Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2017

Stolar, lampa och Gloria Gaynor

Av Malin wiper - 10 oktober 2017 18:30

 

Nu har vi äntligen alla fyra nya stolar (IKEA) på plats i köket och det blev jättebra. Jag tänkte sen att vi borde ha 6 st eftersom vi valt bort matbord i vardagsrummet. Fast vi har ju flera extra stolar vi kan ta till om vi är många så vi väntar med att köpa två till för det blir så trångt och vi vill ha lite mer rymd och luft i denna lägenhet eftersom den är så luftig och ljus

 

 

 

Det blir tyvärr en kedjereaktion när man köper nåt nytt så nu passar inte denna kökslampa in till dom nya stolarna som är lite mer 1950-talsretro. Den röda är lite mer 1970-talet och vi köpte den för endast 80 kr på second hand. Min son kom med ett förslag om att vi skulle ha en lampa i gul nyans men lite kall färg som passar till det övriga. Vi har inte hittat nån sån utan vi skall spraymåla den röda lampan vit först och se hur det ser ut och sen försöka hitta en passande gulfärg som vi sprayar på efter den vita. Vit sprayfärg har vi redan hemma och vi har en passande gardinkappa som är lika som den vi har nu men i gula, grå och vita nyanser att byta om med. 

 

       

Klickbilder på lampor vi kollat på ute men dom är ju svindyra. Dessa såg vi på Bauhause. Vi har åkt omkring på olika ställen men inte sett nån som är i en gul kall färg. Klicka här för att se vilken gulfärg som skulle passa in. Klicka här för att se en annan gul som är jättedyr. Risken är att det kan bli lite svenska flaggan av det hela därför skall den bara ha lite uns av gult i sig och stolarna är ju väldigt ljusblå. Klicka här för att se en jätteläcker gul lampa

 

                           animated-light-bulb-image-0002             animated-light-bulb-image-0002             animated-light-bulb-image-0002             animated-light-bulb-image-0002             animated-light-bulb-image-0002        

 


Jag filmade en golvlampa på Bauhaus på Erikslund förra gången vi var dit och dom hade satt in en discolampa istället för en vanlig lampa så det får symbolisera en häftig tisdagskväll till er alla. Nästa gång jag sätter in ett klipp så skall jag tillföra musik så det blir lite roligare. Förr gjorde jag bildspel till foton jag tagit och tillförde musik.

 

                                                                                            

 


Discolegenden Gloria Gaynor med I Will Survive. Här uppträder hon live 2013                            

                     


#Stolar #Kökslampa #Gul #Bauhause  #Discolampa #Gloria

 
 
Annika

Annika

10 oktober 2017 19:45

Tjenixen. Så roligt att fixa till det hemma. Men som du skriver så blir det alltid lite mer än vad man tänkt sig. Men det är ju roliga bekymmer. Det blir jättefin. Hoppas ni hittar den lampa ni vill ha. Ha det gott. Kramelikram

http://www.badtanten.nu

Malin wiper

11 oktober 2017 08:04

Hejsan! I och med flytten så bytte vi ut en del och är inte klar än utan det får komma eftersom då man hittar nåt som passar. Ja vi är nöjda men vi behöver mer punktbelysning i köket och så småningom hittar vi nog en lampa över köksbordet också

Tack för att du tittade in

Ha en toppendag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

11 oktober 2017 08:58

Det vart jättesnyggt i ert kök, smart att spaymåla er lampa. Ni kanske blir så nöjda med det resultatet så att det kvittar med att köpa en ny lampa så småningom.

Ha nu en riktigt fin onsdag... // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

11 oktober 2017 12:16

Vad kul att du tycker det. Vi skall i alla fall testa att spraymåla men blir det inte bra så köper vi en annan lampa så småningom

Ha en jättefin onsdag själv
kramar från
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

11 oktober 2017 15:36

Hej!
Så fint ni har det.Gardinen verkar 50tals grej och jag gillar det.Idag är jag så glad.Mitt blodtryck är normalt!125/63.
Glada kramar från Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

11 oktober 2017 16:10

Vad kul att du tycker det. Gardinen är 50-talsinspirerad och vi har köpt den på Ohlssons tyger.

Vad roligt att du fått ner blodtrycket så bra. Det är ju helt perfekt.

Glada kramar tillbaka från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards