Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Malin wiper - 13 november 2010 18:06

  

 

Klicka här för att komma in på ABBA the site



                    


   Ha en fin kväll. Här blev det inte som vi tänkt men det är inget att göra åt. Min man har fått antibiotika och blir bättre inom några dagar. Vi skall i alla fall äta lite gott och jag tar nog ett glas vin till maten...  

Av Malin wiper - 13 november 2010 16:26

                    


I går gjorde vi ett besök på Butik Ingelund och det är så fint därnere vid vattnet. Butiken ligger så idylliskt. Här ser ni mig när jag är på väg in.    

 

  

 

   

Dessa julkulor för julgran mm var jättefina.

 

  

 

Små söta tomtar med känsla i.       

 

          

Här visar ägarinnan Kristina upp en jättefin jullöpare. Jag köpte den för att ha på rumsbordet i jul.            

 

   

En fin julstjärna med en tomte i mitten.

 

  

 

Detta var lite kul tyckte jag. Brickan dom står på är av lerskiffer. Detta stod att läsa på Wikipedia om lerskiffer:

 

Lerskiffer är en sedimentär bergart som bildas genom att lerpartiklar samlats på botten av havsdjup. Partiklarna pressas samman av sin egen tyngd och av vattenmassornas tyngd. Denna botten kan senare komma upp till ytan genom tektoniska rörelser. Om man repar ytan med metall får man ett grått streck. Lerskiffret består oftast av kristallina fragment av olika lermineraler 

 

            

Det är så fint och pyntat i fönstren och dessa benvita porslinsljusstakar var jättesnygga.

 

     

 

Tyghjärtan.               

 

        

Detta är handdukar och passar till löparen om man har den i ett stort kök.      

 

          

 

Linneklänning med tillbehör som finns i flera utföranden och färger.

 

    

Här visar Kristinas mamma en annan sorts bricka som man kan dekorera med ljus och annat. Eller ha små blomkrukor på mm. Kolla hennes fina koftponcho.

 

         

Den här boken skulle jag behöva ha...       

 

        

Snygg vas eller dekoration som stod i ett av fönstren.

 

       

En sån här stålväska köpte jag för några månader sen för att ha tidningar i och den är verkligen en snygg inredningsdetalj också.

 

   

Det finns även små kartonger med olika änglar. Här en ängel med handväska. Jag hade för bråttomt så jag fick inget bra foto.

 

   

Eller varför inte en stark god honungssenap.  

 

           

Jättefint dekorerade glöggflaskor. En sån måste man testa lite längre fram mot julen.     

 

   

Det finns rätt mycket silversmycken också.       

 

          

Hängande glasbollar med bubblor i.

 

         

I morse när jag tittade ut genom fönstret så hade massor av änder kommit upp till gården för att få sig lite frön till livs. Då såg jag en and som haltade och kunde knappt gå utan ramlade hela tiden. Var på väg ut när en katt kom springande och tog tag i den haltande anden med ett grepp runt nacken. Sen sprang han in med anden i grannens trädgård. Det såg så hemskt ut så jag började gråta än om det är naturens lag och anden hade inte kunnat klara sig länge ändå. Ringde ändå till syrran som har katter och vet allt om dessa varelser. Jag visste inte att en katt tog änder. Hon sa att det gör dom ibland men bara när det är en som är svag och sjuk. Hon tröstade mig med att katten tar död på anden direkt så den hinner inte plågas. Har aldrig sett nåt sånt förut.

 

           

Av Malin wiper - 13 november 2010 10:27

  

Klicka här för att komma in på sidan där detta paraply finns 


I dag är det också en paraplydag för regnet öser ner. Jag borde ha lärt mig vid detta lag att jag inte skall skriva förrens samma dag om vi skall ut på nåt kul. Mr T har varit dålig i magen i några dagar och nu tror vi att han fått inflammerade tarmfickor igen. Han lider av "Divertikulit" som han legat inne för några gånger men kommer han i tid så blir det bara en antibiotikakur. Vi törs inte ge oss iväg till Skene när det är så här utan får se fram emot nästa gång dom har evenemang på deras Folket Hus och det är i början av december. Jag hade ju kunnat åka dit ensam men vill inte lämna min man om nåt händer.

 

        

 

Klicka här för att läsa om divertikulit.

 

   Hoppas ni får en härlig och fartfylld dag...  

 

 

  

Häftig och stor marschallhållare från Mimmis Magasin (större än på bilden)

 

Här är min favorit i IDOL. Jay Smith...  Han gör bra ifrån sig jämt och har en härligt rå röst med en massa nyanser i. Han är lika bra på rockballader.

 

 

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards