Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Umbrella!

Av Malin wiper - 27 maj 2011 13:58

 


Klicka här för att komma in på sidan där denna tak paraplylampa finns och mycket annat kul. En sån  kan man nog göra själv av ett passande paraply. Just nu är det verkligen "Regntunga skyar" här. Solen bryter fram ibland men sen kommer det av sig. Det blir till att göra nödvändigt inomhusarbete.


  


Klicka här för att komma in på en sida som heter " From Asia with love"


  


Det blir i alla fall lite gjort på vårt hus och nu har min man tagit ur fönstret från vindstrappan för att göra rent ordentligt. Jag själv har fått tillklippt en hög med klädnypeklänningar nu som skall sicsackas.


       


Det går att göra mycket av ett gammalt paraply. Kolla in detta klipp




 
 
Ingen bild

Mia

27 maj 2011 14:30

Helt fantastiskt vad man kan göra bara man har idén av tex paraplyn som gått sönder i kanske bara metallen. Nu har jag varit en sväng, en vecka, till mor o far i Jönköping. Det har hänt mycket så det har varit gott att vara där plus på landet. Min äldsta har haft bal på Stora Hotellet då hon tar studenten snart. Vilken dag och hon var så vacker. Vackrare än vanligt. Stolt mor är jag såklart. Hon och hennes kompis åkte i en svart Mustang Kobra. Så läckert.
Det rusade runt i kroppen av alla känslor kring den dagen. Jag själv har aldrig varit på bal. Jag gick Dk-linjen på Sandagymnasiet. Sen blev det skola igen på Odontologen i Göteborg men vi hade ingen bal där heller. Mer studentfest. En härlig tid. Jag är glad att vädret höll upp för dem då regnet hängde i luften. Blåste ordentligt med. Det var roligt och härligt att se dem i stan åkandes i sina bilar. Vackra par. Önskar dig och Mr T en underbar helg och sköt om er. Kramar från Mia

Malin wiper

27 maj 2011 15:03

Vad roligt att se dig Mia ;) Ja du man kan göra vadsomhelst med allt det är bara fantasin och orken som kan stoppa ;)

Vad kul att du varit till Jönköping. Synd att vi inte kunde träffas men jag förstår att du hade fullt upp. Vad kul att din dotter tagit studenten och dessa baler som är numera måste vara jättekul att gå på, förstår att hon var jättevacker. Läcker bil att få åka i. Jag har inte heller varit på bal för det var nog inga såna då. Jag tog inte studenten heller. Min son har tagit studenten och varit på bal men det var över 20 år sedan. Vilken härlig upplevelse du haft. Vad kul att du utbildat dig i Göteborg.

Tack snälla du, min man hälsar tillbaka till dig.

Jag är så glad att se dig.

Ha en underbar helg själv vännen
kramar

 
helga

helga

27 maj 2011 17:48

Tack för idéer om paraplyanvändning. Jag är i Östersund just nu och regnet öser ner...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 maj 2011 17:59

Varsågod! ;) Vad tråkigt att det öser ner så där du är. Här har det också regnat men nu är det solsken. Jag har varit mycket i Östersund när jag bodde i Sundsvall

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

Mia

27 maj 2011 21:51

Jo, jag glömde skriva att jag varit på Erikshjälpen. Vilken stor lokal. Hela tiden, för där var mycket folk, letade jag om jag såg dig, hihi.. Tänker ofta på dig och hur du har det. Jag är inte inne så ofta och skriver men som sagt, det har varit mycket och inte bara med balen. Ser fram emot sommaren och den goa värmen och det vore trevligt att träffa dig. Vi hoppas på bra tillfälle. Kramar fr Mia

Malin wiper

28 maj 2011 07:48

Det är en jättestor second hand som vi brukar besöka ibland. Dom har café där också och alltid mycket folk. Synd att vi inte var där men vi har så mycket att göra hemma nu. Stora hotellet är otroligt vacker byggnad. Häftigt att dottern var på bal där. Förstår att du haft mycket om dig och kring dig. Du beöver inte tänka så att du måste kommentera utan gör det när tid finns. Jag är glad att du läser min blogg. Det skall bli varmare nu hörde jag. Det skulle vara kul att träffa dig också. Det blir säkert nåt tillfälle så småningom.

Ha en jättefin lördag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards