Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 februari 2024

Jysk Hälla, avlastningsbänk, Icanders, Georg Riedel och Chris Lemar

Av Malin wiper - Måndag 26 feb 16:15


 

Vi gillar vårt kök men det finns bara denna bänk bredvid spisen där man kan ha micro, perkulator, vattenkokare och burkar för kaffe, te mm. Till slut så blev det ohållbart för min man brände sig två gånger på armen av vattenkokarens ånga. Jag har också hållit på att bränna mig. Nu har vi stökat undan allt så vi har bara det på bilden kvar på bänken. I plastlådan har vi spetskål och silverlök men vi skall köpa en finare och med lock. 

                                                    

Vi bestämde oss för att ta bussen till Hälla Shopping och kolla runt på Jysk för att kolla om dom hade nåt sidebord.


 

Vi såg direkt detta avlastningsbord i bambu som förut kostat 1.399 kr men var nu nedsatt till 500 kr. Vilken tur vi hade för det fanns bara ett kvar förutom visningsexemplaret

 

 

Nu har vi satt ihop avlastningsbordet och vi är jättenöjda. Jag pyntade ut lite men ändrar kanske om lite senare när jag vet hur vi vill ha det. Saken som ser ut som en gammal radio på hyllan under är en brödburk vi fick av min son för några år sedan och den passar så bra där. 

 

 

Vi hade tagit upp mat från frysen som vi skulle äta när vi kom hem men vi blev så hungriga så vi åt på Icanders på Hälla istället. Vi blev så sugna på dagens lunch som var persiljebiffar. 


 

Så här såg det ut på tallriken och vi ångrade oss inte för det var supergott och dom hade lite sting i sig med bra kryddning. Till detta strimlad lök och morötter, lingon och en sås. Jag gillar ju inte lingon men min man sa att dom var syrliga och goda. Sen tillkom bröd, sallad, senapsdressing, dricka och lite annat. Det kostade 99 kr/person

 

Klicka här för att se när vi fikade på Icanders i augusti 2023


 

Dom har många retrosaker på Icander bland anna dessa vågvikter. Vi har fikat där några gånger förut och då har jag fotat lite mer men nu var det rätt mycket folk där


 

Georg Riedel har gått ur tiden och det i en ålder av 90 år. Det känns så sorgligt men tyvärr är det livets gång. Hans musikskatt kommer att leva vidare

 

                                  

Georg Riedel var en svensk musiker och kompositör. Riedel är känd för sitt samarbete med pianisten Jan Johansson på skivan Jazz på svenska, Sveriges genom tidernas bäst säljande jazzinspelning med sparsmakade jazzversioner av svenska folkmelodier, samt för sina tonsättningar av sånger till filmer och TV-serier baserade på Astrid Lindgrens böcker

 

        

Georg Riedel med Snickeboa. Georg föddes i Karlovy Vary i dåvarande Tjeckoslovakien

 

 

Med denna hjärtliga balkong önskar jag er en fortsatt fin måndag. Vi har strålande solsken, 4 grader varmt, vindstilla och snöfritt

 

        

Avslutar med ytterligare ett klipp jag filmade lördags då vi var till Gideonsbergs Puben och såg Chris Lemar. Här har han bjudit upp en tjej på scenen för att sjunga med honom. Låten är Take me home country roads

 

Klicka här för att se vad jag skrev ang besöket på puben och även ta del av fler klipp från kvällen

 

#Hälla #Jysk #avlastningsbord #Icander #Georg #Chris

 
 
Micke

Micke

Måndag 26 feb 19:36

Bra köp där, bra pris och behov av funktionen passa ju bra ihop.
Hans musik finns ju kvar, många goda minnen har jag med filmerna av Astrid Lindgren där han stod för musiken.
Vila i frid och tack.

Ha en fin vecka nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Måndag 26 feb 20:03

Vi hade tur med avlastningsbordet. Ja du all musik finns kvar och han har verkligen komponerat massor av fina låtar

Ha en fin vecka själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards