Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 december 2014

Magnisa Stuga, Frissan och fika på Ritz med min man...

Av Malin wiper - 4 december 2014 08:45

  

Jag gör allt för att få bort stämpeln "Soffpotatis" som jag stämplat på mig länge nu på grund av en jobbig trötthet. Tvingade mig ut i går genom att promenera in till centrum och sen hem igen, efter det till biblioteket där jag i ärlighetens namn blev upplockad av min man som kom med bilen. Vi har kommit en bit på julförberedelserna men inte hittat alla julsaker än utan skall gå upp på vinden i dag och gå igenom kartongerna igen. Nu har vi ordentligt lyse däruppe.           


   

Jag hälsade på min man på hans arbete "Magnisa Stuga" och där har dom fått en jättefin ny ytterdörr som även är av högre kvalitet vad gäller allt. Den är verkligen snygg och mäktig 


  

När jag gick förbi Spis Restaurang så såg jag att dom höll på att bygga om uteplatsen så det skall bli spännande att se resultatet   


  

Snygg dekoration som finns på båda sidor om trappen...


  

Jag gick sen in till Salong Hon & Han Frisör Interiör för att beställa tid dagarna innan julafton för att få mina ögonbryn fixade för jag har rena rama problembrynen och har så haft jämt. Jag brukar plocka dom själv med dåligt resultat och nu vill jag vara lite finare till jul och dom får till dom så bra trots att jag har så lite hår på brynen längst ut. När man får dom färgade så blir man förvånad att man ändå har så mycket bryn 


  

Sandra var där och jag tog en bild på hennes läckra top med en stor glittrande uggla som motiv

  

Min man följde sen med mig på sin kafferast till Ritz för en fika. Vi tog varsin julsmörgås med skinka, senapskräm, granatäppelkärnor, apelsin, grönsaker och detta på ett dubbelt vörtbröd. Det var jättegott. Dom har alltid så fina julsmörgåsar.  



En kaka som verkligen får en att längta efter snö. Den såg frestande ut med sina flingor och flytande glasyr...  


  

Deras gran  


  

När man promenerar så ser man så mycket kläder och annat som ligger i naturen så hade man plockat upp allt så kunde man fylla ett hem...    Här ett paraply som ser ut att ha kollapsat   


     

På en gård såg jag detta mål med en Hannibal Lector-liknande mask i mitten 

 

Det känns väldigt oroligt nu i och med detta som händer politiskt och det bästa är nog detta med nyval. Hoppas SD är bortgjorda i och med detta dom ställt till med. Jag är förvånad över att så många har röstat på dom för dom har naturligtvis en dold agenda men är så pass pålästa så många går tydligen på deras snack. Ur led är tiden är ett uttryck som vi nu kan damma av, Jag mår illa när jag ser borgarna sitter i TV och talar om vad bra dom gjort det under dessa 8 år. Dom hade en agenda och har gjort det dom skulle, vanliga löntagare har fått det sämre, fler arbetslösa och sjuka som lever på gränsen ekonomiskt, fler lyxbyggen och sämre skola mm. Förstår att dom menar sig själva, dom har fått det ännu bättre på bekostnad av oss andra...  

 

 

Önskar er en fin torsdag, otroligt att denna vecka gått så fort.... 

 

 

Jag fick ett roligt klipp på fb av min son. Det är en liten båt som man nästan kan bära iväg till vattnet

 

 

 

#Salong #Sandra #Ritz #Paraply #Julgran #Julsmörgås #Uggla #Magnisa


 
 
Annelie

Annelie

4 december 2014 23:32

Måste verkligen hålla med dig om att dörren var / är väldigt vacker.

Wow, vilken snygg tröja, med ugglan, skulle jag också vilja ha.
Har aldrig i mitt liv varit speciellt förtjust i ugglor förut, men nu tycker jag det är jättesnyggt på saker och ting.. :-/

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 december 2014 08:56

Den är inte bara vacker utan håller högre kvalitet i alla funktioner. Jag har en bloggvän som älskar ugglor och sen dess börjar jag att upptäcka dom också. Det finns mycket av ugglor i alla former ute på butik nu.

Ha en härlig fredag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards