Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 december 2018

Garnstugan sprättare, Läkarmissionen och Ella Fitzgerald

Av Malin wiper - 16 december 2018 12:00


 

Det snöar! ropade min man från vardagsrummet.. . I dag har vi i alla fall fått lite gjort. Frostat ur frysen, strukit dukar och kläder, städat sovrummet, pyntat lite mer i köket mm. Min man håller på att städa sitt kontor/datorplats nu så vi kan städa vardagsrummet sen. Vi skall även sätta upp Liljeforslyktan vi fick av Ia och Mr K för ett antal år sedan. I år skall den sitta i vardagsrumsfönstret.  Förra året hade vi den i köket så den vackra lyktan har vandrat runt i våra lägenheter och även då vi hade eget hus


 

Min man köpte också en stickad mössa för halva priset hos Garnstugan. Den skall han ha när det blir riktigt kallt. Det är en modell som  ser lite rolig ut men det ser gulligt ut också. Ser många män som har såna numera och öronen gör ju att det blir varmare.


 

Min man har länge letat efter en större och stabilare sprättare. Han skall sy i ett nytt blixtlås i en jacka han inte använt på flera år. det gamla är fastsytt så hårt så en vanlig liten sprättare duger inget till. Nu hittade han en jättestabil sprättare för 71 kr på Garnstugan här i Hallstahammar. Sprättaren kommer från Prym och den är 13 cm lång och den har även en skyddskåpa som man sätter över sprättaren och när man sen använder den så sätter man skyddet baktill


 

Jag har nog aldrig haft så många mössor som i år. Nu köpte jag ytterligare en som bara kostade 20 kr hos Läkarmissionens second hand och satt jättefint. Jag fick vika upp kanten lite och då blev det ännu bättre. Dom som jag trivs bäst i är dom A-G stickat åt mig och även den jag köpte på Garnstugan. Mössan ovan skall jag ha till en jacka jag köpte på second hand för ett tag sen.  


  .

Jag såg denna gamla radio hos Läkarmissionens second hand. Märket är Centrum och den kostar 250 kr

 

Eftersom jag har lite mer problem från min nackskada nu så får jag svårare med minnet och när jag skulle försöka hitta ledord för vart jag ville åka så utbrast jag: Länsförsäkringarnas second hand.. , och min man fattade som vanligt galoppen och sa: du menar väl Läkarmissionens second hand?..  

 

Klicka här för att se vad som hände sist då minnet blev påverkat 

 

   

Så här stod det på radions högra sida. AB Gylling & Co Stockholm

 

 

Klicka här för att se tre av mina julfilmstips. Klicka här för att få ytterligare ett filmtips från mig...  


       

Nu börjar det närma sig jul och det är lite snö på marken och kallare. Animeringen ovan är skapad av min blogg och fb vän Vicke. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Honom har jag känt långt före innan jag började blogga på denna bloggplats 2009. Jag fick låna animerinagar från hans dåvarande hemsida till min första och andra blogg. Detta är min tredje blogg och den har jag också fått låna lite animeringar till genom åren.. Nu önskar jag er en härlig fortsättning på tredje advent. Min man ropar att kaffet är klart så jag har egen kökspersonal..   

 

     

Ella Fitzgerald med My Man. Ella föddes 1917 och dog 1996 i en ålder av 79 år. Hon är en av dom stora som aldrig går ur tiden vad gäller musik

 

Klicka här för att komma in på Pettas blogg och få lite härlig julnostalgi från hennes kalender. Klicka här för att komma in på Veikens blogg och få vara med om reseskildringar och se härliga bilder från dessa

 

 

#Snöar #Garnstugan #Läkarmissionens #Centrum #Julfilmstips #Vicke #Ella

 
 
Vicke

Vicke

16 december 2018 12:38

Man ska vara rädd om det lilla man har där uppe, så mössa på
Tack för länken till min sida

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

16 december 2018 13:02

Det har du så rätt i Vicke ;)

Varsågod! Du är en av några som jag känt längst på nätet. Tiden har gått fort

Ha en fin söndag
kram från
Malin

 
Anita Birgitta Lindholm

Anita Birgitta Lindholm

16 december 2018 12:44

Läkarmissionen brukar det alltid finnas nåt att köpa. Brukar gå in dit titt som tätt. Kram Malin

http://anitabirgitta.se

Malin wiper

16 december 2018 13:04

Då har du samma erfarenhet som mig. Den var även toppen i Jönköping. Dom har så bra priser också. Konstigt att vi inte sett varandra där.

Undrar när vi skall få ihop en träff. Det får bli nästa år ;)

Ha en fin dag
kram från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

16 december 2018 21:03

Det är ju jättebra att du har många mössor Malin. Blir det vargavinter kan du ta dem alla på dig på samma gång ;) . För det priset skulle jag också köpa mig mössa, 20 kr är nästan gratis, inte ens garnets pris. Toppenfynd igen.
Här snöar det också just nu och ett tunt täcke vitt ligger på marken.
God fortsättning på den sena kvällen!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

17 december 2018 09:00

Jag fryser mer numera på grund av att hormonerna ligger bättre. Nu fick vi snö i natt också

Läkarmissionen sätter låga priser på sina varor

Ser att ni har snö också så det blir kanske en vit jul

God fortsättning själv
Ha en härlig början på veckan
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards