Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Café Ångan och en storloppis....

Av Malin wiper - 17 juni 2013 08:00

    


Det första vi gjorde i lördags när vi var till Jönköping var att besöka Tändsticksområdet där dom varje lördag har stor loppis.  I dag åker vi in med datan till Elgiganten där jag köpe den för nästan ett år sedan. Eftersom garantin går ut i augusti så ville inte min man göra ingrepp på laptopen så vi lämnar in den för felsökning. Den går inte att komma in på så min man tror att det är ett hårdvarufel. Denna laptop som jag nu använder gör mig galen...  Jag har inget tålamod att vänta och det går rätt sakta så jag kommer bara in nån gång då och då tills jag fått tillbaka min data.  


  

Trots att det var fullt med folk både inne och ute så lyckade jag ta en bild när det var helt folktomt och alla var inomhus.


  


Här är Barbro på väg in till loppisen. Jag fick inga bra biler för jag glömde blixten än om det går att ljusa upp bilderna i fotoprogrammet så blir det inte bra ändå om dom är för mörka. Barbro fick tag på tre fina mattor och fick alla för endast 100 kr, glömde att fota dom....   


   


Min man köpte två ljushållare av dessa glada och trevliga kvinnor för endast 10 kr/st och sen fick han en stekspade helt gratis...  .

  



Vi gick vidare på området och såg denna fina shäfer som låg och väntade på husse som drack lite kaffe på Café Ångan dit vi sökt oss också. Huden är en hona och 9 år gammal. 


Sen blev vi sugna på kaffe och gick in på Café Ångan.



    


I hallen innan man kom in hade dom satt denna pallkrage mot väggen och skrivit lite om vad dom hade för tjänster och det tycker jag var påhittigt och fiffigt.

 

 

 


    

Jag tror att denna kille är en av ägarna och jättetrevlig och glad, synd bara att jag inte fick till bilden så bra. Den var helt mörk när jag började jobba med den. Klicka här för att komma in på Café Ångan:s hemsida



Klicka här för att se vad jag skrev om Café Ångan 8 mars i år när vi tog en härlig fika där



 


Vi satt oss utomhus och tog varsin smörgås med kaffe till. Smörgåsarna var färska och frasiga. Dom hade inte varit inlindade i plast och det uppskattas. Vi tog bilder på varandra men det var så ljust och soligt så det blev inga som jag kan ta med här.  


  


Här ser man Tändsticksmuseét som vi besökt några gånger genom åren. 

 

  

 

Tändstickor från min samling. Detta är en ask med 16 små tändsticksaskar av märket La Petite Swedish luxury Matches. Klicka här för att se dom och några andra på en sida.  


 


Jag har fått ont inne i ett öra som blivit svullet och det känns som det sitter en bomullstuss i hörselgången. Jag hade Revaxör hemma så jag har behandlat mig och får se hur det går. Annars får jag beställa tid hos läkare. Antar att jag fått vaxproppar. 

 

 

Jag har mer att skriva om lördagen men det tar sån tid på denna data så jag blir helt uppspänd i nacken och får ta lite i sänder. Ha en skön början på veckan. 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards