Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 november 2023

Sojabönor, eco socks, La Perla, French Dance och Tim Minchin

Av Malin wiper - 14 november 2023 09:30


 

Innan min man sjuknade in så hittade han gröna skalade Sojabönor i frysdisken hos vårt Coop Karlfeldsplatsen. Vi har letat efter såna ett tag utan att hitta. När min son bjöd oss på mat i Enköping sist så fanns såna bönor i maträtten och jag tyckte dom var så goda. I går då jag var till Tempo för att handla så såg jag att dom hade såna där också. Då kan vi köpa dom nästa gång på Tempo. 

 

Klicka här för att se när sonen bjöd på mat hos Sunny's Matglädje, där gröna sojabönor ingick

 

 

Jag skev i ett inlägg ang dessa godsaker ovan som vi köpte i Enköping på Taste N More när vi var till min son för ett tag sen. Min son hade med sig såna en gång då han var till oss men dom hette La Perla salted caramel cookie som hade gult papper och dom var sanslöst goda. Nu har jag testat dom ovan som vi köpt på Taste N More i Västerås och jag tyckte inte att den längst till höger var så god utan, lite för mycket citron. Dom andra tre var godare. Sen är det verkligen en smaksak också. Dom passar så bra till kaffe eller cappuccino

 

Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då

 

 

Jag har svårt för strumpor som sitter åt runt benen så jag kollar alltid efter strumpor och sockar som sitter löst. När vi var till Maxi ICA Stormarknad på Hälla shopping för ett tag sen så fick jag tag på dessa socks och jag är supernöjd så jag köpte först två förpackningar med 3strumpor/förpackning för 109 kr. Nästa gång vi åkte dit köpte jag två till. Dom är även ekologiska. 

 

        

Ett helt otroligt synkad dansgrupp på 65 personer. French Dance Crew 2023. Man blir hyptoniserad. 

 

 

I går kunde jag promenera lite längre så här gick jag på en gata som är full av fina träd som fortfarande bär lite höstfärger. Jag mår som bäst på höst och vinter för då slipper jag pollen och annat som triggar min allérgi som sätter sig mest på ögonen. 

 

 

Här är det bara att vänta till nästa vår och sommar. Rengjort och fint på altanen 

 

 

Nu önskar jag er en flygande start på denna tisdag. En bild jag tog för några år sedan när vi åkte runt på landsbygden

 

         

Tim Minchin med The Aeroplane. Tim Minchin är en brittiskfödd australisk komiker, författare, musiker, poet, kompositör och låtskrivare. Den mannen har många järn i elden    

 

                                                        

Lighting Company 

 

#Sojabönor #Perla #socks #Dance #promenera #flygande #Tim

 
 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

14 november 2023 12:01

Så skönt Malin att du är på G igen! Som alltid tar du tänkvärda fina foton. Jag följer dig gärna på dina promenader och i dina tankar.
Bönor är gott och mycket nyttigt. Vi äter ofta bönor hos oss.

En tisdagskram får av mig!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

14 november 2023 12:16

Tack snälla du för din omtanke. Kul att du gillar bilderna. Vad gullig du är.

Härligt att ni äter bönor också. Jag gillar bäst dom gröna men skall testa lite andra som jag inte ätit

En tisdagskram tillbaka till dig

 
Herbert

Herbert

14 november 2023 12:16

Ja det är en fin melodi,som är skriven för mer än 100 år sedan..Ann-Louise Hansson spelade in en Svensk version under titeln "Tag emot en utsträckt hand" 1971..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

14 november 2023 12:22

Verkligen!. Då får jag kolla upp den versionen också. Tack för tipset.

Ha det bra
Kram!

 
Micke

Micke

14 november 2023 13:02

Sojabönor fungerar ju, har en del sådant i frysen och i "prepperskåpet", bra att ha vid kristider om man inte kan handla i affären.

Vinter fungerar bra för mig med, om nu bara snön kunde komma så vore det jackpott för mig.
Vintern är ändå bäst tycker jag.

Fina bilder Malin, ha det bäst nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

14 november 2023 13:14

Det gör dom verkligen och som du beskriver så bra att ha hemma i kristider

Jag gillar också snö och det snöade här för en stund sen men nu är allt borta igen. Jag är ju norrlänning så jag är uppvuxen med mycket snö och hög torr kyla

Kul att du gillade bilderna

Ha det bäst själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards