Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Huset till försäljning!

Av Malin wiper - 17 maj 2011 15:44



  Jag hade inte tänkt säga nåt än men ni förstår nog att nåt är på gång när vi har sån storrensning i huset. Vi skall försöka sälja huset för vi har varken ork eller råd att ha det kvar längre. Det är för stor tomt och för mycket att göra på utsidan av huset. Även källaren borde inredas för att få mer plats. Vi hann inte bo länge i huset förrens vi blev sjuka så vi har haft lite otur.  Vi har ändå bott här i 10 år och trivts väldigt bra så det känns konstigt att flytta men vi anser att det är nödvändigt. Jag blir lite sorgsen nu för vi hade stora planer för detta välbyggda hus som en byggmästare byggt...  



 Mäklaren kommer på torsdag och då får vi reda på hur läget är. Är det så att det är svårt att sälja eller att vi får ut för lite för huset så bor vi kvar tills det blir sålt. Vi hoppas verkligen att vi får det sålt så fort som möjligt för vi har blivit erbjuden en toppenlägenhet som ligger i ett fyrfamiljshus, både centralt och naturnära. Vill inte avslöja nåt mer innan vi vet mer.


 
 
Ingen bild

Kerstin

17 maj 2011 16:10

Håller tummarna.

Kramar från oss i norr.

Malin wiper

17 maj 2011 16:22

Tack snälla svägerskan ;)

Hoppas allt är väl med er däruppe. Har varit dålig nu på att ta kontakt. Skall bättra mig


kramar till er i norr också

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

17 maj 2011 17:02

Åh nej vad ledsen jag blir för er skull. Jag vet ju att ni stortrivs i huset men även att det är för mycket för er. Jag hade inte kunnat gissa att det var därför. Läser att ni ändå gör så gott ni kan förstås och att ni accepterar situationen. Synd att man inte kunde få maken att flytta neråt, då hade jag köpt det av er så kunde ni komma sitta nere vid ån när ni ville :)
Såg förresten att du hade en blå fin klädnypeklänning i inlägget under, har ni hunnit köra bort dem?
Stor varm kram till dig vännen!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

17 maj 2011 17:16

Tack snälla du. Hade vi kunnat arbeta båda två så hade vi inte behövt sälja huset utan haft råd att rusta upp utsidan. Vi har fått mindre inkomst och sen min man fick reducerat till 65% så blev det kännbart.

Du är för gullig Sanna när du skriver om detta med huset och att vi skulle få komma och sitta därnere vid ån. Nu fick jag en tår i ögat. Du är en fin person. Jag har lovat dig en klänning sanna men då vill jag sy en av nytt tyg och det gör jag till veckan då jag ändå skall sitta vid symaskinen. Vi har inte hunnit köra bort nåt. Jag mejlar dig

Ha en fin dag goa du
kramar

 
Ninz

Ninz

17 maj 2011 18:05

Men vad är det du skriver vännen, att ni skall flytta?! Det där med att det är mycket att göra när man har hus, det håller jag verkligen med om, det tar liksom aldrig slut. Hoppas nu att ni får huset sålt fort fort så att ni får den lgh ni önskar er :)
BamseKramen till dig vännen!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

17 maj 2011 18:36

Tack för dina värmande ord. Det känns inget vidare men vi orkar inte ta hand om allt som måste göras och då är det bättre att nån som orkar och har råd tar över. Det blir ju bara sämre för arbetslösa och sjuka så man måste förbereda sig. Det vore toppen om det såldes snabbt eftersom lägenheten vi i så fall skall flytta till är precis som vi vill ha det.

Bamsekram till dig också

 
Ingen bild

-Nena-

17 maj 2011 21:12

Tråkigt att ni inte orkar med huset längre, förstår att ni trivs bra där och hoppas att ni hitta ett annat fint och trivsamt hem.

Samtligt som det är jobbigt att ta ett sådant beslut så är det ju tyvärr ett måste ibland...

Varm kram till dig min bloggvän ♥

Malin wiper

17 maj 2011 21:22

Ja du det känns inte bra. Det är lite tajt om tid för vi måste i så fall flytta in i den nya lägenheten 1/8. Vi har fått det så mycket sämre sen vi blev sjuka och på sista tiden har dom dragit ner mer av pengarna till oss sjuka och arbetslösa. Bäst att flytta innan man får det ännu sämre.

Tack snälla du för din omtanke min fina bloggvän

kramar

 
Cattis

Cattis

17 maj 2011 22:18

Kanske man borde ha förstått men faktiskt så har jag inte haft en aning. Men jag förstår er precis. Jag har en liten liten tomt och det räcker gott och väl nu när man inte har så mycket ork. Min koloni måste jag också göra mig av med för den finns det absolut ingen kraft till.
Jag hoppas för er skull att ni får huset sålt även om det känns jättesvårt. Men jag tror både du och din man kommer att känna er mycket mer tillfreds när ni vet att ni har massa över er som måste göras som det är med hus och stor tomt.
Ni bor ju så fint där i Vaggeryd med fin omgivning som du kan se på dina/era promenader.
Lycka till och hoppas allt går precis som ni önskar.
Massor massor och jättemassor med kramar.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

18 maj 2011 06:54

Så mycket som jag skrivit om rensning så förstår jag att du anat nåt ;) Vad tråkigt att du måste göra dig av med kolonilotten men vad gör man när man inte orkar. Ja du vi slipper en massa bekymmer och får dessutom bättre ekonomi så vi kanske kan resa lite igen. Det är som du säger fint överallt här, vart man än bor. Nu fick du mig jättepositiv ;) Tack snälla gulliga du

Ha en fin dag
kramar

 
Helene

Helene

17 maj 2011 23:50

Visst är det tråkigt att ni ska flytta men tänk vad kul med ett nytt ställe som ni kan inreda eller? Tror nog att ni kommer att fixa det bra och så håller vi tummarna att det går fort och smidigt att få huset sålt!!
♥ Helene

http://www.sistersgiftcompany.com

Malin wiper

18 maj 2011 06:51

Det har du så rätt i det är inte världens undergång ;) det är bara det att jag är less på att flytta och har dålig ork. Tack snälla gulliga du

Ha en fin dag
kram

 
Petra

Petra

18 maj 2011 10:52

Hoppas allt mrd flytten går smidigt och bra !! Kram

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

18 maj 2011 12:55

Det är lite stressat och vi vet inte om vi hinner få huset sålt tills 1/8 Nu är ditt paket iväg

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

skrivmoster

18 maj 2011 21:27

Den dagen kommer för oss alla... men man försöker ju skjuta på det. Har man hus är det mycket som ska skötas om och man bör vara frisk och orka. Så jag förstår er och alla känslor som trängs.. Så roligt att ni vet var ni ska bo och hoppas att det går fort och bra att få huset sålt! Det ser ju så mysigt ut!

Kram och jobba inte så du blir sjuk igen ..!

Malin wiper

19 maj 2011 06:38

Vi orkar ju helt enkelt inte med alla krämpor och att vi inte kan arbeta gör ju att inkomsten stadigt sänks hela tiden. Vi är osäkra på att allt skall stämma med tider att flytta till lägenheten. Det är knappt om tid.

Tack för din omtanke

Ha en fin dag
kramar

 
Monica

Monica

19 maj 2011 11:22

Inte lätt att ta det slutgiltliga beslutet om att sälja sitt hus som man bott och trivts i, vet ju hur det känns då mitt hus är till försäljning nu.
Man hoppas man hittar ett ställe som man kommer att trivas i, och samtidigt känns det lite spännande att "få börja om på nytt" med inredning och en ny fas i livet...
Vad klokt av er att börja rensa i tid för det tar verkligen på kraft och tid.
Jag själv har inte börjat ännu med någon utrensning, jag vet liksom inte var jag ska börja, och det känns lite tungt.
Håller tummarna jag också att allt går smidigt och att ni får huset sålt snabbt när ni ändå tagit beslutet så ni hinner få er fina lägenhet:)
Ha det bäst och kramen *

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 maj 2011 17:44

Det var verkligen inte lätt och vi var inte beredda på att få chans på en sån fin lägenhet. Allt gick så fort. Vi kommer att trivas på det nya stället men vet ju inte om vi hinner få det sålt tills det är inflyttningsdags.

Jag har föyttat 34 gånger i mitt liv :0))

Det är inte lätt att veta vart man skall börja. Hoppas du får ditt hus sålt snart också. Vi får se hur det går. Tack för dina kommentarer vännen
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards