Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 december 2018

Av Malin wiper - 12 december 2018 18:00

 

Efter att vi fikat i tisdags med Inger så åkte vi till Brödet & Fiskarna second hand. Vi har åkt förbi där många gånger men då på fel tid. Nu hade dom öppet så vi passade på att gå in där. Det var jättefint därinne och fanns många fynd. Dessutom trevlig personal och sånt betyder mycket


 

Det första jag fotade var denna mus som jag gissar är en tehuva. Sen såg jag att Inger köpte den och jag skall fråga henne om det är en tehuva eller nåt annat. Den var i alla fall jätteläcker och ser handgjord ut. Inger köpte även två klädesplagg och dom var jättefina

 

     

Mouse music video. Låten sjungs av Amanda Maclean och hon har även skrivit låten    

 

 

En liten vy över stället

 

                                                                 

 

 

Kläder har dom hur mycket som helst av. Vi får åka dit fler gånger så man kan gå runt länge och kolla runt

 

 

Vilket läckert vinylskivställ för både för singlar och LP skivor. Tyvärr var det inte till salu utan en inredningsdetalj 

               

 

Det finns även en bok, skriv och musikavdelning. Man går in i en liten labyrint                            


 

 

En stor keramikuggla tornade upp sig bland andra småsaker

 

 

Jag köpte en kartong för 10 kr med dessa höga pepparkaksmått. På kartongen stod det IKEA och klicka här för att se vilken smet jag skall använda måtten till. Till pepparkakor har jag andra mått

 

 

                                                                                          

 

Jag har funderat länge på att öppna Instagram men jag orkar ju knappt med facebook på grund av bloggen. Min utbrändhet har ju gjort att jag inte har samma enérgi och uthållighet som förut. Det läker aldrig ut för man får sina skador på hjärnan. Fast jag har hört att man inte behöver göra så mycket på Instagram utan man kan sätta in samma bilder som på andra ställen men det är just detta med att få fler att besöka för tiden räcker inte till då jag skall försöka hålla uppe funktionerna i kroppen också. Jag får fundera ett tag till för man måste ju sätta gränsen nånstans

 

     

Vad jag önskar att jag nån gång kunde hamna där en flashmob dyker upp. Dom är synkroniserade, bra musiker och en massa överraskningsmoment


#Brödet #Mus #Amanda #Kläder #Vinylskivställ #Keramikuggla #Plåtburk #Instagram #Flash

Av Malin wiper - 12 december 2018 13:15

 

I går när vi kom hem från Enköping så hade jag fått brev från min vän och bloggläsare Lena. Hon har ju varit och sett Linda Gail Lewis med sin son på Apple Hotel i Göteborg. I brevet låg dvd skivan ovan signerad av Linda Gail Lewis. Så otroligt gulligt och snällt att ge mig en sån glad överraskning. Jag skall ringa Lena i dag och tacka ordentligt.  

 

Klicka här för att se vad jag skrev i går ang Linda Gail Lewis. DVD:n är från "Two Kings & Queen"

 

                         animated-playing-card-image-0040     animated-playing-card-image-0040     animated-playing-card-image-0014     animated-playing-card-image-0014

 

     

Här kommer en av låtarna på skivan som heter Rit It Up

 

 

Upptill på skivfodralet står det "To Malin with love". Lena frågade om hon kom ihåg mig från Carlsson på Kajen. Det gjorde hon tydligen och då hade jag med mig en påse med Snickers från Lenas son. Linda älskar snickers.

 

                                              animated-playing-card-image-0071

 

 

En bild jag tog 1 juli 2017 då Linda Gail Lewis uppträdde hos Carlsson på Kajen

 

 

Sen skrev hon sin autograf nedtill på skivomslaget

 

     

Linda Gail Lewis med Boogie Woogie Country Girl. Det är en upplevelse att se Linda live för hon är verkligen full av liv och det svänger så man kan inte varken stå eller sitta stilla.

 

           animated-piano-image-0022          animated-piano-image-0022          animated-piano-image-0022          animated-piano-image-0022          animated-piano-image-0022          animated-piano-image-0022

 

Mer kommer senare från besöket hos Inger i Enköping. Bilderna är inte helt klara än. Ha nu en fortsatt fin dag kära läsare. Dessutom är det nåt fel här för helt plötsligt försvann hälften av mitt förra inlägg och även musiken så jag fick skriva om.


#Linda #Autograf #Kings

Av Malin wiper - 12 december 2018 12:30

  

I går åkte vi till Enköping som ligger 6 mil från oss för att träffa Inger min bloggvän och väninna. Vi har känt varandra genom bloggarna in minst 5 år. Detta blev andra gången vi träffades. På bildern åker vi igenom en rondell som har Skiftnyckel och mutter som utsmyckning. Klicka här för att läsa om Bahco 165-åriga historia 


Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrivit ang Johan Petter Johansson som står som skulptur i Enköping. Han var uppfinnare och innovatör och grundade Bahco


 

 

 

                                 


Skiftnyckel nu 


 

Den här gången åkte vi ut och fikade tillsammans och Inger föreslog detta Tammerfors Konditori som har 70-åriga anor. Tänk min man och jag som varit till Enköping i många år och hälsat på min son och inte hade en aning om detta fina Konditori.


 

Här sitter vi nu Inger och jag medans min man fotar oss. Det var jättefint och mysigt därinne så vi satt länge och fikade och pratade. Personalen var jättetrevliga så stämningen var vänlig och vi såg att folk trivdes där. 

 

                                       


 

Det blev lite slarv dagen till ära med en otroligt god saffranssemla med grädde emellan. Den var formad som en lussekatt. Jag överdriver inte om jag säger att jag aldrig ätit en godare saffranssemla. Dessutom var grädden så lättäten och var inte så där mäktig som grädde kan bli ibland. Inger och jag njöt hejdlöst av denna läckerhet


 

Min man tog en otroligt god mjuk pepparkaka med lingongrädd frosting

 

                                  


 


 


 

En av personalen jag fick fota. Dom var så vänliga 

 

                   


   

Smarriga bakelser


     

Michael Bublé  med Save The Last Dance for me. Nu önskar jag er en jättefin onsdag. Solen skiner här nu och det är vi inte vana vid efter allt regn och grått

 

 

#Tammerfors #Saffranssemla #Pepparkaka #Michael

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards