Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Café Lakatos!

Av Malin wiper - 3 november 2010 18:51

  


I dag har det varit full rulle än om vi tagit det lugnt i storstan. Det har varit ett bedrövligt väder hela dan med regn och blåst och rätt mörkt ute. Jag har bloggat rätt lite den sista tiden och det var ju det som var mitt mål för att kunna fortsätta att blogga. Känns bara så konstigt att gå från 6-8 inlägg/dag till 2-3 fast ibland kommer jag nog att skriva lite fler inlägg men bara när det känns bra och inte stressat.

 

         

 

Det första vi gjorde var att ta en kopp kaffe och smörgås på Café Lakatos och det är så mysigt att sitta inne och se regnet ösa ner. Vi tog vår vanliga skinksmörgås som är jättegod. Det var rätt mycket folk där så det är bra att dom har lite mer möbler.

 

  

 

I dag hade hon en bakelse som man inte ser så ofta, det är en fylld mandelform som såg väldigt smaskig ut...            

 

       

 

Jag köpte tre nya choklader. Den till vänster är en råschoklad som vi köpte förra gången vi var där men nu tog jag en med kaffesmak. Den är så otroligt god och är som lite smulig eftersom man måste skära till sig en bit med kniv. Denna är i 70%. Chokladen heter "Laequa" . Den i mitten är en fruktigare sort. Den heter Kallari och är i 70%. Såna här choklader kan man inte vräka i sig utan man tar en eller två bitar sen är man nöjd. Det är nyttigt med choklad om man äter kvalitetssorter med hög cacaohalt. Den till höger är en mörk choklad med nougat i. Den heter Sorelle Nurzia

 

        

 

        

Jag köpte även en liten färdig påse med olika choklader och kex som man kan ta med sig i present. Påsarna finns i olika prisklasser.

 

       

När jag packade upp godsakerna så var det en extra förpackning med kakor som jag inte köpt så det måste ha kommit med på nåt annat sätt...  tack i så fall Maria...  

 

           

   

Efter att vi varit ute på second hand mm så gick vi tillbaka till Café Lakatos för att inta en härlig hemlagad paj med sallad...  

 

         

Här ett klipp med The Mawericks. The Mavericks var en Grammy Award vinnare i alternativ country musik. Ett band som grundades 1989 i Miami, Florida, USA. Mellan 1991 och 2003 spelade de in sex studioalbum. 

  

  

 
 
Ingen bild

Cattis

3 november 2010 19:49

Hejsan! Jag är inte sådär jätteglad för bakelser och sånt men nu fick du mig att bli jättesugen på nått gott. Den där fyllda mandelformen ser hur god ut som helst. Den ser lite knäckig ut. Havreflarn älskar jag. Och krispig paj av havregryn.
Det är nästan så jag får lust att gå ut i köket och se om jag har några havregryn så jag kan grädda några flarn. :))))
En annan sak också. Jag får abstinens när jag ser bilden du la ut på din stickning.
Kanske det inte bara var stickningen som gjorde att jag blev yr? Kanske jag vågar testa igen, men i så fall blir det på fredag för jag vågar inte riskera att bli sjuk så jag får vara hemma från jobbet igen.
Visst är det kul att sticka?
kram och ha en fortsatt bra kväll.

Malin wiper

3 november 2010 21:25

Marias kaffebröd är inte så sött som på andra ställen utan äter man nåt så kommer inte suget på samma sätt. Håller med om vad du säger om mandelformarna ;). Jag tycker inte att du skall sticka om du är yr för då förvärras det. Jag blev dålig när jag satt för länge med stickningen så jag fick lägga på Voltaren och ha värme på en stund. Ja det är kul att sticka när man kommit igång.

Ha en bra kväll själv
kramar

 
Margit

Margit

3 november 2010 19:55

Ojojoj...HUR hinner du...att BLOGGA så många gånger...även om du nu minskat...med antal/dag..så fattar jag inte ändå...
Jag bloggar ju endast..ca 2 ggr /vecka...och det tar sån tid....att lägga in bilderna...OCH kommentrera...
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

3 november 2010 21:22

Jag tycker att du bloggar varje dag Margit ;) Ja du det tar en himla tid för fotona skall ju bearbetas också.

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Monica

3 november 2010 20:20

Vilka chokladdelikatesser du köpt, det vattnas i munnen, är verkligen skillnad på choklad och choklad :)
Det är verkligen trist med allt regn och blåst nu. Trist med mörkret också, man känner sig mycket tröttare.
Ha en fortsatt fin vecka..
Kram*

Malin wiper

3 november 2010 21:21

Ja du det är verkligen skillnad på choklader och jag märkte det väldigt väl när jag var på chokladprovning på Lakatos för några år sedan. Håller med om detta med vädret fast nu sa dom att solen kommer åter.

Ha en fortsatt fin vecka själv
kram

 
Helene

Helene

3 november 2010 22:01

Bakelser, choklad och go paj....tror att jag gick upp ett par kilo bara på att titta på allt läckert, ha ha!! Kul att du gillar Mawericks, vet inte om dom fortfarande spelar ihop......sov gott!! Ska jobba ett par timmar till innan det är dags att gå hem.
♥ Helene

http://SistersGiftCompany.com

Malin wiper

4 november 2010 07:04

:)) vad rolig du är. Jag vet inte om Mawericks spelar ihop fortfarande men jag skall fråga ia. Antar att du jobbat färdigt nu och att du haft en bra dag på jobbet.

kramar

 
Helene

Helene

4 november 2010 07:22

;0)......nu är det dags att krypa till sängs här! Har varit ett par stressiga dagar på jobbet, vårat internet har varit nere måndag & tisdag så idag har det varit att jobba ifatt ;0(
Ha en bra dag! ♥

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

4 november 2010 08:15

Härligt att du får sova lite nu efter all stress. Du får akta dig så du inte bränner ut dig för då får man bestående skador.

Sov gott kära du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards