Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

ICA Vaggeryd kvällsöppet!

Av Malin wiper - 31 oktober 2010 07:56

         


I dag lär det väl komma lite barn och ringa på för att skrämma oss...  När jag växte upp så firade vi inte Halloween utan det var en amerikansk sed. Jag själv har aldrig firat halloween men jag vet att min son och hans kompisar klätt ut sig när han var yngre. Här är det lite fuktigt och regntungt i dag och vi är trötta och skall bara slappa och göra sånt vi orkar. Jag kanske gör en sak till men kan inte skriva om den innan jag vet om jag kommer iväg. 

 

   

I fredags skickade jag iväg min man på uppdrag. Det var kvällsöppet på alla affärer i samhället och på ICA spelade och sjöng dessa två killar. Min man sa att dom var bra. Tyvärr så fick han inget tillfälle att fråga vad dom heter. Dom spelade lite poplåtar mm.       


   

Det var även provsmakning i varje hörn av affären så man kunde nästan äta sig mätt sa min man...  Här bjuds på kex och sill.          


   

Här bjuds på lax ser det ut som              


          

Äppelkaka och kaffe fick man vid detta bord och min man sa att äppelkakan var en sån där hemgjord smulsort som är jättegod.                      


              

Här bjuds på fyllda fläskrullar och nåt annat med nötkött

 

  

Här lite smaskiga snittar med räkor, lax mm.        

 

 

FAVORIT I REPRIS

 

Den här låten hade jag inne i min förra blogg med Kris Kristofferson och hans dåvarande fru Rita Coolidge. Den är väldigt sensuell... 

 

             

Klicka här för att komma in på Kris Kristoffersons hemsida. Kris Kristofferson föddes 1936 i Brownsville, Texas, USA. Han är en amerikansk skådespelare, låtskrivare och countrysångare.

 

                

Klicka här för att komma in på Rita Coolidges hemsida. Rita Coolidge är född 1945 i Lafayette, Tennessee. Hon är en amerikansk sångerka med delvis cherokeiskt påbrå. Hon började som körsångerska till Eric Clapton, Stephen Stills, Leon Russell och Joe Cocker. Hon albumdebuterade som soloartist 1971. Hon sjöng även soundtracket till Bondfilmen "Octopussy" 1983. 

 

 
 
Pisan

Pisan

31 oktober 2010 09:12

Här ringde det på dörren ggr igår kväll, tur att man hade godis hemma :-) Hoppas ni får en fin söndag, sista söndagen i oktober. Ni har väl inte glömt att vrida tillbaka klockan 1 timme? Det hade vi, har just ändrat alla klockor... Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 oktober 2010 09:44

Ja jag förstår att ni hade många besök där av skrävckinjagande små figurer :)) Vi glömde naturligtvis att ställa om klockan men datan ställer om sig själv. Jag skall kanske gå på stickcafe i dag hos Mimmi.

Ha en fin söndag sjäv med familjen
Kramar

 
helga

helga

31 oktober 2010 09:20

Vi firar inte Halloween heller men en pumpa har jag ställt på altanen iaf. Kommer det barn bjuder jag dem på lite godis...

Idag kommer det fikagäster hit - det ska bli mysigt!

Det var värst så mycket gott Mr T fick på ICA...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 oktober 2010 09:42

Det gör inte vi heller men jag dekorerar lite ändå i bloggen ;) och vi kan ju få besök av barn i dag men det var nog i går då vi var borta.

Härligt att ni skall ha fikagäster. Njut och ha det bra
kram

 
-Nena-

-Nena-

31 oktober 2010 20:27

Firar inte heller Halloween speciellt men ringer det på dörren så har vi godis att bjuda på.
Döttrarna har pyntat lite inne på sitt rum med saker som vi haft de de hade spök-fest för några år sedan och det ser ju mysigt ut ;)

Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

1 november 2010 07:56

Det verkar vara många som inte firar Halloween. Vi hade tre omgångar med barn som knackade på dörren ;) förstår att dina barn ändå gjort nåt och spökfest låter kul ;)

Ha en fin måndag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards