Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 november 2010

Av Malin wiper - 7 november 2010 21:16

  


Så här fint har syrran och svågern gjort runt pappas gravsten i dag...  Det känns så skönt, jag har tänkt på honom många gånger i dag. Känns som han har fått vinterfint nu, han var alltid noga med att ha det fint runt sig så nu mår han bra i sin andra värld. Jag saknar dig pappa.... 

 

       

 

En låt till dig med Ben Webster "Over the rainbow". Du var en stor musikälskare och lite allätare precis som mig. Klicka här för att komma in på Ben websters hemsida. Vilken fantastisk saxofonist han var och detta är nästan smärtsamt vackert. 

 

 

 

                            

 

Av Malin wiper - 7 november 2010 14:24

  


Det blev ingen städning i dag utan filmtajm...  . Mr T hyrde senaste Beckfilmen som heter "Levand begravd". Thriller från 2010 i regi av Harald Hamrell. I rollerna Peter Haber, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall, Måns Nathanelsson, Stina Rautelin, Rebecka Hemse, Jessica Sandén mfl.

 

  

 

HANDLINGEN

 

En träkista hittas nergrävd i en sandlåda på en lekplats i centrala Stockholm. I kistan ligger en välrenommerad åklagare. Beck och hans team konstaterar till sin fasa att åklagaren blivit levande begravd. De hittar kopplingar till ett MC-gäng där ledaren nyligen blivit frisläppt från fängelset. När ledaren sedan hittas mördad i en liknande träkista tar utredningen en ny riktning. Ytterligare kistor utpptäcks runt om i Stockholm där alla offren har blivit mördade på samma plågsamma sätt. Beck inser att dom jagar en sadistisk seriemördare som spelat ett spel med dem och som hela tiden ligger steget före. När skall mördaren slå till igen och vem står på tur?

 

            

 

RECENSION

 

Jag har sett alla Beckfilmer genom tiderna och denna är den råaste av dom. Den är jättespännande och en riktig nagelbitare. Den hade nerv ända till slutet. Inte så förutsägbar som många andra filmer i denna genre. Kul att få se Jessica Sandén på filmduken igen efter några år med annat yrke. Hon hade en liten roll i början av filmen men gjorde den jättebra.

 

           

 

Fast det är ljusa dan så blev jag riktigt uppskrämd och gick flera gånger och kollade så källardörren var stängd...  Ibland var den så spännande att jag måste stänga av en stund och så brukar inte Beckfilmerna vara utan lite mer kriminaldrama i liten skala. Jag lider själv av klaustrofobi så när offren blev instängda i kistorna så fick jag ett streck i magen. Jag tycker filmen var lite mer genomarbetad och skådespelet bättre. Dom har lagt ner mer möda, pengar och energi på denna film känns det som.

 

           

 

Jag brukar ge Beckfilmerna en trea men denna får 3.5 filmrullar av 5 möjliga

 

            

 

   

Av Malin wiper - 7 november 2010 10:56

       

 

Här en låt med Frank Sinatra som jag då aldrig har hört. Hittade den på Youtube när jag skrev in "coffiemusic". Klicka här för att komma in på Frank Sinatras hemsida.

 

  

 

Klicka här för att se lite Stig Lindberg porslin från 40-50-talet. Jag lyssnar just nu på lite gammal musik som ia spelar på WWR.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards