Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 maj 2019

Vitkindad Kanadagås, ringduva, fika vid sluss och Positiv energi

Av Malin wiper - 17 maj 2019 08:45


 

I går tog vi en riktig långpromenad i det fina soliga vädret. Vi hade med oss fika för att sätta oss på nåt fint ställe och njuta. Här stötte vi på vitkindadade kanadagäss som hade tänkt gå över gångstigen men då såg dom oss och stannade till. Dom hade sina ungar med sig som såg ut som små dunbollar

 

                         animated-bird-image-0256          animated-bird-image-0256          animated-bird-image-0256          animated-bird-image-0256


  

Det var så spegelblankt och vackert i ån men svårt att fota i solgasset. Fick ändå en rätt bra bild på denna vitkinade gås och det fanns flera av dom

 

Eftersom det var så svårt att fota fåglarna med sina barn så filmade jag istället. 


 

Vi fortsatte gå på en fin stig bort mot en sluss där vi tänkt inta vårt medhavda fika. På stigen dök en ringduva upp som jag försökte ta några bilder på

 

                                        


                                                                                                 Tory & Ko

 

Helt plötligt får den tag på nåt stort i munnen men jag vet inte vad det är.


 

Från en annan vinkel


 

Lite närmare. Det dyker alltid upp nåt när man är ute och promenerar på dom mindre gångvägarna

 

 

Sen var vi då framme vid en av Strömsholms kanals slussar och där promenerade vi upp till rastplatsen

 

  

Det finns många platser på gräsmattan och även ute på den långsträckta bryggan men vi valde att sitta vid långbord denna gång. Det kändes som rena rama mindfulness att vara ute på promenaden i går. Jag mådde så mycket bättre i både kropp och själ och alla bekymmer försvann och jag fick tänka igenom saker som känt som måsten. Det blev mycket som kunde sorteras bort och skjutas lite på framtiden.

 

                                     


                                                                                             Reimo 

    

Vi köpte för ett tag sen en mindre termos som rymmer 2 stora koppar kaffe och passar bättre nu när vi inte har bil och kan släpa med oss större termosar. Den fungerade jättebra och höll värmen och vi köpte den på Runes Café i Västerås. Dit kan vi inte åka nu då vi inte har bil för det blir för många byten av buss. Min man åt en smörgås med ost och tomat men jag tog bara två kormokex med ost och under mjukost med gräslök. Vi satt där rätt länge och blickade ut över vattnet och på andra sidan finns Skantzö Camping.

 

 

En röd pickup for förbi campingen och lyste upp på vägen

 

Nu är fredag och en ny helg knackar på dörren. Kan den inte vänta lite så veckorna inte går så fort. Tiden går tyvärr inte att mota tillbaka. Jag hoppas ni har en fin helg att se fram emot. Tusen tack för att ni tittade in till mig.       

 

                                                                                                                          

 

       

 

#Vitkindade #Ringduva #Strömsholms #Mindfulness #Termos #Pickup 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards