Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 december 2018

Av Malin wiper - 15 december 2018 17:00

   

I dag har jag och min man sett en lång häftig Limousin. Det var är en LINCOLN TOWN CAR från 1996. Klicka här för att se en liknande. 

 

     

Elvis Presley med den så passande låten Long Black Limousine 

 

 

Så här ser den ut framifrån. På ena sidan ser man Svenska flaggan och på andra Thailändska flaggan

 

                                 animated-thailand-flag-image-0012                                             animated-sweden-flag-image-0018                 

 

   

       

  

Det skulle vara roligt i studiesyfte att få åka omring i en limousin en gång bara för att känna hur det känns.        

 

 

Min man sitter och väntar i vår lilla lådbil medans jag fotar.  Klicka här för att se bilscener från filmer 

 

 

Jag avslutar med en rolig skylt utanför ett företag som heter Bennströms Solskyddsgruppen AB. Jag antar att dom på skylten är dom som arbetar där och dom har gjort roliga karikatyrer av männen. Klicka här för att se en annan rolig bild från företaget. Kul när dom hittar sin egen nisch och har lite humor

              

Nu vet jag att det inte är nåt fel på min kroppstemperatur för min man fryser lika mycket. När vi tittar på termometern så kommer den bara upp till 18 grader och det känns lite dragit i lägenheten så vi skall besöka bostadsbolaget på måndag. Det kan vara fel på termostaten för vi frös inte förra vintern inomhus. Nu chillar vi som det så fint heter och gör ingenting mer i dag. Hoppas ni haft en fin dag vad ni än hittat på. Ha en skön lördagskväll


#Lincoln #Elvis #Flaggan #Bennströms #Limousin #Brennströms

Av Malin wiper - 15 december 2018 10:15


                                  

 

Här följer lite blandade bilder jag tog för några dagar sen när vi var ner till Öster Mälarstranden (Notudden). Tomten börjar närma sig den stora dagen

 

                                                       


  

Ett hus som nyss blivit klart och bara fönstertvätten är kvar

 

                                       


Fönsterskrapa från Fönsterputsredskap.com

 

Dom nya husen som byggs vid vattnet ser många ut som lite 1960-talet och jag börjar tänka på perstorpsplatta och lite träslag från den tiden. Nu i lite uppdaterad form


 

En del av husen är höga och det såg svindlande ut då hissen började närma sig taket

 

     

 

En vän till min mans bror är fågelexpert och min man frågade honom vad det är för fågel jag fotat. Den ser ju inte ut som en vanlig fiskmås. Vi fick till svar att det är en skrattmås i vinterskrud. Tack! Daniel Green..   


    

Här ser man väldigt tydligt lite 1960-tal med både plåt och trä blandat.                        

 


 

Ett hus som har rundade hörn och som rundade utbuktningar på ena sidan så det ser lite orientaliskt ut. Skall bli spännande att se hur det kommer att se ut när det är klart. Jag skulle själv inte vilja bo så högt som dom bygger nu och inte så tätt inpå andra hus.

 

 

Ytterligare en och där ser man dom rundade hörnen bättre

 

 

Detta hus går under namnet "Kokpunkten" och där finns ett actionbad som är mer än ett äventyrsbad. Huset har förut varit ett ångkraftverk 

 

      

Ett klipp från Kokpunktens actionbad. Det verkar som det är äventyr och extrema upplevelser som gäller 2018. Jag blir yr bara av att kolla klippet

 

Vi var uppe länge i natt så det blev en sen morgon igen. Jag har inte ens skickat iväg några julkort så jag antar att inget hinner fram före jul. Undrar när tiden kommer då man endast önskar God Jul över nätet?. Den är nog redan här men inte fullt ut. Nu säger jag Hej! till er och önskar en härlig helg. Vi har 4 grader kallt så det känns lite vintrigt. 

 

                             

 

 

#Mälarstranden #Tomten #Hissen #Kaja #Skrattmås #Trä #Rundade #Kokpunkten

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards