Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Anna-Lena Löfgren!

Av Malin wiper - 23 maj 2010 19:58

             

 

Det var verkligen tråkigt att höra att Anna-Lena Löfgren gått ur tiden. Jag såg henne första gången på Folkets Park i Sundsvall där jag växte upp och det var fullsatt. Eftersom hon hade polio så gick hon med en krycka, hon var så liten och söt och sjöng otroligt vackert med en klart klingande och personlig röst.

 

   

Andra gången jag träffade henne bodde jag i Gävle och jobbade på en arbetsterapi. Jag var då ihop med en musiker som kände hennes dåvarande man som heter Benny Lööf. Han fixade så vi fick dit både henne och honom till äldreboendet och vår fina stora terapi. Benny Lööf skötte musikanläggningen och spelade olika instrument till Anna-Lenas sång. Eftersom jag hade hand om terapin så kom jag nära dom båda och fick pratat en del. Han jag var ihop med kom också dit och sjöng några låtar tillsammans med Anna-Lena Löfgren. Det var verkligen en upplevesle och dom boende var eld och lågor.

 

     

 

Anna-Lena Löfgren, född 1 maj1944 i Stockholm, död 21 maj2010 var en svensksångerska.


            

 
 
Monica

Monica

24 maj 2010 00:24

Det var tråkigt att läsa att Anna-Lena gått bort.
Man har ju lyssnat på hennes fina låtar med den speciella rösten några gånger genom livet...
Förstår att det känns speciellt tråkigt för dig som har träffat henne personligen.
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Cattis

Cattis

24 maj 2010 06:55

Godmorgon! Konstig att läsa att någon gått bort som NT och jag bara för några dagar sen lyssnade på via Youtube. Måste vara roliga minnen för dig att ha träffat henne i verkligheten. Vi får sätta oss ikväll och lyssna på låten "lyckliga gatan" för att hedra hennes minne.
Ha en bra dag.

http://www.bergbrink.blogg.se

 
wiper

wiper

24 maj 2010 07:58

Monica: Ja verkligen :( som du säger så har hon en speciell röst. Ja det känns konstigt när man har träffat henne.

kram

Cattis: Ja du det var märkligt att du lyssnat till henne bara några dagar tidigare. Ja det var jättekul att träffa henne så nära. Hon var så gullig och sjöng så bra live att man bara njöt. Jag lyssnade på låten flera gånger i går och en tår kom också.

Ha en bra dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

oldieparty@hotmail.com

24 maj 2010 11:29

Vi saknar Anna-Lena!
Här i Österrike är det alltid i önskat programen. nya cd är startet på fredag 21.5 i tyskland - slumpmässiga ?

www.oldieparty.com/annalena.htm

 
wiper

wiper

24 maj 2010 11:57

oldieparty: Kul att du tittade in och att du också saknar henne. Det smärtar verkligen. Skall kolla in din sajt. Härligt att bo i österrike där min bästa ungdomsvännina kom ifrån men flyttade till Sverige när hon var barn.

Ha en fin dag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
oldieparty@hotmail.com

oldieparty@hotmail.com

24 maj 2010 19:43

Hej wiper !

2003 och 2004 träffade jag Anna-Lena i Karlskrona med vår vän Christer Peters,
Förra gången bara på telephoin. Hennes musik är en del av mitt liv. Jag har över 300 låten med
Anna-Lena, Skivor från Sverige, Tyskland, USA, Kanada, Netherland, Schweiz, Norge
Danmark
Allt det bästa från Austra! Günter
2003 and 2004 I meet Anna-Lena in Karlskrona with our friend Christer Peters,
last time only on telephoin. Her music is a part of my life. I have over 300 song with
Anna-Lena, skivor from Sweden, Germany, USA, Canada,Netherland, Swiss,Norge
Denmark .

All the best from Austra ! Günter

http://www.oldieparty.com

 
wiper

wiper

24 maj 2010 22:11

odieparty: Vad kul att du är sån fan av Anna-Lena och har så många skivor. Var in på sajten som var fylld av skivor och bilder, jättekul att se. Förstår att du har sorg efter henne. Det känns så overkligt att hon är borta och alldeles för tidigt. Tack för att du kommenterat i min blogg, det glädjer mig.

All the best to you too fråm Malin in Sweden.

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards