Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2021

Hemma igen, tulpaner, Blake Shelton tavla och The Beatles

Av Malin wiper - 29 mars 2021 18:00


  

Nu är min man hemma igen och det känns toppen men han har svårt med tungan och han får massor av seg saliv som han måste både skölja ur och skrapa för det är så segt. Tungan blir chockad av att ha blivit utsatt för påfrestning men det skall gå över. Han är medtagen och rösten är sämre så han tar värktabletter på bilden och sen skall han gå och lägga sig och vila                                


 

Jag överraskade min man med att ha städat hans datorplats som var rätt rörigt och lite dammigt. Nu ser det bättre ut än på länge och det blev han glad över. Det är lite för mycket sladdar och annat som hänger där så det får vi fixa till lite snyggare så småningom

 

                        animated-welcome-image-0287                                     animated-welcome-image-0287


 

Jag köpte tulpaner och ett kort som jag satt på hans skrivbord. Sen köpte jag även ett litet änglaspel men inte med änglar utan nåt slags klockor och när man tänder ljuset så snurrar överdelen. Allt köpte jag hos Åsby Floristen

 

        

Blake Shelton med Home


 

Hans kontor/datorplats har vi avskärmat med två byråer som ser ut som kontorsmöbler och är köpta på IKEA då vi flyttade hit för 4 år sedan


 

Min man har denna tavla i trämaterial på ytterväggen på sin datorplats. Den köpte vi på Jul-Ljus i Hook

 

      

I förra lägenheten då vi bodde i Vaggeryd på Korpgatan så hade vi tavlan i hallen och en klocka ovanför i form av en vinylskiva. 


      

Det passar bra nu att spela just låten All you need Is love med The Beatles. Jag hade velat ha en orginalversion men dom har inte varit rädd om dom gamla orginalen så dom låter inte bra. Klicka här för att höra en häftig version av låten från filmen Love Actually

 

                 Ha nu en skön måndagskväll ni som tittar inanimated-moon-image-0035

 

#Hemma #Tulpaner #Blake #Tavla #Beatles

 
 
Amisa

Amisa

29 mars 2021 18:51

Vad fint du har gjort åt din man! Han är nog glad att vara hemma igen, även om han är trött och medtagen efter operationen.

Ta hand om er och ha en bra dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

30 mars 2021 09:40

Både han och jag är superglada men det har varit en pärs. Det tar nog ett tag innan han är sig själv igen.

Det är kul att få göra lite fint för sin partner

Tack snälla du. Ha det så bra själv och sköt om dig

kram

 
Bittan

Bittan

29 mars 2021 21:43

Hej! Så bra att din man har kommit hem från sjukhuset. Du får hälsa till honom från oss att han kryar på sig.
Så fint du gjort för honom med att städa databordet och blommor och kort.
Ha nu en bra fortsättning på kvällen!
Kramar till Er båda från mig och min man. ❤/Britt-Marie

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 mars 2021 09:42

Det känns verkligen toppen. Han hälsar tillbaka till dig/er och tackar så mycket. Jag ville överraska honom lite.

Vi hälsar tillbaka till er. Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Syrran

30 mars 2021 09:17

Godmorgon!
Måste vara skönt att ha honom hemma igen :-) Och han måste verkligen uppskatta allt du gör för honom, du är så omtänksam!
Sköt om er båda två!
kramar från Örby

Malin wiper

30 mars 2021 09:44

Det känns fantastiskt bra att han är hemma igen. Han blev jätteglad av överraskningen som väntade honom. Tack snälla syrran du är också omtänksam.

Tack! Ha en bra dag ni båda. Kram från oss båda

 
Ingen bild

Gunilla

30 mars 2021 11:40

Så skönt att ha maken hemma och så mycket omtanke, och fint du gjort.Ser så hemtrevligt och mysigt hemma hos er så förstår att maken är glad att vara hemma.
Ta nu hand om varandra och att makens onda ger sig snart.
Varma kramar till er!

Malin wiper

30 mars 2021 12:45

Det känns toppen och vi båda uppvaktar varandra varje gång nåt hänt för att uppmuntra

Kul att du tycker vi har hemtrevligt. Det är en salig blandning av stilar ;. Han tycker det är så skönt att vara hemma och han fick ju inte gå utanför rummet så det var nog väldigt instängt

Tack för din omtanke Gunilla den värmer. Han hälsa till dig och tackar

Varma kramar tillbaka från oss

 
Ingen bild

Lillemor och Christer

1 april 2021 17:04

Kära, älskade vänner!

Så underbart att Thorleif är hemma igen!
Och för oss så kul att komma hem till er igen. Jag bara älskade er vardagsrum! De gula fåtöljerna är liksom pricken över i :)
Kramar till er ❤️
PS. Skriver mer på Messenger DS.

Malin wiper

1 april 2021 17:10

Tack snälla ni båda för er omtanke, det värmer. Det känns toppen att han har fått komma hem. Det var jättekul när ni var hit men vi har bytt lite möbler och även skaffat en dagbädd. Vi hade inte så roliga stolar i köket i början. Nu är det mer ombonat. Jag gillar också dessa gula fotöljer.

Kramar tillbaka till er båda från oss

Glad Påsk

 
Ingen bild

Lillemor

1 april 2021 17:46

Jag har sett de andra möblerna i din blogg. Kram

Malin wiper

2 april 2021 08:05

Vi har inte nåt märkvärdigt hemma utan lite småmysigt.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards