

 

Jeff Dunham föddes 1962 i Dallas, Texas och ären amerikansk buktalare och ståuppkomiker. Han använder sig av olika dockor i sina framträdanden med vilka han för en dialog. Durham är ensambarn och började som buktalare redan som åttaåring. Han har uppträtt i många TV-program såsom Star Search, Late Show with David Letterman, Comedy Central Presents och The Tonights Show. Han är känd för Comedy Central genom sina tre framträdanden där


   

Klicka här för att komma in på inlägget där Caroline Wennergren buktalar/buksjunger. Det var en toppenföreställning på Västerås Konserthus vi var på. På bilden ovan ser man väskan som Caroline förvarar sin buktalardocka i.

 

                  

Här i Sverige har vi även Zilla & Totte. Zilla är buktalare som varit med i Talang 2007 och vann. Hon heter i verkligeheten Cecilia Ustav. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att se när hon var med i Talang

 

     

Ytterligare ett klipp med Jeff Dunham och en av hans buktalardockor. Han är ju också skicklig på det han gör men min favorit är ändå Carolina Wennergren.

 

                    animated-dividing-line-image-0032 

 

I dag är det promenad, träning och städning som gäller. Tyvärr så har jag fått en liten kula under foten så jag måste ha trampat på nåt som ställt till detta. Typiskt när man kommit igång på allvar med promenader. I går gjorde det inte lika ont och jag kommer ihåg att jag haft en sån kula förut under foten förut men på ett annat ställe och dom brukar gå bort så småningom. Alltid är det nåt som krånglar. Vi hade i alla fall jättetrevligt i går med vänner och son. Jag hoppas ni får en fin onsdag. Ha det bra och sköt om er. Kram från Malin

 

  

#Jeff #Lena #Caroline #Promenad 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards