Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 november 2021

Håkans Hembageri, Påfågel, Manfred Mann och Roberta Flack

Av Malin wiper - 16 november 2021 13:30



 

I förmiddags gick vi förbi Håkans Hembageri och köpte lite bröd. Vi har många toppenställen här i Hallstahammar och det är ett av dom. Vi har även suttit därute på sommar och vår och fikat ett antal gånger. 

 

 

Vi köpte 10 st rågbröd som är min favorit för dom gör dom så goda. Sen är deras rågkakor av samma sdeg så dom köper vi ibland också men nu var dom slut i dag på bageriet. Det är en väldig åtgång på deras bröd.

 

                    

Nils Olsson 

 

Jag kunde inte låta bli att köpa med mig en påse saffranskakor också. Fast nu efter lunchen så skall jag baka hallongrottor och min man en päronkaka. Vi får ju kaffebesök i morgon och det känns så festligt i och med att det är första gången på 2 år som nån varit inne i vår lägenhet 

   

Efter det så tog vi en promenad på 4,4 km så vi går ut några km till på eftermiddagen. Jag dök på dessa fina trädgårdsskulpturer på promenaden. Dom föreställer 2 flamingos.

 

      

Vad passar väl inte bättre då än med låten Pretty Flamingo med Manfred Mann . Klicka här för att se ett häftigt klipp från London Train Station som är från 1950 & 1960-talet. 

 

                                              

Clipart Library 

  

Här en påfågel som också fanns i den fina trädgården

 

 

Plus en stork och en till påfågel

 

Sen fortsatte vi på olika vägar i en del villaområden.

 

 

Två lejonskulpturer framför en ytterdörr

 

 

Det här såg festligt ut med lite vimplar

 

   

Här kunde man fota mellan träd in på villaområde. Det blev en känsla av trängsel

 

 

I en lekpark såg jag denna i form av en dinosaurier

 

 

Här gick vi upp mot ett blått hus som ser jättefint ut.

 

  

Sen närmade vi oss vårt hus som ni ser längst fram med gulbeige tegel. 

 

        

Jag avslutar med Roberta Flack som sjunger First Time Ever I saw your face från 1972. Det håller än och är rysansvärt vackert och hon har sån känsla. Hon är en amerikansk sångerska. Hon hade under 1970-talet stora framgångar på hitlistorna med låtar som denna ovan och Killing me softly och många fler. Hon är fortfarande aktiv. Ha nu en jättskön tisdag

 

                        

Jag har en fråga till er: Min bloggvän Åke meddelade mig att det var svårt att både kommentera och komma in på min blogg. Man blir utslängd och sen funkar inte detta med kommentarer emellanåt. Jag har skrivit till bloggplatsen ett antal gånger men inte fått nåt svar. Jag har ju själv problem med att komma in ibland och blir även utslängd från bloggen. Tack Åke för att du talade om detta för mig för jag vill ju att ni skall kunna komma in på bloggen och även kommentera om ni känner för det.

 

Jag undrar om det är nån fler av er besökare som har samma problem med min blogg?. Jag funderar starkt på att öppna ytterligare en blogg som det går att länka till från denna. Har bara inte orkat ta tag i detta än. 


 

#Håkans #Rågbröd #Flamingo #Lejonskulpturer #Manfred #Vimplar #Hus #Roberta

 
 
Ingen bild

Syrran

16 november 2021 14:12

Har för det mesta inga som helst problem att vare sig komma in på- eller kommentera på din blogg. Det är någon enstaka gång som det inte går att få fram din blogg men då har ju du inte heller kunnat komma in och skriva något. Så är det ju lite överallt på nätet. Så det är nog ett så kallat "icke-problem" :-)
Ha det gott!
Maria

Malin wiper

16 november 2021 15:57

Det känns ändå som ett problem för mig i och med att jag har bloggvänner som inte kommer in. Sen går det ju lite upp och ner på nätet också och nu har det varit lite mer problem. Tack för att du meddelade mig detta

Ha det bra
kram
Malin

 
Ingen bild

Gunilla

16 november 2021 17:13

Har inte problem med att komma in.
Det är roligare att baka när man vet att det kommer besök och man kan träffas sina gäster och inte behöva äta upp allt själv, fast det brukar inte vara svårt det heller. Måtte det bli bättre med tiden så vi kan slappna av och ha trevligt med varandra.
Ha det så gott!
Kram!

Malin wiper

16 november 2021 17:57

Det låter bra att det fungerar. Det är nog olika och en del kanske har störningar på nätet.

Det är som du säger roligt att baka när man vet att man får besök.

Jag längtar också tillbaka till den mer normala tillvaron och hoppas den nån gång kommer

Ha en jättefin kväll
kram

 
Åke

Åke

17 november 2021 05:46

Två gånger åkte jag ut nu. Attans. Det fungerar inte. Det blinkar till och sedan är allt borta man skriver.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

17 november 2021 08:57

Det känns jättetråkigt för flera säger att dom kommer in. Jag har skrivit till bloggplatsen men inte fått svar. Jag får fixa en reservblogg eller egen domän

 
Åke

Åke

17 november 2021 05:53

Jag har en mycket stabilt nät för att påpeka, jag har jobbat från hemmaplan nu över pandemin, sitter på fiber med 500/500 uppkoppling och har inte många gånger haft problem. Det är bara på din sida jag blir utkastad också för att påpeka. Och jag bloggar med många. Häromdagen bytte jag från iPad till PC för att kolla men det hjälpte inte, nu är det bäst jag trycker på sänd.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

17 november 2021 08:58

Vi har också 500/500 så det måste vara bloggplatsen som krånglar.

Det känns inte bra men jag är glad att du talar om detta för mig för jag vill ju att alla skall kunna komma in

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards