Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 april 2024

Ryns Skor Västerås, Skechers, Jen Jis och Pet Shop Boys

Av Malin wiper - Måndag 8 april 17:00


 

Vi gick in till Ryns skor i går för jag behövde ett par nya skor av märket Skechers i och med att jag bara har två par av det märket än så länge. Dom känns bäst på mina fötter


 

Jag köpte dessa  Skechers  som satt så otroligt bra och dom är lite smalare och nättare än dom jag har på höst och vinter. Dom kostade 1400 kr men jag hade sparat ihop en summa på några månader. Nu har jag promenerat i skorna i 6 km och det var inga problem alls. Dom ser grå ut på bilden men dom är lite mer gröna


 

Dessa Skechers köpte jag hos dom i maj 2023. Klicka här för att se hela inlägget. Klicka här för att se när jag fotade herrskor hos dom i maj 2023


 

Jag fick lov nu också att fota lite skor där. Jag hade egentligen tänk mig såna här Slip-in skechers men dom passar inte så bra när man som jag skall promenera långa sträckor i dom. Dessa skor finns i många färger så det är bara att välja. Hon som hjälpte mig att komma fram till rätt skor var supertrevlig så man blir alltid väl mottagen där. Sen är det så fint därinne också och det finns nåt för alla

 

                                                          

Numera med min nackskada och besvär med ryggen så kan jag inte gå i vilka skor som helst. Jag skall försöka köpa mig ett par sandaler i Skechers också till sommaren.


 

Detta är Icebug som man även kan ha året om för sulan är lite strävare


 

Här ytterligare några icebug. Det finns massor av såna i olika stilar och färger men jag hade för bråttomt så jag fick inga bra foton på dom som stod på en hylla 

 

        

Jen Jis med These Boots are made for walking (Feat Melody Gardot) Nancy Sinatra cover


 

Vill man ha lite färgstarkt så finns detta också som ni ser ovan


 

Vårskor med kedja på promenadskor har kommit tillbaka. Jag tror det var 1980-talet som dom var moderna men nu har dom uppdaterat skomodellerna. Dom finns i andra färger och modeller också


 

Denna sandal är av märket Scholl och dom var lite annorlunda och jättesnygga


 

Vad jag önskar att jag fortfarande kunde ha såna här med lite kilklack fortfarande men det funkar inte längre tyvärr

 

 

En ännu högre modell


 

Detta är en hylla med prisnedsatta skor och dessa spetsiga verkar vara tidlösa. 


 

Lite andra fina sandaler


 

Denna sko såg jag bland tofflorna och den är superfin och kommer från Rohde

 

Det kommer lite herrskor i nästa inlägg, så fortsättning följer........................


Nu har vi kommit upp till 16 grader varmt och strålande solsken. Hoppas ni har en fin början på veckan. Hjärtlig hälsning från Malin

 

        

Pet Shop Boys med Dancing star 

 

#Ryns #Skechers #Icebug #Jen #kedja #tofflorna #Pet

 
 
Maria

Maria

Tisdag 9 april 07:56

Så mycket fina skor! Jag har med åldern blivit bekväm, och prioriterar sköna skor. Precis som du är inne på Skechers, är jag inne på HOKA. Har köpt tre par det senaste åren, och går i dem nästan jämt - hundpromenerar, dansar bugg, ja alltid när jag inte har sneakers eller sandaler. Har bara hört gott om Skechers också. Hela vintern går jag i Ice-Bugs (bor på landet där det bara är snö och is) med dubbar då, såklart.

Tur att det finns något för alla!
Önskar dig en fin dag, Malin, hälsar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Tisdag 9 april 08:20

Det finns verkligen mycket fina skor. Jag gör som dig och prioriterar sköna bekväma skor. Det finns så många fina bekväma skor nu.

HOKA har jag aldrig hört talas om så det märket skall jag kolla upp. Vi har alla olika märken som passar våra fötter och kroppar

Har man hundar så måste man verkligen ha bekväma skor och även när man som du dansar bugg. Det måste vara jätteroligt. Förstår att det funkar bra med icebug för dig som bor på landet.

Det är verkligen tur att det finns nåt för alla

Ha nu en fin dag själv Maria
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Lördag 13 april 18:11

Är skorna vattentäta??

Malin wiper

Lördag 13 april 20:37

Hej Jenny!

Skorna är vattentäta. Dom blå jag köpte först är vattentäta och jag tror dom nya är det också. Jag skall ta reda på om dom nyaste jag köpte är vattentäta

Ha en fin kväll

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Söndag 14 april 08:23

Dom ser nämligen inte vattentäta ut. Ska testa om det funkar på mina fötter någon gång, på asecs finns ju deras egen affär med bara det varumärket.

Malin wiper

Söndag 14 april 08:36

Nu har jag testat dom nya gröna skorna och dom är vattentäta. Dom har ett membran under så det tränger inte igenom nåt vatten. Dom första jag köpte dom blå är också vattentäta.

Bra att dom har en butik för det märket på asecs

Ha en skön söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards