Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 november 2018

Av Malin wiper - 2 november 2018 15:45

 

Här kommer lite blandade bilder som jag tagit under olika tillfällen. 

 

 

Utefter små vägar dyker det alltid upp nåt som här traktor och ett gammalt slitet hus. 

 

 

Här tvärbromsade vi för i verkligheten så lyste detta träd upp hela kvarteret. Knallröda äpplen som såg ut som stora tomater.

 

 

Självlysande grön picup på släpvagn

 

 

Den husbilen var nåt alldeles extra. Tänk att bo i en sån några månader/år och bara åka omkring och uppleva saker. Det är en IVECO CONCORDE från 2015. Klicka här för att se en ombyggd skåp- och husbil. Klicka här för att se en ambulans som blivit husbil

 

     

On the road again med First Aid Kit 

 

 

Tankbil på nära håll.

 

 

Jag såg en TOYOTA STARLET från 1988 och den kanske blir veteranbil så småningom 


 

På ett elskåp låg ett bortglömt gosedjur

 

 

Bild från i dag då man ser att det är lite dimma och sen började det även att regna

 

 

Snygg färgstark stol hos Café Malin

 

 

Leksaker går även bra att ha i en gammal resväska

 

                                   


Ali Express

 

      

Traveling Wilburys med End of the line. Njut och ha det bra kära ni som tittar in

 

                           

 

– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern. 

 

   

#Blandade #Traktor #Äpplen #Släpvagn #Husbilen #First #Toyota #Gosedjur #Malin #Resväska #Traveling

Av Malin wiper - 2 november 2018 10:15

                                           


 

Som jag skrev i går så blev vi bjudna på fika av svågern. Det blev Café Malin som ligger i ett gammalt anrikt hus. Här ser ni Malin som fönstermålning. Min man hade läst om detta café som blivit väldigt populärt

                            

    

Vem var då denna Malin? Hon föddes 24 maj 1602 i Arboga var dotter till Cecilia Hintze och Carolus Olai Hising, rektor vid Arboga skola. Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer. Malin var en stark kvinna som var med och drev den första ordnade undervisningen för flickor i Sverige 

 

                            

 

Klicka här för att läsa om Cafét i Vlt. När jag tog namnet Malin som 15-åring så var jag rätt ensam om det namnet så folk trodde att jag skojade med dom då jag presenterade mig. Mina föräldra gav mig nament Margaretha men dom opponerade sig inte när jag la till namnet Malin som tilltalsnamn.

 

 

Vi satt en trappa upp och där finns denna stora lokal som var jättefin men många olika sittgrupper. Fönstren var djupa med snygga målningar, likaså taket men det var så svårt att fota där så jag kan bara ta med bilder som gick att göra iordning

                            

 

Min man och jag tog varsin smörgås med ost och skinka och dom var jättegoda. Min mans bror slog på stort och tog en vegetarisk soppa, grönsakstallrik, grillad smörgås och en juice. 

 

 

Svågern och jag blir fotade. Klicka här för att höra ett axplock av musik från långt tillbaka.

 

                                       


Alibaba

 

 

Kolla in dessa barstolar med kedja och trampor.

 

                        

 

 

Detta var ett fikarum på första våningen och det var så färgstarkt och läckert i lite 1940-1960-talsstil. Där fanns det leksaker och även små bord för barnen

 

 

Det finns även ett rum med långbänk, bord och massor av kuddar där man kan njuta med sitt kaffe.

 

 

Vill man sitta vid barnbord så finns det många platser att välja på och här är en. Cafét skall ses live för då förstår man hur fint det är. Det fanns även ett rum till där man kan få vara lite privat i vänners lag

 

                   

 

Vi har hela 9 grader varmt här och lite regndisigt. Vi vaknade lite sent och har sovit rätt gott i natt. Nu önskar jag er en härlig fredag. Tack för att ni tittar in

 

      

Olle Adolphson med Nu är det gott att leva. Han föddes 1934 i Stockholm och dog 2004 så han blev 70 år. Olle var en svensk visdiktare, vissångare och gitarrist

 

 

#Malin #Undervisning #Smörgås #Barstolar #Färgstarkt #Långbänk #Olle

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards