Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 maj 2022

Mustang, Cadillac De Ville Conv, Pontiac, Solhatt och Michael Bublé

Av Malin wiper - 23 maj 2022 09:45


 

På en av våra promenader såg jag denna fina gula FORD MUSTANG från 1967. Jag har aldrig sett en gul Mustang så det var roligt


 

Han som ägde bilen var på väg att öppna bilen så jag kunde fråga om jag fick fota den. och det gick bra han var så vänlig


                                                                     

Wish

 

Det står till och med Mustang på bakrutan


 

I går såg jag denna långa röda tjusiga CADILLAC DE VILLE CONV från 1967. Den hade en röd färg som glänste i solen som en juvel           

 

  

 

Såg även denna PONTIAC från 1965 i går här i Hallstahammar. Den hade en metallic ljusblå färg


 

När vi var till Västerås så dök denna BUICK WILDCAT 4D HT från 1966 upp. Det var också en lång tjusig bil i en turkos färg 


  

  

 

När vi parkerade vid Öster Mälarstrands hamn så såg jag denna snygga bulliga vinröda bil som glittrade i solen. Det är en Ford från 1948 och den hade en sufflett.

                               animated-star-image-0027animated-star-image-0027animated-star-image-0027animated-star-image-0027animated-star-image-0027animated-star-image-0027 

Klicka här för att se en blå Ford från 1948. Klicka här för att komma in på ett inlägg och se ytterligare en Ford jag fotat 


   

Vilka juveler till bilar det fanns förr och dom fortsätter att dyka upp på våra gator. Bilarna nu är inte mycket att hurra för när det gäller utseendet. Fast ibland så dyker det upp nån snygg ny bil också men inte så ofta


                                                                

Nu har jag äntligen hittat en solhatt jag passar i. Helst hade jag velat ha en tuff keps men jag ser inte klok ut i såna. Denna köpte jag på ICA Maxi Erikslund för endast 145 kr och den har lagomt långa bretten så man kan ha den precis som en keps inte bara på badstranden. 

 

            

Michael Bublé med It's a beautiful day. Det är verkligen en vacker och solig dag igen så det är bara att njuta. Hoppas ni haft en härlig helg och nu önskar jag er en lika fin början på denna nya vecka 

 

                                                     

Clipart Library 


#Mustang #Cadillac #Pontiac #Ford #Michael 

 
 
Ingen bild

Syrran

23 maj 2022 10:18

Vilken snygg solhatt! En sådan skulle jag också vilja ha, vad är det för material?
Ha en härlig dag!
kram från Maria

Malin wiper

23 maj 2022 11:03

Kul att du gillar den. Jag skall mejla en bild till dig och den är väldigt tunn och ser ut som tjocka strån som går om vartannat. Den är inte kompakt utan lite små hål och väldigt enkel men ändå väldigt fin och lätt att bära. Nu ser jag att det är ett speciellt papper i stråna

Ha en härlig dag själv
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

23 maj 2022 10:44

Hur snygga som helst,bilarna i dag har inte en chans.Forden från 1948 så läcker.
Och hur snygg är inte du i den fina hatten, så klädsam.
Solen skiner än så länge så en tripp ut, men inte längre än till trädgården.Det händer inte så mycket, men sonen kommer på torsdag så det känns roligt att se framemot.
En fin början på veckan önskar jag!
Kram!

Malin wiper

23 maj 2022 11:06

Håller med dig. Vad kul att du tycker jag passar i solhatten. Jag har tydligen en konstig huvudform för det är svårt för mig att få tag på nåt som jag ser bra ut i ;) man får skratta mycket ;)

Härligt att ni har samma väder som hos oss. Ändå har vi inte kommit ut än men dan är ju inte slut än. Härligt att du har en trädgård att gå ut och mysa i. Hoppas verkligen att vi får fint väder till helgen då vi skall åka till min son. Ha det bra och njut i trädgården

Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

23 maj 2022 11:16

WOW så många läckra gamla godingar du har hittat! Det var grejor det!
Skönt att hitta en solhatt som både är snygg och praktisk. Då är det bara att slå till!
Ha en fin vecka.
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

23 maj 2022 11:24

Håller med dig. Nu börjar dom gamla fina bilarna ut på vägarna igen.

Jag blev jätteglad när jag hittade denna solhatt.

Ha en jättefin början på veckan
kram

 
Karin Eklund

Karin Eklund

23 maj 2022 16:32

Snygga bilar, en snygging som heter Malin och så Michael Bublé på det. Kan det bli bättre?

kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

23 maj 2022 18:20

Du är för härlig Karin ;). Kul att du också gillar Michael Bublé

Ha en toppenfin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards