Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Martin Ljung!

Av Malin wiper - 3 oktober 2010 12:17

      

 

Tänk att nu har Martin Ljung också gått ur tiden. Det är många som gått bort den sista tiden av det gamla gardet. Min föräldrar gillade honom och det övriga gänget i Knäppupp revyerna och nu finns bara Gunver Bergqvist kvar som var lillflickan i gänget. Jag växte ju även upp med dessa allsidiga entertainers.

 

Klicka här för att läsa om Martin Ljung 

 

                 

 

Martin Vilhelm Ljung, född 15 augusti 1917 i Notviken, Luleå, död 30 september 2010 i Stockholm, var en svensk komiker och skådespelare


  


Här är hans autograf och det är så kul att han ritade en gubbe längst ner.


  


Här skriver Martin Ljung sin autograf till mig på en restaurang i Katrineholm. Jag hittar inte autografen och datumet men det var nån gång i slutet på 90-talet på restaurangen Othello. Han hade en föreställning med stå upp comedy och var hur bra som helst och på scenen var han i toppform.

 

       

 

Tyvärr var han inte lika pigg före föreställningen och sa att han inte orkade skriva nån autograf när jag blev insläppt till hans loge. Jag gav mig inte och bad honom snällt att ändå försöka plita ner sitt namn...  vad hemsk jag var egentligen men är man autografsamlare så är man...  Han var i alla fall jättetrevlig och uppträdde bara några gånger/månad i olika städer.

 

  

 

Tyvärr så hittade jag bara den sämsta bilden på mig själv där jag ser ut som en dåre och glasögonen var ingen häftig syn precis...  Kläderna ser ju ut som nåt ur musicalen "Annie get yoru gun" Jag har fler bilder på mig och Martin men jag får sätta in dom senare när jag rensat mina lådor...  

 

        

 

 
 
Monica

Monica

3 oktober 2010 18:57

Det var tråkigt att höra att även han gått ur tiden. Han ritade en gubbe även på min autograf! vill jag minnas. Det kanske var hans signum, en karikatyr kanske:)
Det var en rolig farbror minns man från tv!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 oktober 2010 20:03

Vad kul att du också har en autograf av honom. Ja det var nog hans signum. Han var verkligen en rolig gubbe

kram

 
Monica

Monica

3 oktober 2010 18:59

Kul att du har kvar både autografen och dessutom en bild på er tillsammans, jättefin bild:)

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 oktober 2010 20:03

Ja det är så roligt att ha fått träffa Martin Ljung ;)

Kram

 
-Nena-

-Nena-

3 oktober 2010 19:57

Han har gjort mycket kul.
Älskade gubben i "låddan".

Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

3 oktober 2010 20:00

Jag älskade också gubben i låddan :))

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards