Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 april 2024

Röda Korset Västerås, Duffy, ABBA och Molly Sandén

Av Malin wiper - Måndag 8 april 08:30


 

Lite bilder från Röda Korset och klänningen påminner mig om att dom har modevisning 13 april. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev ang detta. Här kommer en liten blandad kompott med saker av olika slag. Varje gång man går dit så är det nåt nytt och andra saker som redan är sålda. Väska och halsband är också till försäljning


 

Vårjackor till pangpriser. Jag har själv köpt en för bara 70 kr och den visar jag upp i ett annat inlägg

 

 

Helt nya kläder i denna förvaring


 

Barnprovdocka klädd med tuffa kläder


 

Två vita sängbord där dom satt dukar och saker till försäljning. Sängborde är också till salu men jag glömde att kolla priset


 

Denna förvaringslåda kostar 300 kr


  

Dom har massor av tavlor på väggarna till försäljning och denna kostar 50 kr.


           

Duffy med låten Mercy. Jag gillar hennes röst som är personlig, stark, klar och intensiv. När vi sist var till Direkten och fikade så spelades denna låt där. Duffy är en brittisk (Walesisk) soulsångerska


 

Här en röd gammal telefon för endast 50 kr. Såna är ju fina inredningsdetaljer numera


 

En sån där tavla med text


 

Utanför barnavdelningen såg jag denna höga korg med massor av gosedjur för 30 kr/st


 

En lila resväska där priset var satt till 200 kr. Den såg nästan ut som ny



                                                                 


Jag var ute på SVT Play och kollade runt i går och då såg jag att det hade varit en direktsänd show 6 april gällande ABBA, En fest för ABBA. Det har gått 50 år sedan dom vann med Waterloo i Eurovision song contest. Jag blev väldigt förvånad över artisterna dom tagit dit som inte riktigt passade in när det gäller att sjunga ABBA låtar. Det var folk från många delar av världen i publiken så det var feststämming och alla sjöng med. Jag trodde dom skulle ha mer passande sångare men som det var nu så hade dom bara kunnat ha kören och orkestern för dom gjorde bra ifrån sig. Det var ju inga dåliga artister men i detta sammanhang fungerade det inte

 

                                                  

 

Jag är inget fan av Molly Sanden men jag måste säga att hon gjorde bäst ifrån sig. Hon kan ju sjunga ut och det blev lite mer show av hennes nummer. Fast ingen kan göra det så bra som ABBA. Agneta och Annifrids röster ihop var nåt alldeles speciellt. Sen blev man besviken på att ABBA inte själva var där.

 

                         

 

Klicka här för att komma in på ABBA The Museum. Jag skulle vilja åka till Stockholm med tåg och sen gå på ABBA museumet och även träffa min kusin som bor där med sin fru sen många år tillbaka

 

       

Molly Sandén med Gimme! Gimme!. Låten från firande i går på svt. I dag vaknade vi till sol och 9 grader varmt. Jag är inte helt bra i magen än så jag är försiktig med kosten tills vidare. Nu är det bara att gå ut och promenera och njuta av naturen och fåglarna. Ha nu en fin början på veckan kära besökare 

 

                      

#Röda

 
 
Maria

Maria

Måndag 8 april 09:05

Fick av en händelse veta om ABBA-showen, då hade jag suttit och tittat på skräp på 4:an tills det var en halvtimme kvar av showen. Hann se Molly Sanden, och jisses så bra hon var! Ja, mycket minnen har man till all denna musik som ABBA skapat, vilken fantastisk grupp!

Idag hade jag 8 grader på morgonpromenaden vid halv 7, fågelkvitter och soluppgång. Så otroligt härligt, som jag har längtat efter våren!

Ha en fin dag och hoppas magen ordnar upp sig!

Hälsningar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Måndag 8 april 14:30

ABBA får nya fans hela tiden så dom verkar tidlösa. Kul att du också tyckte Molly var bra. Hon har ju en röst som passar till detta. Ja du man har många minnen till gruppen

Nu har vi fått ännu varmare med 16 grader och som du säger fågelkvitter. Jag längtar också till våren.

Ha en fin dag själv. Magen blir bättre och bättre för jag går på diet för att vila magen. Tack för omtanken

Hälsning från Malin

 
Herbert

Herbert

Måndag 8 april 10:11

Mysko att du inte kan kommentera hos mig,har inte en susning om vad det kan bero på..Jag missade programmet ABBA 50 år..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

Måndag 8 april 14:32

Varje gång jag skall skicka kommentaren så måste jag prenumerera och jag hade ju redan gjort det. Jag skall fråga min man om han kan kolla vad som gått fel för mig.

ABBA 50 år finns på SVT Play att se på nu efteråt några månader framåt

Ha en fin dag
Kram från Malin






Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards