Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2011

Akleja Blomsterhandel! En överraskning...

Av Malin wiper - 22 oktober 2011 14:01

 


Eftersom jag inte är i form i dag så bestämde jag mig för att ha en sk morgonrocksdag...  Det medför ju att man inte kan visa sig själv vid dörren om det ringer på men då finns ju Mr T där som alltid klär på sig...   Naturligtvis så ringde det på dörren och min man gick och öppnade.


  


När min man stängde dörren så kom han emot mig med en bukett blommor som var otroligt vacker. Jag fattade ingenting men Mr T sa att det var ägaren av Akleja Blomsterhandel som kom med buketten...  


Klicka här för att komma in på Akleja blomsterhandels hemsida


  


Så här stod det på det medföljande kortet...   Jag blev så glatt överraskad så jag fick kortslutning i hjärnan...   När jag började blogga så hade jag inte en tanke på att skriva så mycket om våra butiker i samhället men sen har det bara blivit per automatik  för vi har sån tur som har såna fina och väl fungerande butiker med dess fantastiska utbud. Dessutom är ägarna och dom som jobbar på våra butiker så trevliga och serviceminded. Jag och min man köper det mesta här i samhället för vad är det för idé att handla allt i storstan när vi har det så väl förspänt här?.  Klicka här för att se det senaste inlägget från Akleja. Då visade jag mest bilder som fick tala för sig själv



  


Buketten var så färgstark så jag bad min man gå ut på gården och ta några kort på blommorna i ett bättre ljus. Buketten är mycket större än man kan få fram på bild.


        


Klicka på bilderna så blir dom större.


  

 

Tusen tack för blommorna som gladde mig enormt.... Det är en sån fantastisk bukett så den skulle kunna användas till bröllop. Vad snälla och gulliga ni är. Jag är dessutom så glad att jag får gå omkring och fota i era butiker för då har jag nåt bra att skriva om eftersom jag vill ha en varierande blogg med lite av varje. Ha en fin lördag...    

 
 
ansepanse

ansepanse

22 oktober 2011 16:00

morgonrocksdag låter bra :)
vilken otroligt vacker bukett, de tyckte ju att du hade gjort ett bra jobb genom att göra ett så fint reportage i din blogg :)
bamsekramar och en fortsatt fin helg till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

22 oktober 2011 16:02

Det är nåt nytt påfund detta med morgonrocksdag. Jag har annamat detta och njuter till fullo ;)) Det var verkligen en häftig bukett och så många blommor och sorter. Ändå hade jag bara bilder i det inlägget för jag tyckte dom skulle tala för sig själva.

Ha en fin helg själv
kram

 
Petra

Petra

22 oktober 2011 16:09

Krya å dej!! Men buketten fick dej säkert att må lite bättre idag!?! Underbart att du får uppskattning för din fina blogg!Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

22 oktober 2011 16:29

Tack snälla du. Jag är bara lite kymig i dag men det går över. Buketten fick mig verkligen att hoppa till och må lite bättre ;) som du säger.

Tack för dina värmande ord vännen
Ha en fin lördagskväll
kramar

 
Spanaren

Spanaren

22 oktober 2011 16:10

Snygg morgonrock ... är det din? Morgonrocksdagar är sköna *ler*

Grattis ... tala om uppskattning ... fem plus till din fina blomsteraffär och plus till dig som saluför det du gillar och ser ;.)

Ha en riktigt blommande dag och kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 oktober 2011 16:26

Det är en tunnare morgonrock med nattlinne som är för litet för mig nu för jag har gått upp i vikt så enormt.

Ja du jag hade inte väntat mig att få nåt utan tycker det bara är så kul att fota fina saker. Tack för det kära du

Ja du jag skall riktigt blomma upp ;))

Ha en blommande dag själv
kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 oktober 2011 16:25

Mysigt med den fina blomsterbuketten du fick
kan tänka mig du blev överraskad och glad
och så fina foton du tagit av de vackra blommorna

och tack för uppmuntrande och lugnande kommentar hos mig angående den starr-operation jag ska få gjord
kramar

http://ingermaryissa1.blogg.se

Malin wiper

22 oktober 2011 16:28

Ja du det kändes enormt kul. Dom är ännu finare i verkligheten.

Du behöver inte alls vara rädd för numera är dom duktigare och allt får både smärtfritt och fort. Jag själv är glad att jag fick vara med på en sånt ingrett för nu är jag inte rädd själv längre.

Ha en fin lördagskväll
kramar

 
Pisan

Pisan

22 oktober 2011 17:54

Hade jag haft en sådan fin morgonrock så hade jag öppnat dörren själv :-) Jättefina blommor du fick! Vad gulligt av dem. Önskar dig en fin kväll! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 oktober 2011 19:26

Det är en gammal tunn morgonrock med nattlinne till. Tyvärr är jag för tjock för den just nu så den hänger bara där ;))

Ja du det var en bukett som heter duga

Ha en fin kväll själv med familjen
kram

 
Hebbe

Hebbe

22 oktober 2011 18:09

Grattus rill den fina buketten,ett fint tack från affären Akleja..
Jag har varit fram och tillbaka till Uppsala i dag..
Hoppas du piggar på dig..Kramen,

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

22 oktober 2011 19:25

Tack! Kul att du varit till Uppsala som är en fin stad. Jag är redan lite piggare

Ha det fint i kväll
kram

 
Stintan

Stintan

22 oktober 2011 18:10

Jag har också sådana där morgonrocksdagar ibland. Men bara ibland för jag måste ju ut med Elvis. När maken är hemma går det. Men man kan ju ha myskläder på sig istället och i dem brukar jag gå ut också :) Jag har en jättefin i ceriserosa plysch. Med jackan över så blir det bra.

Vilken underbar bukett! Klart de uppskattade att du skrivit så fint om affären! Vad roligt för dig!

Här har det verkligen inte varit full fart idag. Jag har så himla ont i höger höft. Men på måndag ska jag gå och cykla. Jag lyder blint min sjukgymnast. Då får jag nog bättre blodgenomströmning i musklerna där. Jag kan ju inte gå så långt för smärtorna. Efter allhelgona ska jag få akupunktur i nacken också.

Nu ska jag byta sand i kattlådorna :)
Ha en jättetrevlig lördagskväll!
kram

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

22 oktober 2011 19:24

Då är jag inte ensam. Vilken fin morgonrock du har. Jag måste skaffa mig en i plysch som är lite varmare. Som du säger så kan man även gå omkring i myskläder.

Ja du den var ännu finare i verkligheten och så stor. Det var fint av dom för jag skriver ju bara för att jag tycker det är kul och har blivit besatt av våra fina butiker och cafén.

Vad tråkigt att du har så ont i höften. Jag har en ny höftled på vänster sida. Gick och haltade i flera år och ingen visste vad det var för fel.

Härligt att du skall få akupunktur för din nacken. Jag har gått i flera år på akupunktur men nu var det ett tag sen.

Härligt att du har katt

Ha en jättefin lördagskväll själv
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

22 oktober 2011 19:31

Ibland är det skönt att gå omkring och "skrota" och bara vara. Det är ju mitt eget hem så där får jag göra vad jag vill! Kommer det nån så är det såhär jag är just nu. Tror ingen tycker nåt illa om det. Hoppas din morgonrocksdag blev en härlig dag!

Vilken underbar bukett du fick och vilka underbara människor, som kommer ihåg att uppmuntra! Jag vet att du fotar och skriver för ditt höga nöjes skull och det gläder många!

Nu ska jag kura i soffan och ha det skönt. Vi har ätit hämtpizza och så ska vi nog ta en bit till av äppelkakan.
Myslördag till dig och mr T också! Kramar!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 oktober 2011 19:34

Just nu är det verkligen skönt att bara gå omkring och inte göra nåt. Det blev en härlig dag med film och lite annat.

Det var verkligen en härlig överraskning att få en sån bukett helt plötsligt ;) Tack för dina fina ord Skrivmoster.

Ha det nu skönt i soffan och bara njut. Vad gott ni skall äta, du får hälsa Mr E från oss

Ha en myslördag själv med mannen
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

22 oktober 2011 21:37

Du är helt klart värd den fina buketten. Du gör verkligen fin reklam även om jag förstår att det kanske inte är riktat som "reklam" men du som skriver så väl om alla och visar så mycket fina bilder förtjänar ju faktiskt det lilla extra ibland. Jag tycker det var en riktigt fin bukett som du fick.
Jag ska vidarbefodra lite nospussar från Liza också :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

23 oktober 2011 08:52

Det var snällt skrivet av dig goa du ;) Det var verkligen en fantastisk bukett och en fin gest.

Tack för nospussarna ;) Hoppas hon snart mår bra igen

Ha en fin söndag
kram

 
Maya

Maya

24 oktober 2011 15:34

Vilka fantastiska människor som lyser upp ens tillvaro sådär! Vet att Du är väl värd den buketten! På många sätt! Hoppas den sprider glädje länge :)

Skönt med morgonrocksdagar, det borde alla ta fasta på! Sköt om Dej och njut av att bara vara! :)

Kramar!!!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

24 oktober 2011 16:40

Ja du det var verkligen en glad överraskning. Tack för dina värmande ord. Den kommer att hålla länge för det gör deras blommor. Köpte en bukett för ett tag sen och den är lika fin fortfarande. Jag har bloggvila men svarar ändå på kommentarer. Får komma in på din blogg när jag är tillbaka fullt igen

Det borde verkligen alla ha ibland för att bara vara och slappa lite

Ha en fin dag själv och bara var
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards