Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 december 2018

Lincoln Town Car Limousin från 1996, Bennströms och Elvis

Av Malin wiper - 15 december 2018 17:00

   

I dag har jag och min man sett en lång häftig Limousin. Det var är en LINCOLN TOWN CAR från 1996. Klicka här för att se en liknande. 

 

     

Elvis Presley med den så passande låten Long Black Limousine 

 

 

Så här ser den ut framifrån. På ena sidan ser man Svenska flaggan och på andra Thailändska flaggan

 

                                 animated-thailand-flag-image-0012                                             animated-sweden-flag-image-0018                 

 

   

       

  

Det skulle vara roligt i studiesyfte att få åka omring i en limousin en gång bara för att känna hur det känns.        

 

 

Min man sitter och väntar i vår lilla lådbil medans jag fotar.  Klicka här för att se bilscener från filmer 

 

 

Jag avslutar med en rolig skylt utanför ett företag som heter Bennströms Solskyddsgruppen AB. Jag antar att dom på skylten är dom som arbetar där och dom har gjort roliga karikatyrer av männen. Klicka här för att se en annan rolig bild från företaget. Kul när dom hittar sin egen nisch och har lite humor

              

Nu vet jag att det inte är nåt fel på min kroppstemperatur för min man fryser lika mycket. När vi tittar på termometern så kommer den bara upp till 18 grader och det känns lite dragit i lägenheten så vi skall besöka bostadsbolaget på måndag. Det kan vara fel på termostaten för vi frös inte förra vintern inomhus. Nu chillar vi som det så fint heter och gör ingenting mer i dag. Hoppas ni haft en fin dag vad ni än hittat på. Ha en skön lördagskväll


#Lincoln #Elvis #Flaggan #Bennströms #Limousin #Brennströms

 
 
Vicke

Vicke

15 december 2018 17:24

den skulle jag gärna ta en tur med

http://vickesblandning.heymo.se

Malin wiper

15 december 2018 18:00

Ja du det vore lyxigt ;)

Ha en fin kväll
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

16 december 2018 07:46

Med humor kommer man långt! :) Härligt skyltning av gänget i firman.
Jag får alltid en känsla av att en limousine kan gå av...den ser bräcklig ut, saknar proportioner på något sätt. Men det är i min värld, i mitt huvud. Jag har åkt limousine en gång och visst är det lite lyxigt på något sätt men ja, jag tar hellre den egna lådbilen :)
Ha en fin tredje advent Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

16 december 2018 09:30

Ja du utan humor så skulle det bli trist. Jag har också den känslan av limousine. Kul att du åkt limousin. Jag tar också lådbilen :)

Ha en fin tredje advent själv

kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards