Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2017

Linda Gail Lewis hos Carlsson på Kajen del 1

Av Malin wiper - 1 juli 2017 08:45



         


Jag hade sån tur så jag fick träffa Linda Gail Lewis före uppträdandet hos Carlsson på Kajen för hon var där tidigt. Det blåste så mycket så mitt hår blev "som en stormvind" men Linda hade hästsvans och väldigt fint blankt hår. Hon var tillmötesgående och behaglig som person så jag kände mig avslappnad. Tyvärr så har min engelska blivit urusel så jag får försöka bättra på den.

 

                                    

 

   

 

Jag fick även autografen och bad om 2 st. Vi åkte sen hem en stund för hon skulle inte uppträda förrens 20.00 och vi var där redan 16.00 men då tog vi en fika och kollade in Carlsson på Kajen. En man höll på att sätta upp musikanläggningen just då                  

 

 

 

Eftersom det var stor festivalyra i helt Västerås så kom det inte så mycket folk som det annars skulle ha gjort men jag tror det var ca 200 men det är ju inte så stort och det är meningen att det skall vara lite lagomt.

 

                                                              

 

   

Jag har undrat länge vem som är Carlsson på Kajen och driver stället. Nu träffade jag på honom och det visade sig vara en trevlig och glad kille. Han spelar dessutom gitarr jättebra och tog plats i bandet efter några låtar. Jag är så imponerad av det lilla Cafét att dom engagerar en massa bra musiker på sommaren så folk kan i det lilla sitta där och mysa och lyssna på härlig musik av alla de sorter                              

 

Klicka här för att läsa om Carlsson på Kajen. Han heter Björn Carlsson                        

 

 


Linda Gail Lewis med Gitarristen Dougie Lawton som är en känd sångare, gitarrist, kompositör och sångtextförfattare. Han kommer ursprungligen från England  men har bott i Sverige i många år. Han har bland annat skrivit låten "I Can Jive" som Jerry Williams fick en stor hit med. Lawton har även varit sologitarrist i Jerrys kompband Roadwork. Han var i ett 30 tal år från 1970 gift med artisten Lena Maria Gårdenäs               



Här ser ni när Linda Gail och hennes musiker kommer igång med första numret inför kvällens konsert ute i det fria. Det svängde så man kunde inte stå still. Allt var en fantastisk upplevelse som jag sent skall glömma. Det blev rätt bra ljud på mitt filmklipp men det är ännu bättre live och folk njöt som bara den 


 

Man fick se mycket nostalgi, retro, veteranbilar mm


En sån här tvättbräda får man släpa med sig till toaletten. För på den hänger toalettnyckeln, så fiffigt..  och kul. Hon som håller upp brädan är en ur den duktiga personalen på stället                       



  

Här ser ni henne och en man ur personalen då dom står och steker färsk strömming som man får beställa 


  

Min man beställde och han sa att det var makalöst gott. 


  


Här ser ni Snygga och ungdomliga Linda igen som hade sån enérgi och spelade massor av låtar innen dom tog paus. Hon verkade outtröttlig och hade ett knivskarpt intellekt


 

Fortsättning följer med både mer musik, bilder, veteranbilar mm. Have a nice day 

 

 

#Linda #Carlsson #Autografen #Festivalyra #Gitarr #Dougie #Svängde #Nostalgi #Tvättbräda #Strömming #Ungdomliga                           


 
 
Annelie

Annelie

1 juli 2017 09:37

Hihi,, vad mysigt klädda personalen var och detta med att dra med sig en hel tvättbräda till toaletten var ju mysigt.
Jisses vad det svängde om kvinnan, förstår ni hade svårt att sitta stilla.

Härligt när ett café anordnar något sådant,, vad de vinner på det.

Vännen, jag skrev i mitt förra kommentar, ha en trevlig söndag..*hahaha*, HELG menade jag ju..

Kramar om... // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

1 juli 2017 09:48

Ja du det var lite speciellt där och mysigt till tusen. Tvättbrädan var verkligen en höjdare så den såg man hela kvällen ;)

Fattar inte hur hon orkade man hon är en otroligt pigg kvinna

Ingen fara jag skriver fel hela tiden så jag får ändra överallt ;) ;) så är det på nätet

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards