Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 3 oktober 2010 22:33

        

I fredags tog jag en tur till våra två inredningsbutiker och först ut var Mimmis Magasin. Kolla in vilka häftiga aplikationer dom fått hem. Jag köpte en som jag skall ha på en av "Cult" kuddarna jag köpte hos dom för ett tag sen. Man kan sätta överdelen fram på kudden och underdelen baktill eller hela framtill. Jag tror att man stryker på denna.

 

       

 

   

En sån här färgstark du skall jag nog köpa nästa gång till vårt rumsbord.        

 

           

Här ett litet sobert gardintyg som såg väldigt fräscht ut.            

 

      

 

Vad sägs om lite färgstarka roliga glas för hela familjen.

 

   

 

Hon hade fått hem en helt ny serie från "Cult" och detta är pepparkvarn, saltkvarn och en oljeflaska. Man behöver bara köpa en kvarndel som sen flyttas över till saltkaret. Cult är så påhittiga så man kan kombinera allt dom har i det oändliga. Dessutom har man alltid ordning på sina grejer eftersom dom står i en slags bricka eller ställning. Vi köpte kryddelen som är dyrast eftersom man då får med kvarnen, sen bygger man på med det andra. Kryddporslinet har 25 års garanti...  

 

   

 

Det här tyget fick mig att tänka på min barndom i Sundsvall. Mina föräldrar hade en fondvägg i svart och vitt som var på modet då. Fast här är det lite röda inslag också.      

 

   

Hängare för toalett. 

    

Ytterligare en kombination i serien "Cult" nu med en blomkruka och ett ställ för anteckningspapper, så pratktiskt och ordningsamt det blir.

 

   

Tyger finns det i långa rader för alla smaker.             

 

            

Ytterligare en kombination i "Cult" serien.

 

           

 

Det här var en rolig kom ihågtavla. Man vickar på utropstecknet och klämmer fast lappar på det man skall komma ihåg.

 

         

Detta är nåt nytt i cult. Fotoram med krok för toalett eller andra utrymmen. det går att sätta i ett foto bakom mosaiken och man kan byta ut och förnya sig i det oändliga. Tänk er en krok var på toaletten med sitt foto i...  då tar man aldrig fel handduk.

 

           

Så här ser den ut på nära håll.

 

       

Här lite fina hjärtekorgar i två storlekar.       

 

          

Nya gardinlängder hängde i fönstren. 

 

          

Här i en grön nyans. 

     

Detta var fiffigt tycker jag...  

 

      

 
 
Annelie

Annelie

4 oktober 2010 07:35


Ja, jag har sagt det förut men säger det igen.
Jag är klart impad av dina bilder.
Dukarna i dessa klara snygga fäger gillade jag oxå... sen en massa annat roligt & snyggt du har fotat.
Du är jätteduktig.

Ha en goer måndag.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 oktober 2010 07:54

Tack för dina gulliga ord ;) Kul att du också gillar dukarna. Jag har börjat gilla att fota mer och mer och det beror på bloggandet och att det är så avkopplande för själen.

Ha en jättefin måndag själv goa du
varm kram

 
Cattis

Cattis

4 oktober 2010 07:45

Godmorgon! Vilken bra affär det verkar vara. Massor med roliga och annorlunda saker. Jag är inte ofta inne i stan där jag bor men kanske jag har någon sådan affär här också. Det där lilla udda av något piffar upp mycket.
Nu börjar hösten och färgerna i skog och mark komma här nere så snart kan man ute och fotografera lite. Det ska bli skönt och avkopplande. Varmt är det faktiskt också ute.
Lagom varmt. :)))
Kram och ha en bra dag.

http://www.bergbrink.blogg.se

Malin wiper

4 oktober 2010 07:52

Dom har verkligen ett bra urval och lägre priser än i storstan. Ja du att fota är väldigt avkopplande. Det är verkligen lagomt varmt ute.

Ha en fin dag själv
kramar

 
-Nena-

-Nena-

4 oktober 2010 08:34

Väldigt mycket kul och fint där i Mimmis Magasin.
Ha en fin dag!
Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

4 oktober 2010 08:36

Ja det är en fin blandning av saker. Det finns nåt för alla.

Ha en fin dag själv
kram

 
Sussi

Sussi

4 oktober 2010 10:14

Vad kul det är att läsa dom här inläggen. För mig som älskar inredningsprylar är det superkul. Många praktiska saker..
Kul att knäppt kort på kom ihåg tavlan. En exakt sån hänger i min hall :)
Nu så här efter ditt inlägg börjar det rycka i shoppingtån ;)

Lycka till med akupunkturen
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

4 oktober 2010 16:15

Ja du är ju också intresserad av heminredning har jag förstått. Kul att du har en sån komihågtavla ;)

Ja du det rycker i min shoppingtå (bra uttryck) också mest hela tiden. Tack! akupunkturen gick bra

ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards