Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 april 2022

Håkans Hembageri ny interiör, bildspel och Avi Kaplan

Av Malin wiper - 26 april 2022 12:30

 

Vi gick in till Håkans Hembageri i går och blev bara stående hänförda. Det var omgjort därinne så det såg dubbelt så stort ut och bröddisken var lång och så fint upplyst. Nu går det mycket bättre att fota brödet genom disken. Förut hade dom en gul tapet med fjärilar på baksidan av disken och även runtom. Nu var det vitt och en snygg grön färg


  

Det är svårt att få fram hur snyggt och avlångt det är för det är ändå lite smalt när man skall fota hela lokalen men det är en enorm skillnad och en snygg uppdatering

 

 

Jag tog en bild lite uppifrån så man ser lite bättre. Vi köpte några siktkakor och lite annat matbröd

 

 

En fluffig fin gräddtårta med bär i mitten 


 

Dammsugare som förr bara var gröna kan numera se ut hursomhelst och ha randiga eller andra mönster. Dessa var snygga tycker jag

 

        

Här ett bildspel jag satt ihop med blandade bakverk 30 maj 2019 av bilder jag sparat ihop. Så småningom skall jag göra ett bildspel av lite nyare bilder från dom cafén vi besöker numera


 

Prinselltårtor i lite turkosgrön färg och en snygg marsipanros på toppen

 

                                              

 

   

Här har dom fått till det lite annorlunda och häftigt på tårtan. Det ser konstnärligt ut med chokladen som dom fått så snyggt över tårtan


 

Lakrits biskvi har jag aldrig sett förut så det är nog nåt nytt. Min man älskar lakrits och jag choklad


 

Frestande Brownie med både cholad och kola på toppen

                                                                  

Kökets favoriter

  

Mina favoritkakor är hallongrottor och även milanopinnar som ni ser ovan


 

Kul att dom behållit denna läckra kopparkittel där dom lägger och hänger gårdagens bröd till lägre pris, Den är en snygg inredningsdetalj också

 

 

Vid ett av dom två stora fönstren har dom gjort hyllor och satt både skorpor, kakor och lite annat. Min man köpte med sig ett paket skorpor. Under ser ni den härliga gröna färgen dom målat både på element och en del av träpanelen

                            

Vi har varit ute på en promenad på 4 km men vi skall gå ut igen efter lunchen. Sen skall min man till Fysioterapin 15.30 för att undersöka vad som hänt med hans höft. Då går jag nog ut igen och passar på att fota och se mig omkring lite mer. Solen skiner och det är en liten svalkande vind. Än så länge har vi 9 grader varmt. 

 

 

Nu önskar jag er en strålande dag. Sköt om er 

 

      

Soft skön musik med Avi Kaplan och låten heter On my way. Avi Kaplan är en amerikansk sångare och  låtskrivare


 

#Håkans #uppdatering #gräddtårta #dammsugare #Bildspel #lakritsbiskvi #kopparkittel #Avi

 
 
Ingen bild

Gunilla

26 april 2022 12:51

Strålande gott bildspel du visar.Vilket härligt matbröd och milanopinnarna brukar finnas i affären ibland, så dom skall jag köpa eftersom jag litar på dig att de är goda. Om inte så åker de nog ner i min mage ändå.
Bra att dom säljer brödet billigare för den som inte har råd för allt börjar bli dyrt.
Solen skiner och maken vilar som aldrig lägger sig på dagen annars, men är trött.
Ha det så bra!
Kram!

Malin wiper

26 april 2022 13:18

Vad kul att du gillade bildspelet. Hoppas dom har goda milanopinnar på din butik också. Man har ju så olika smak när det gäller både kaffebröd och matbröd.

Det är verkligen toppen att dom säljer ut brödet dan efter. Som du säger så har börjar allt bli dyrare nu.

Jag kan inte heller lägga mig för att vila eller sova på dan. Jag får ångest när jag vaknar och det känns väldigt obehagligt. Hoppas han snart blir helt frisk

Tack för din kommentar och det är är så kul att ha dig som besökare

Ha en härlig dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards