Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Butik Ingelund!

Av Malin wiper - 4 oktober 2010 16:17

  


  


I fredags besökte jag även vår intredningsbutik "Butik Ingelund" som ligger så naturskönt nere vid kvarnen och vattnet.

 

        

 

Ägarinnan har satt ut fina och informativa skyltar på strategiska ställen i samhället så att folk skall hitta dit. Det ligger ju lite utanför centrumkärnan.

 

          

Vi passade på att köpa lite kryddor, saft och sylt som är av hög kvalitet och jättegoda. Min man älskar deras "Havtorns" dricka.

 

         

Dom hade fått hem godsaker i form av tryfflar som skall vara jättegoda och är förpackade som strutar, dom finns i olika smaker.             

 

              

Så här ser nästa ut i lite mörkare träslag  

 

          

 

Sen fanns det denna som kostar 89:- och den köpte jag själv och nu sitter den i vår yttre lilla hall och pryder upp så det känns som ett litet rum. Den är i smide.

 

           

Så här ser det ut på håll. Under har vi vårt skoskåp.

 

       

Ägarinnan Christina har väldigt mycket med spagrejer i fina tygpåsar och annat. Sen finns det lösa flaskor också med oljor, kroppslotion mm.      

 

    

Här en annan sorts förpackning med tvål och andra spagrejer. Det är så smakfullt inslaget.      

 

                          

 

       

Hon hade fått hem ett album som är till för att sätta in bilder på sitt hem. Det var jättefint.

 

       

 

Dom hade möblerat om lite så nu hade smyckena ett eget bord vid fönstret.         

 

   

Hon som tillverkar smyckena som finns hos Butik Ingelund heter Ulrika Fosshagen. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

    

          

 

Hon hade även fått hem en tvål som tar bort fläckar och heter just "Fläcktvål". 

 

         

 

Förra gången såg jag inte denna tekanna som hör till koppen jag köpte sist jag var där.

 

        

 

Så här ser koppen ut som jag själv använt både som blomkruka och godisskål. Nu står den som prydnad tills jag använder den igen.

      

             

 
 
anna

anna

4 oktober 2010 17:43

Vilket mysigt ställe!

http://www.glamour-och-flaskpannkaka.blogspot.com

Malin wiper

4 oktober 2010 18:26

Kul att du också gillar butiken.

Ha en fin kväll
kram

 
Vicke

Vicke

4 oktober 2010 18:37

det ser ut att vara en fin liten butik, ha en fin kväll nu

http://vickes.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 oktober 2010 21:11

Vad glad jag blir Vicke. Har verkligen saknat dig och undrat hur du har det. Var faktiskt på väg att skriva att jag saknar dig i bloggen. Inte bara dina animeringar utan dig som person också. Det känns tomt.
Nu skall jag kolla om du har en ny blogg ;)

Vad roligt att du tittade in

Ha en fin kväll
kramar

 
fru-glad

fru-glad

4 oktober 2010 19:08

Gokväll i stugan hoppas allt bra med dej o så.Vilken trevlig affär ni har, jag är allt lite avundsjuk det måste vara jätteroligt att titta o känna på alla fina grejor.Smyckehörnan gillar jag speciellt örhängen det är roligt.Fin ljus hållare du köpte passar bra i eran hall ,enkel och fin.Nu blir det strax halv åtta hos mej att titta på,det är ett bra programm eller hur?
Önskar dej o guben en trevlig kväll.Kram fru glad

http://.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 oktober 2010 21:53

God kväll! jag mår rätt bra nu efter akupunkturen. Ja vi har två toppeninredningsbutiker. Jag gillar också smycken. Kul att du tycker att ljushållaren passar i lilla ytterhallen ;) Jag kollar själv alltid på halv åtta hos mig. Det är ett höjdarprogram och Helge är suverän som speaker

Gubben hälsar tillbaka och önskar dig detsamma
och det gör jag också ;)

kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

5 oktober 2010 07:41

Vad mycket fina saker ni köpte. Saften ser så underbart god ut. Mycket av det du hade med på bilder skulle jag kunna tänka mig, tur att det inte var jag som åkte dit :D
Tänkte på dig igår när jag såg på halv åtta hos mig, vad tyckte du om att det var par den här veckan?
Hoppas att ni får en fin dag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

5 oktober 2010 08:17

Ja du det är svårt att motstå men nu får vi skärpa oss med köpandet. Jag tycker att det är roligare när det bara är 4 personer i halv åtta hos mig.

Ha en fin dag
varm kram

 
Monica

Monica

5 oktober 2010 11:07

Du har så många fina bilder, och visar så mycket fint från mysiga butiker.
Vägglyktan passade jättefint i er hall, blev som pricken över i:t :))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 oktober 2010 18:49

Tack för dina snälla gulliga ord ;) Kul att du gillade lyktan. Den kommer att lysa upp i vinter.

Kram

 
Lisa

Lisa

5 oktober 2010 19:30

Hej vännen!
Det är såå Mysigt att sitta o läsa i din blogg så jag glömmer OFTA att kommentera så du vet att jag varit här,,Men OFTA blir jag helt förblindad av att titta i ALLA butiker ni besökt och det är såå intressant läsning så jaa jag glömmer helt bort som sagt att skriva nåt! och cafe Lakatos är ju Bara fööör Underbart ställe,,Vilka HÄRLIGA bakverk dom har!
Hoppas du mår lite bättre efter din akupunktur!
Varma Höstkramar ifrån Norr!
Tack för dina kommenatrer hos mej också!

http://dagslandan.bloggagratis.se

Malin wiper

5 oktober 2010 21:06

Tack snälla du för dina gulliga ord. Det är alltid kul att du tittar in och man har ju inte jämt tid att kommentera. Ja du Lakatos är en höjdare. Jag mår bättre av akupunkturen. Varma höstkramar till dig också goa du

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards