Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 december 2014

Av Malin wiper - 8 december 2014 19:00

     




  

Sen gick vi förbi City Skor som också hade en jättefin och stilfull julskyltning. Tyvärr var det väldigt svårt att fota i går för det både regnade och blåste

  

Dom hade gjort så fint med julgranarna och bundit granris så snyggt runt ledstången på ingångssidan. I det gula tegelhuset till vänster hade City Skor ordnat en "Outlet" där skor, väskor och annat hade kraftigt nedsatta priser 

     

Klickbilder på en ny skohylla där det fanns svarta och grå skor med glitter och spännen 

 

  

Så här såg det ut när höbalarna var klara utanför Ritz. Denna söta flicka stod bakom höbalarna och lyste upp i vintermörkret    

  

  

Beijers byggvaruhus hade format stjärnor av måttstockar, det var påhittigt

 

 

   

Vi fick gå in och kolla in denna fina buss som är "Buss Linus resor"   

 

Vi fick även glögg och pepparkakor därinne som serverades av en trevlig kvinna. Jag har nog aldrig sett en sån rymlig buss i den kan man inte få klaustrofobi, fönstren är otroligt stora och även framtill där chauffören sitter. Dessutom har dom på båda sidorna innan taket långa fönster som gör att det blir ännu mer öppet. Det finns så stort utrymme mellan varje säte så det finns ingen risk för domningar i benen. Dom ha dessutom fått bra omdöme. Klicka här för att se vilka fina kommentarer dom fått. Vi satt oss på dom bekväma sätena för att njuta av vår glögg och dom hade blå belysning i taket och man fick lite "discokänsla"... 

 

 

   

Selmas julskyltning på håll innan centrum fylldes av folk. Det var en snygg skyltning som skulle ses på nära håll

 

  

Audio Video gick vi in på en stund också. Han som driver stället är gift med Sandra på Salong Hon & Han Frisör Interiör. Två duktiga företagare i samma familj, och Audio Video blev kommunens "Årets Företagare" för några månader sen

 

     

En del av luciatåget, dom andra bilderna gick inte att bearbeta. Det var en lyckat julmarknad men jag fick inga bilder från Magnisa Stuga för där var det fullsatt när vi kom dit. Dom hade fullt nästan hela tiden och det känns verkligen kul   

 

Jag filmade en snutt från scenen då Lucia 2014 och hennes tärnor sjöng. Det var en väldigt lyckad julmarknad och folk såg ut att ha det trevligt. 

 

Efter tre inlägg så är jag nu helt slut och tar det lugnt resten av kvällen...   Det har tagit lite tid för jag måste vila ögonen emellanåt. Fick en tid i morgon till Vårdcentralen. Hoppas ni får en skön måndagskväll...  

 

 


#City #Outlet #Lucia #Julmarknad #Vaggeryd #Magnisa #Linus

Av Malin wiper - 8 december 2014 14:30

      




  

Utanför Acleja Blomsterhandel och Wahlbergs Ur & Guld hade dom gjort så otroligt fint med julgranar över hela gatan och eldkorgar mm. Detta har blivit som en ny affärsgata och när Acleja kom in i Wahlbergs Ur & Gulds ena hussida så blev det som en enhet och det andas framtidshopp. Det är svårt att få fram känslan bäst är att vara på plats

 

   

Dom hade även satt upp en liten tipspromenad i varje gran.  

 

En bild från före 14.00 då det var lite ljusare                

 

 

   

Nu har Acleja fått tak över butiken med namn och belysning och det blev verkligen en höjdare     

   

   

Här ser ni Richard Andersson som driver Wahlbergs Ur & Gul. Bredvid honom ser ni has mamma som arbetar i butiken  

 

         

Här ser ni Wahlbergs Guld & Ur:s egen tomte...

  

 

Tomten har kommit till "Vår lilla stad". Skämt o sido så kommer här Bruce Springsteen med "Santa Claus Is Coming To Town"

 

   

Acleja Blomsterhandel har alltid så annorlunda och snygga julskyltningar i sina fönster så också denna jul. Vackra guldramar med  passande fint bundna blommor. Jag skall ta om bilden på detta fönster när det inte regnar   

 

  

Utanför butiken så var det pyntat så snyggt som vanligt      

     

 

  

Här ser man att det vimlar av folk på torget men hade det varit bättre väder så hade nog antalet människor dubblerats 

 

Klicka här för att se  vad Skillingaryd.nu skriver om julmarknaden. Klicka här för att se ett bildspel som Kåre Boberg skapat från Julmarknaden.

 

 

Ett roligt och lite småfräckt klipp...    

 

 

 

Fortsättning följer med del 3................. 

 

 

#Torget #Wahlbergs #Acleja #Tomte #Affärsgata #Bruce                            

Av Malin wiper - 8 december 2014 09:30

                    


  

Julmarknaden började 14.00 men vi åkte ner lite tidigare för att fota innan det blev så mycket folk. Tyvärr både regnade och blåste det och jag hade inte på mig nån mössa så vi åkte hem för att vi båda skulle klä oss lite varmare. Då glömde jag kameran så det var bara att åka hem igen för andra gången. Jag fick vatten på linsen direkt så jag fick låna lite bilder av min man som han tagit tills jag fått ordning på min.                                 

 

   

Ritz Konditori höll på för fullt att slutföra sin höbal där det sen kom att stå godsaker 

 

         

Vi åt varsin god julsmörgås på Ritz. Jag fotade Åsa och hennes dotter Jossan som driver Ritz men jag fick lite för gulmörk bild så jag fick jobba lite i fotoprogrammet men fick inte till den så bra som jag ville. På fjärde bilden så fick jag en zoombieliknande feeling eftersom jag tog bilden då alla stod så stilla.

 

   

Massor av torghandel och när klockan närmade sig 14.00 så dök folk upp och det blev rätt många till slut trots regn och blåst 

 

          

Tredje bilden en kvinna från Röda Korset som bjöd på glögg och pepparkaka. Fjärde bilden tre tjejer som kommer från Leva Café & Hemma. Vi köpte även en  

 

       

På Leva Café & Hemma köpte vi Mayonnaise "Pepper Green" det är en lite finare majonnäs och tuben ser nästan ut som en hudkräm eller annat för kroppen. Den kommer från Nicolas Vahé. Vi köpte även en burk honung med choklad från "Falla". Sen en burk med Spreads, dark chocolate & Orange från Nicolas Vahé   

 

   

Fint i fönstret hos Salong Hon & Han Frisör Interiör. 

 

 

        

 

Vi gick in dit också för att prata lite med Sandra som driver salongen och då blev vi också bjudna på glögg och pepparkaka. Det var hennes pappa som fixade den goda glöggen. Jag fick sen en gruppbild av Sandras mamma, pappa, svärmor och son. Alla lika trevliga och roliga 

   

   

Hos Koola Kidz gick skyltningen i änglars tecken 

 

       

Senare så var det utlottning på scenen som var snyggt upplyst och jag gillar att dom satt scenen lite på snedden, det blev en fin effekt. Jag är urusel på att fota i mörker än om jag har blixt så funkar det inte så bra

 

 

 

Fortsättning följer................... 

 

I dag har jag ringt till Vårdcentralen och får komma dit i morgon. Jag är svullen på vänster ögonlock och det ser inflammerat ut och har så varit några dagar. Lika bra att undersöka före julen. Jag har sån otroligt jobbig allergi på just ögonen. Jag har inte kunnat använda varken ögonskugga eller mascara på flera år. Det är som grus i ögonen också plus en kärv känsla och ibland värker och svider det. Efter julen så skall jag nog försöka få tid för ordentlig undersökning så jag kan få nåt för detta. Det liksom kommer och går hela tiden. Hoppas ni hade en fin andra advent. Här var det rått, blåsigt och regnigt så det ser ut som det blir snöfritt i jul. Den kommer väl efter jul istället som vanligt. Ha nu en fin början på veckan 

 

 

 

#Julmarknad #Vaggeryd #Leva #Utlottning #Ritz #Salong #Röda #Koola


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards