Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 december 2018

Av Malin wiper - 1 december 2018 22:17

  

Hej på er! Nu är det första advent och vi har vaknat sent men försökte ändå göra det mysigt fast klockan var 09.00 då vi intog vårt första adventskaffe, och tände det första ljuset. Julafton närmar sig. Jag önskar er alla en härlig, ljus och mysig advent 

 

 

Här sitter vi och intar våra skinksmörgåsar. 


 

Hos Ankis Fyndbod och loppis hittade jag dena gulliga prydnadspinne som nu sitter nedstucken i en blomma i köket.                     

 

      

En favorit i repris. Chris Rea med Driving home för christmas                            

 

 


#Advent #Ankis #Chris

Av Malin wiper - 1 december 2018 17:45

 

Vi åkte in till Västerås i dag för att träffa min mans bror och här på ASEA torget finns denna ståtliga snögubbe som på kvällen lyser upp torget. I Kärrbo hade dom en julmarknad så vi åkte dit men när vi kom fram så var det bara att vända. Det var kaos med folk och ingen parkering. Då hade man fått ställa sig en km från bilen. Sen var vädret inget vidare med regn och råkallt. Vi åkte tillbaka till stan och tog en fika på Öhrmans Café på Öster Mälarstrand och vi var även på museum men det skriver jag om senare

 

                          animated-snowman-image-0112                                         animated-snowman-image-0112    


 

ASEA torget har en isbana varje vinter för skridskoåkning.

 

 

Jag antar att det är stolar som hänger på sidorna, eller har jag fel?.                    

 

 

I Stadsparken lyste nu rådjuren upp med sin starka belysning och ännu vackrare blir det på kvällen. Det var svårt att få tydliga bilder av dessa

 

Två till på ett annat ställe i Stadsparken

 

 

Tittut! en hälsning från mig Malin bakom en gran

 

  

Männen bakom en annan julprydnadsgran

 

      

Gwen Stefani You Make It Feels like Christmas ft Blake Shelton 

 

 

Farlig frestelse..  på City Gross

 

 

Det är detta Sällskapsspel jag köpt på second hand för 30 kr. Det skall vi spela i jul vid rätt tillfälle. Det blir en budgetvariant. Spelet är anpassat till åldrarna 8-99 åt men jag tror Dagny som är 106 år skulle klara det minst lika bra. Det heter Smart 7 från Tactic. På nätet är det slutsålt så jag antar att det har några år på nacken          

 

 

Så här ser det ut när man öppnar lådan. Förra året spelade vi "Idiotkunskap" som är ett nyare spel vi fick i julklapp förra året. Det sällskapsspelet har fått 4,5 stjärnor i betyg av 5 möjliga. Njut och ha en fin lördagskväll..

 

    

 

 

#Snögubbe #Isbana #Rådjuren #Gran #Gwen #City #Sällskapsspel

Av Malin wiper - 1 december 2018 09:15


 

I natt har vi sovit mycket bättre så vi vaknade 07.50 Vi skall åka in till Västerås och träffa min mans bror. Det blir både fika och promenader. Det är 2,5 grader varmt och snöfritt tyvärr. Det är lite svårt att ta in att det är första december i dag. Detta blir vår andra jul i Hallstahammar så nu är vi inbodda här och känner oss hemma. 

 

 

En bild av Coop jag tog förra året 

 

Coop i Hallstahammar la ner sin butik nyligen och lokalen stod tom men nu kommer en ny butik dit inom kort och den heter Matpiraten. Jag har aldrig hört talas om den matkedjan men jag läste om att den varit framgångsrik i Katrineholm. Klicka här för att läsa mer ang detta i en artikel. Då kommer det att finnas tre matbutiker här igen. Vi bodde i Katrineholm i 8 år och när vi bodde i Vaggeryd och skulle åka och hälsa på min son så tog vi ofta en nostalgitur in till Katrineholm utefter vägen så vi har sett hur det förändrats men man känner ändå igen stadskärnan.                 

 

Jag såg The Graham Norton Show i går på SVT play och det var både underhållande och roligt så jag satt och log hela tiden. Just denna omgång var extra bra. Klicka här för att komma in och se programmet              

 

Nu hoppas jag ni får en ljus och fin helg med härliga upplevelser och även lite vila. Kram från Malin. Jag har inte mer att skriva om just nu.

 

     

Alamo Band där min man känner två av medlemmar Kent Andersson (sång, gitarr, slidegitarr), hans bror Greger Andersson (sång, gitarr och slide). Jag har själv träffat Kent Andersson med familj då vi var ute med husvagnen för ett antal år sedan. Jag tycker gruppen är kraftfull och gillar deras musik. Musikernas hemort är Rottneros

 

      


#Västerås #Matpiraten #Graham #Alamo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards