Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 november 2018

Av Malin wiper - 23 november 2018 16:30

 

I dag var det dags att skrapa bilrutorna för första gången. Vi brukar hjälpas åt och har massor av skrapor men helt plötsligt fanns bara en. Min man tror att han fått upp dom till lägenheten av misstag då han städat bilen. Luften är hög, klar och behaglig så det känns inte fel med lite rimfrost. 

 

 

Den här läckra isskrapan köpte vi 19 november 2017 på City Gross. Den är jättebra att skrapa bilrutor med och fungerar även som parkeringsskiva. 

 

 

I dag slog vi till med varsin räksmörgås på City Gross Café Erikslunds Shoppingcenter. Annars brukar vi dela på en för dom är så mäktiga. Vi skulle nog ha gjort det denna gång också för vi orkade inte en hel. Dom är supergoda med handskalade räkor av hög kvalitet och brödet är hembakat från deras eget bageri. Det var rätt mycket folk ute nu då det är "Black friday". Vi pratade lite med ett par som vi träffat flera gånger sen vi flyttade till Västmanland. Dom är jättetrevliga och bor inte så långt ifrån Shoppingcentret. Dom tycker som oss och många andra att det är för dyrt med parkering inne i Västersås så många med oss åker hellre till Erikslund där parkeringen är gratis. 

 

 
När vi kom ut på parkeringen igen så stack denna bil ut från mängden. Tänk vad Volvo 744 från 1987 blivit snygg med åren. Jag gillade inte den modellen förr men nu har den blivit riktigt retro-snygg. 

 

     

Jag har ju själv haft en Volvo 145 herrgårdsvagn svart. Det var en fd polisbil som jag köpte på Överskottslagret som det hette i början av 1970-talet. Eftersom den hade varit polisbil så fanns det lite roligt som fanns kvar med larm och specialdörrar och inredning.

 

           


Syrran och svågerns nya familjemedlem katten Stilton gillar tydligen mina rörliga bilder i bloggen..  Allrahelst inlägget från i morse då jag hade en fyr med rörligt ljus. Då stod han så här och kollade in, så gulligt..  . Klicka här för att se förra bilden på Stilton men då får man scrolla ner en bit på sidan                  

 

          

Katten har verkligen funnit sig tillrätta och mår som en prins. Här leker Stilton med svågerns skor..  . Tack för bilderna!. Det är så kul att få följa utvecklingen                                           

 

 

Vi har handlat resten av julklapparna som vi skall ha då vi 4 träffas på julafton och juldagen. Nu skall jag bara slå in dom i julpapper och pynta dom lite. Vi blir ju 4 st och vi ger en julklapp för högst 200 kr/man till varandra. När vi kom hem så besökte vi vår skobutik i Hallsta och hittade där jättebra vinterskor till oss båda två. Jag skriver om detta i morgon för jag fotade lite också och måste fixa till bilderna i fotoprogrammet. 

 

  

Så här såg det ut på vårt köksbord i början av december 2017. Nu har jag fått tag på en riktigt festlig julduk på second hand som är helt ny. Den visar jag senare. Med denna bild önskar jag er en underbar fredagskväll

 

     

Det hade varit kul att befinna sig på en plats där man får se en flashmob. Klicka här för att se en flashmob på Erikslunds Köpcenter i Västerås.  

 


#Rimfrost #Räksmörgås #Volvo #Stilton #Flashmob

Av Malin wiper - 23 november 2018 10:45


 

Dekorerat vid Kajplats 9 utomhusbar. Baren har nu gått in för viloläge. Jag hinner inte skriva nåt inlägg på morgonen för vi vaknade så sent, därför tar jag till detta med bilder som jag redan hade klara sen förut. När vi vaknade så var det alldeles vitt ute men ingen snö utan frost på träd och gräsmatta. Termometern visade 6 grader kallt så nu är det till att klä sig lite varmare. Nu har jag vilat foten hela dan i går så nu klarar jag inte av att sitta inne längre så vi åker ut en sväng. Jag satt dit en filtring som skyddar senkulan och det funkade rätt bra så jag kan promenera lite i alla fall.                                   


 

Nymålad och färgstark 


 

En av många Bambi i Västerås


 

Jag tror jag kurar ihop mig lite i kylan


  

Alla goda ting är tre


 

Det växer upp hus så det knakar. Dessa fanns inte när vi började åka till Västerås och hälsa på min son och svåger


 

Dom tre husen i förgrunden var på byggstadiet då vi flyttade hit 24 februarei 2017

 

 

Fyrskeppet Svenska Björn fotat från ett annat håll

                           


En parkoas vid Öster Mälarstrand

 

 

Jag avslutar med denna roliga tomte som jag såg på Läkarmissionens Second hand. När jag tittade ut mot huset mittemot i morse vid frukosten så lyste två adventsljusstakar mot mig. Vi börjar nog inte att julpynta förrens lite senare för första advent infaller 2 december. Det lyste i alla fall fint och det kändes stämningsfullt. Vi har skrivit en lista på morgonen vad vi måste göra innan första advent och helst innan nästa vecka. Vi bockar av en punkt i taget. Nu önskar jag er en härlig och upplevelserik helg med en gnutta vila inbakad i sig

 

     

The Real Group med Song From the Snow 

         

 

#Kajplats #Nymålad #Bambi #Tre #Knakar #Parkoas #Tomte Real

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards