Öppen Ridå

Alla inlägg under november 2014

Av Malin wiper - 2 november 2014 10:00

      


  

Nu har min man och jag testat kvargen vi blev tipsade om av Maypel och Skrivmoster. Först ut Maypels kvarg från Valio med citronsmak. Det var en ganska stark citronsmak nästan som fromage så det behövdes hallon för att dämpa ner lite. Då blev det jättegott och vi fick tag på färska goda hallon som var nedsatta i pris. Det var ganska mäktigt så min man och jag delade på en burk, då äter man lagomt mycket. Kvargen får 4 i betyg av oss när hallonen är med annars 3,5 av 5 möjliga 

 

Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev när mina vänner tipsade om kvargen. Klicka här för att se vilken kvarg jag tipsade om 


  

Här ser ni min mans portion som var lite större, don efter person...  Det går säkert att äta andra bär till kvargen också men hallonen blev som pricken över i:et 

 

  

Nu har vi även testat Skrivmosters tips på denna Kvarg från Lindahls  

 

  

Den har en härlig gredelin färg och det är en stor bägare på hela 500 g 

 

 

Min man och jag åt kvargen i dom nya tekopparna vi har fått av vänner. Detta var en mycket mildare kvarg med lagomt mycket blåbärssmak. Det behövs inga andra bär och den var frisk och len mot gommen. Vi gillade den verkligen. Nu har vi tre kvarg att välja mellan tack vare mina bloggvänner/vänner. Kvargen får 4,5 i betyg av 5 möjliga. 

 

Vi la oss tidigt i går för att vi skulle åka iväg till mamma men jag vaknade varannan timme och hade svårt att somna om. Det är bara att gilla läget och försöka nästa helg igen och då har jag gjort klart mitt besök på öron, näsa hals. Hoppas ni får en fin söndag kära ni...   

 


The Smashing Pumpkins med  Tonight, Tonight. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att läsa om gruppen 

 

 

#Kvarg #Citron #Blåbär #Valio #Lindahls #Pumpkins

Av Malin wiper - 1 november 2014 19:28

     

I kväll blir det spännande när det är Amanda Jenssens tur i "Så mycket bättre"  hon är den jag gillar bäst i årets upplaga. Hon verkar så ödmjuk och är ingen diva. Hon har dessutom en personlig och snygg röst som man känner igen, ingen dussinröst. Gillar hesheten i rösten och hennes personliga utstrålning. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att komma in på Amanda Jenssen bloggen 

 

Amanda Jenssen med den fartfyllda häftiga låten Dry my soul 

 

Jag pratade med min ungdomsväninna Anki i telefon för en stund sen och hon följer programmet också. Hon har gillat Amanda Jenssen sen hon var med i Idol och när man tänker efter nu så borde hon ha vunnit.  

 

       

Klicka här för att höra hur hon lät sist i "Så mycket bättre" då hon gjorde en egen version av en låt som jag själv annars inte gillar. Nu blev den nåt helt annat. Nu skall jag ta mig en kopp kaffe och sjunka ner i soffan och bara njuta. Ha en fin kväll kära ni...   

 

#Amanda #Bättre #Soul

Av Malin wiper - 1 november 2014 17:24

  

I dag hade vi tänkt åka till min mamma men vi hade glömt ställa klockan och vaknade 10.00 så vi åker i morgon istället. Jag kom inte i säng förrens 03.00 för jag kunde inte sova. Sen blev vi lite piggare och bestämde att åka in till Jönköping för att gå ut och äta. Vi hamnade på toppenstället San Marino Pizzeria & Salladsbar dit vi varit några gånger och blivit jättenöjda. Det är så snyggt därinne och fräscht överallt och deras salladsbar är nåt över det vanliga. Dessutom är dom så trevliga och serviceminded.

 

 

Klicka här för att läsa vad jag skrev när vi var dit 9 oktober


  

Här ser ni den fina och duktiga tjejen som tog betalt och gjorde en massa annat runtomkring.  


  

Min man tar alltid av den goda vitkålssallade medans vi väntar på maten. Det är en strid ström av folk som kommer in dit och många tar take away. Vi drack lättöl till maten 


  

Min man fick en jättebra bild av dom trevliga och duktiga pizzakockarna. Det ser så fint ut där dom står och gör ordning pizza och fräscht till tusen


  

Min man tog en "San Marino special" 150 g hamburgare med pommes frites     


  

Kolla in vilken härlig fyllning i burgaren. Han njöt som bara den                                              

 

  

Jag själv har blivit väldigt restriktiv nu så jag undviker att äta för mycket bröd så jag tog en hamburgare med blandad sallad och det var också jättegott. 


Sen såg vi en jättefin Volvo Pv 


   

#Marino #Hamburgare #Sallad #-special  #Volvo

Av Malin wiper - 1 november 2014 10:00

                            



Jag har sett en svensk dramakomedifilm som heter "Hur många kramar finns det i världen" från 2013 i regi av Lena Koppel. I rollerna ser vi bland anant Per Morberg, Claes Malmberg och Vanna Rosenberg.  Klick här för att komma in på IMDb för att läsa om vilka fler som var med i rollistan 


 

                                  

 

 

Max är en framgångsrik New York-baserad reklamfilmsfotograf, men svek från föräldrar och flickvänner har gjort att han blivit bitter, elak och ensam. Just när han ska begå självmord ringer telefonen. Det är Peter, Max' barndomsvän som han inte haft kontakt med på 30 år. Han vill att Max ska komma till Sverige och spela in en film om hans dotters utvecklingsstörda vänner. Max säger ja, men det som från början såg ut att vara ett enkelt uppdrag ska visa sig bli mycket mer komplicerat än Max någonsin kunnat föreställa sig. 

 

Jag tycker filmen var en riktig "Feelgood" film och otroligt fint filmad med vackra vyer att vila ögonen på. Dessutom var hela skådespelarteamet fantastiska. Den var rolig, rörande och hade ett budskap "Alla är vi människor" och skall få lov att vara delaktiga i denna värld. Tyvärr har jag inte sett förra filmen som heter "Hur många lingon finns det i världen" den var tydligen ännu bättre och gjorde publiksuccé. Det jag kan klaga på är att filmen var lite för långsam och jag hade velat se mer av "Glada Hudik" ensemblen som är fantastiska. 

 


Sköt om er och ha en fin helg kära bloggläsare 

 

 

   

 

 

Acleja Blomsterhandel


#Kramar #Vanna #Claes #Per #Koppel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards