Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Gunnars Konditori i Ulricehamn!

Av Malin wiper - 26 april 2015 09:25

  

Hallå där gott folk...  Hoppas helgen varit till belåtenhet. Tidigt i fredags morse så åkte vi iväg till min mamma. Hon är sämre nu och det har varit lite krisartat, hon blir ju 92 år i sommar. Min svåger hyrde en kärra så vi kunde röja i hennes källarförråd där det var många år sedan vi besökte. Om det händer nåt så vill vi inte ha detta över oss som måste göras.    

 

   

Vi åkte sen in i Ulricehamn för att ta en fika och röra på benen lite eftersom min ländrygg inte läker helt. Kolla in vilket arkitektoniskt snyggt hus man åker förbi inne i samhället. Ovanliga balkonger som är inneslutna av samma som fasaden, lite som fågelholkar men större ingång...  . Titta längst upp också där dom är mer rundade 

 

   

Vi var så tidigt ute så  dom flesta fiken var inte öppna än. Då testade vi Gunnars Konditori . Klicka här för att komma in på deras facebook. Det är ett gammalt konditori som nu är Eftr Mattsson & Co   

 

   

Dom hade flera sittställen men vi valde det ena barbordet och tog varsin halva smörgås. jag med leverpastej och min man med salami. Dom var jättegoda och det var en fin leverpastej som var lagomt tjockt skuren. Jag fotade lite kaffebröd men misslyckades helt för det är inte alltid så lätt att ta bilder framför glasrutor

 

   

I skylten hade dom gamla brödväskor som inredningsdetaljer och det tycker jag är jättesnyggt. Även gammalt kaffeporslin men det blänkte för mycket i rutan för att ta med den bilden 

 

   

Gamla härliga kaffeskyltar hängde på flera platser 

 

 

   

När vi sen gick ut så trampade jag på nåt och det visade sig vara en rolig leksak som pep...   

 

   

Som ni ser så hade stan inte vaknat upp ännu           

 

   

Gammalt möter nytt. 

 


Nu finns det inga telefonkioskar att slinka in i. Östen Warnerbring med I en ensam telefonkiosk. Det är många låtar man aldrig hört och denna är en av dom..  


   

Järnvägsstationen i Ulricehamn är en vacker syn. Kul att nåt får bevaras till kommande generationer i detta tidevarv av rivningshysteri 

 

   

Sen åkte vi då vidare mot Skene

 

   

Här är vi då framme där mamma bor numera. Skriver mer lite senare, jag kommer att vara inne och vila i dag. Ha nu en skön söndag kära läsare och tack för att ni kommer in till mig

   

 

 #Gunnars #Gammalt #Arkitektoniskt #Skene #Tekniska #Telefonkioskar 

 
 
Ingen bild

Signhild Skrivmoster

26 april 2015 12:27

Så fick man se ännu ett konditori! Kul med nya platser. Hoppas det ordnar sig med din mamma, men vad kan man begära när man fått leva till över 90 år. Det tycker jag är så underbart - men livet är inte evigt. Alltid jobbigt när man ser att det rinner ut men då får man minnas hur det var när allt fungerade. Min pappa dog för 20 år sen och mamma för 10 år sen. Tiden går men minnena de består! Kram och ta hand om dig! <3

Malin wiper

26 april 2015 13:37

Ja du mamma har levat länge och hon är ju så dement nu så det känns som plågeri. Tråkigt att dina föräldrar dog så tidigt.

Man får tänka på minnena som du säger.

Tack goa du. Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

petra

26 april 2015 12:55

Sköt,om,dej,Malin!Kram

Malin wiper

26 april 2015 13:36

Tack snälla goa Petra. Detsamma till dig

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards