Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Malin wiper - 19 december 2014 17:30




  

Jag och min man var in till Acleja Blomsterhandel ett ärende i går och det är så snyggt nu när dom fått tak över butiken och det passar så bra ihop med den andra delen av huset.    


   

Helt plötligt så räcker Christian som driver butiken fram en inslagen blomma till mig och jag blev så fundersam för jag trodde det var våra inslagna blommor vi köpte själva men han ville ge mig den för att jag skrivit så mycket om dom.  Här ser ni på bilden hur vackert arrangemanget är, jag tror det är amaryllis som han bundit så fint. Vi hade en ännu högre vas men den har vi gömt nånstans så vi får leta vidare   

 

En bit ner på stammen har han bundit in en nejlika och bakom ett stort blad som är som en solfjäder. Jag blev jätteglad 

 

    

En närmare titt på överdelen där tre stycken amaryllisknoppar lyser upp. Det skall bli spännande att se när dom slår ut.

 

Nat King Cole med The Christmas song 

  


Jag är väldigt nöjd med intervjun i Sundsvalls Musikradio än om jag pratade lite för mycket och kom upp i varv. Janeric Sundquist var väldigt bra på att intervjua så jag höll mig i alla fall lugn. Nu har man en härlig musikkanal att lyssna på. Man kommer att kunna lyssna på intervjun några gånger till och när jag får reda på när så meddelar jag detta. Just nu verkar folk vara klubbade av förkylningar för det går flera stycken och man får en hemsk hosta. Min man och jag är inte återställda än utan blev lite sämre när vi var ute i det råa regniga vädret i går.


#Amaryllis #Christian #Nejlika #Acleja #Cole #Sundsvalls #Janeric

Av Malin wiper - 19 december 2014 10:00

 

Bild lånad av Sundsvalls Musikradio 

 

Jag blev uppringd i går av en trevlig man från Sundsvalls Musikradio. Han hade sett ett nostalgiinlägg i min blogg och ville intervjua mig i deras webbradio. Han heter Janeric Sundquist och är också från Sundsvall ursprungligen och han kände min sons pappa och några andra som jag också kände på den tiden. Sen spelade han in intervjun och ställde frågor till mig och jag var rätt nervös än om min man sa att det gick bra. 

 

Klicka här för att komma in och se vad som skrivts om mig ang programmet. Klicka här för att komma in på "Tablå" som jag antar är den spelare som intervjun kommer på. Där kan ni se mig längst ner  

 

Intervjun med mig sänds i tre omgångar med början 16.00 men jag vet inte när under den timmen som det håller på. Klicka här för att komma in på Janeric Sundquist facebook 

 

  

Klicka här för att komma in på deras fina hemsida "Sundsvalls 89,7 Musikradio". Klicka här för att komma in på sidan webbradio där intervjun sänds 


 

 

#Musikradio #Sundsvalls #Janeric #Webbradio

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards