Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 november 2014

Av Malin wiper - 20 november 2014 19:00

                



Jag köpte denna plåtkorg för ett tag sen hos Salong Hon & Han Frisör Interiör. Jag kommer att lotta ut den och för att vara med så gäller det bara att ni skriver en kommentar att ni vill vara med. Den innehåller en fin återfuktande tvål i plåtburk från "Gardeners Therapy" och en fin handkräm i tub från "Panier Dessens".  Plåtkorgen går sen att använda till annat


    

Min man kommer att dra en lott medans jag filmar honom. Utlottningen avslutas onsdag 26 november 14.00

 

 

Välkomna att vara med i utlottningen

 

Malin 

 

 

Vackra vattenfall världen över till olika musik 



#Utlottning #Handkräm #Tvål

Av Malin wiper - 20 november 2014 13:45



  

I går efter att min man skött tekniken på "Bäckalyckan" så kom han hem med denna blomma som han fått för att han hjälpt till att fixa det tekniska. Jag får ju också njuta av den fina blomman och dess snygga kruka

  

I dag håller jag på att sätta tillbaka allt i hallen som legat i vardagsrummet under tapetseringen. Vi har valt bort en stor plats för ytterkläder och har endast denna lilla eftersom vi vill ha en möblerad hall. Ryms det inte så har vi garderober i hallen och även ett skoskåp. Vi kommer att städa och göra allt i ordning under helgen och hoppas att vi kan bjuda hem våra vänner som bor i närheten nästa vecka. Vi skulle ha gjort så denna veckan men det har varit kaos. Sen måste vi förbereda för första advent i helgen så vi måste upp på vinden och leta efter adventsljusstakar och annat.  


       

Jag har satt upp det jag kan sen får min man och jag hjälpas åt när han kommer hem. 

 

  

Nu är hallen återställd men man får inte fram på bilden skillnaden eftersom vi valt en sån ljus tapet. Det blev mycket fräschare. Dörrarna ser hemska ut nu men det tar vi tag i så fort som möjligt och det kommer att bli en stor skillnad 

 

En sån här hade varit mer praktisk i vår hall med lådor under. Fast man tager vad man haver och det går ju även att sätta snygga lådor under vår lilla soffa

 

   

Är det nån av er mina bloggvänner eller läsare som har ett bra recept på "Hallongrottor"?. Jag tänker baka lite kakor till jul och såna har jag aldrig bakat förut. Visserligen har jag tre olika "Sju sorters kakor" böcker men frågar ändå för jag vill ha ett säkert kort och ni har hjälpt mig förut.

 

 

#Tapetseringen #Blomma #Bäckalyckan

Av Malin wiper - 20 november 2014 09:00

  

Innan vi åkte hem i går så tog vi en fika på Malmborgs Lilla. Dom hade bytt ut alla stolar mot nya och dom var lättare och väldigt bekväma. Det blev så varmt och mysigt för stolarna var i olika färger, grå, svart, vinrött och beige. Min man hade också ärenden åt sin arbetsplats på Clas Ohlson innan vi åkte hem igen.

  

Vi tog varsin kopp te och en kaka, jag får sockersug av mjukt bröd så en kaka funkar bättre, visst den innehåller också socker men efter en mjuk smörgås så vill jag ha mer. Det var ändå länge sen jag åt så lite som i dag för efter en halvfasta så är man inte lika sugen. Jag tog ett fruktigt kusmi tea och min man tog Kusmi chai.   


  

Vi köpte med oss denna burk för vi hade nästan slut på te. Kusmi Tea är ett kvalitets the. Kusmi Tea är ett företag som säljer te. Det grundades 1867 i St Petersburg i Ryssland av Pavel Michajlovitj Kuzmitjov som blev berömd för sina teblandningar till den ryske Tsaren. Grundaren avled 1908 och rörelsen togs över av en av hans söner, Vjatjeslav, När den ryska revolutionen bröt ut 1917 flyttade man huvudkontoret till Paris. Min man och jag upptäckte detta te hos fd Café Lakatos där vi var stamgäster hos Maria Lakatos. Hon introducerade oss även för fin kvalitetschoklad och även den mörkare sorten. Chokladprovningen hos henne glömmer jag aldrig för det var en upplevelse. Hon gjorde chailatte på mjölk och det är ovanligt. 

 

   

Jag och min man på Café Lakatos 12 december 2011 jag med chailatte och min man kaffe

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev 2 januari 2011 om hur man gör Marias chailatte. Man kan få samma chailatte hos Malmborgs Lilla så vi tog en sån för några månader sen, jättegott. Extra god på vintern och speciellt vid jultid och jag är så glad att Malmborgs Lilla tog över så det får fortsätta att vara ett mysigt fint café på samma plats. 


  

Min man köte med sig ett bröd.  

 

Ett ordspråk:  Dra mig baklänges – Uttryck för förvåning. Det finns hur många såna ordspråk som helst och dom användes mera förr  

    

 

Anne-Lie Rydé med låten Bossa nova från Grammisgalan 1992   

 

 

#Malmborgs #Kusmi #Chai #Rydé   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards