Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 december 2018

Av Malin wiper - 19 december 2018 14:08

  

I dag såg jag en Ford Edsel som håller på att fixas upp men det är lite kvar att göra. Som ni ser så har vi snö nu men helt vindstilla. Snyggt med vitt, svart och turkos i lacken på bilen

 

Klicka här för att se ett klipp från The Edsel Show CBS-TV från 1957                                     


  

Så här tjusig ser den ut från sidan och den kommer att bli en pärla på våra sommarvägar                               


  

Baktill är det lite kvar att göra också                                     


 

När vi åkte därifrån så såg jag denna Ford Mustang från 2006 som stod där och lyste upp 


 

Utefter gamal vägen mot Västerås möter vi ibland lastbilar också och här en timmerbil. Märket är en Volvo från 2015              


 

 

Vi gick in på vårt fina Systembolag här i Hallstahammar och köpte lite vin, glögg och likör till julen. Det är väldigt välordnat och trevlig stämning där och dom är hjälpsamma när man behöver ha lite tips. Dessutom ett stort och varierat sortiment. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

                                      


Fronta 

 

Vi köpte både rött vin, vitt vin, glögg och likör. Sen köpte vi öl på vanlig butik och dom som kommer till oss tar med sig lite dricka också. Det är så sällan vi dricker alkohol så man är rätt torrlagd..  . Jag har börjat gilla öl och det är rätt märkligt för förr tyckte jag inte alls om öl. Till och med den alkoholfria är supergod. Vi har lite vin och annat hemma sen förut på vårt barbord. Vi har även två alkoholfria glöggflaskor kvar sen förra året och datumet har inte gått ut än. 

 


                                     


Clip Art Library

 

I dag har vi fått så mycket gjort så jag känner mig nöjd. Baka gör jag inte än men i morgon lägger min man in sill och gravar lax. Hoppas ni slipper stressa alltför mycket och även kan ta lite vila. Det blir ju hektist för dom som har flera barn, barnbarn och övrig släkt. Sköt om er och ha en fin eftermiddag och kväll

 

     

Kunde inte låta bli att sätta in detta lite roliga klipp från en tid som svunnit. Får lite Elvi-feeling och det dök bara upp framför mig på Youtube då jag söket efter nåt annat. Gruppen heter Mud och låten Lonley This Christmas. Dom var en engelsk glamrockgrupp som bildades i Carshalton,Surrey 1966. Efter att ha börjat samarbeta med producenterna Nicky Chinn och Mike Chapman fick dom många framgångar i både Sverige och England. Gruppen splittrades 1983  

 

 

#Edsel #Mustang #Volvo #Systembolaget #Mud

Av Malin wiper - 19 december 2018 10:00


  

I  dag hade vi satt klockan på ringning 07.00 men somnade om till 08.00 Klockan på bilden såg jag på Myrornas second hand. Framsidan föreställer Joakim von AnkaInget vi köpte utan vi kollade runt lite bara. Jag hinner inte skriva ett helt inlägg nu för vi har ett ärende vi måste ta tag i före julafton.       

 

Nu blir det konstigt för inlägget nedan är redan färdigskrivet och jag skulle sätta in det i kväll för det är ju "Evening song" men eftersom jag inte har fått till nåt nytt så tar jag till detta. Vi har för mycket på agendan just nu.


     

Philip Glass Evening Song. Lite magisk musik och sen så vackert när sången kommer in. Philip glass föddes 1937 i Baltimore, Maryland, och han är en amerikansk oscarnominerad kompositör av minimalistisk modern konstmusik

 

                         animated-sheet-music-image-0063                                 animated-sheet-music-image-0063        

 

Klicka här för att komma in på IMDb och läsa mer om denna kompositör och allt han skapat. Klicka här för att komma in på en annan sida som handlar om honom

 

 

Philip Glass

 

Ha nu en fin dag så här bara 6 dagar före julafton. Återkommer när jag har nåt att skriva om igen. Sköt om er och tack för att ni tittade in                                 

 



#Joakim #Philip

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards