Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2021

Nedskräpning, Choklad, Jeansskjorta, Minnesbild och Ted Gärdestad

Av Malin wiper - 29 mars 2021 12:15


         

Skönt att det är måndag igen för söndagar är så tråkiga. Jag har städat nästan hela lägenheten men det tog tid i och med min nackskada. Jag får ta ett rum i taget för jag är ju ensam om städningen nu. Det är så tyst och öde i lägenheten och väggarna är så tjocka så man hör sällan några ljud från dom närliggande lägenheterna. Det känns verkligen hur tomt och tråkigt det skulle vara att bo ensam speciellt då man inte varit ensam på 30 år.

 

I går vid 20.00 tiden ringde min väninna Lena från Göteborg och vi pratade bort en stund. Hon har läst min blogg sen 2009 och efter några år så hörde hon av sig och sen dess har vi varit vänner. Vi hade ju tänkt åka till Göteborg förra våren men då kom ju Pandemin som ställde till det. Då trodde man att läget skulle ändra sig till 2021 men så är ju inte fallet. Det är så härligt med Göteborgsdialekten och jag trivdes verkligen där dom 10 åren jag bodde i Göteborg. 

 

                           

Vantar och handskar av alla de slag är en vanlig syn och det är aldrig ett helt par som ligger där utan bara en. 


 

Sen har vi då alla burkar som knycklats till efter intag. Detta ser ut att ha varit en enérgidryck av nåt slag

 

 

Detta är första gången jag ser ett smörpaket i naturen. Det är Lätta original och det såg ut som det var helt rengjort inuti

 

                                             

Smörkniv från shopping 4 net

 

En liten barnbil jag såg på en gård. Det är inget skräp utan har nog blivit kvar ute tillfälligt


  

Jag har varit besatt av denna choklad ett tag för jag är en sån som tröstäter och är sockerberoende. Detta är Karl Fazer Fresh Milk choklad. Den brukar jag köpa på vårt OKQ8. Förr åt jag mycket av mörk choklad 70% men har insett att min magen inte tål den procenten och man kan bara äta lite åt gången av mörk choklad. Nu har jag emellertid stoppat intaget och får ha lite abstinens ett tag men sen brukar  det gå bra. Jag hade gått ner i vikt men nu upp igen och det är inte bra. Det har blivit för mycket på en och samma gång för både min man och mig och sen denna pandemi som det inte tycks finnas nåt slut på  

 

            

Nu hoppas jag verkligen att jag får ligga bredvid min man i natt. Jag var så trött vid 15.00 tiden i går så jag la mig för att vila och det funkar inte för mig så när jag vaknade några timmar senare så trodde jag absolut att det var morgon för det var så ljust ute och solen hade kommit fram. Jag var så förvirrad och hade legat så konstigt så det kändes som halva hjärnan var bortkopplad och allt blev förvrängt. Det var bara att lägga på kyla på nacken och gå omkring i lägenheten så det rättade till sig, har ju min nackskada som ställer till det och nerver som kommer i kläm. Gjorde även lite bindvävsmassage på nacken där jag kom åt. Jag mådde lite bättre efter att ha ringt min man och pratat lite. 

 

                  animated-easter-line-image-0009           animated-easter-line-image-0009  

Nu ringde min man och sa att han får komma hem i dag så nu är det bara att vänta. Jag blev jätteglad och kan nu slappna av. Han har fått förhållningsorder hur han skall leva första tiden i och med att han kan vara infektionskänslig fortfarande. 

 

           

Jag som påskkärring i början av 1970-talet 

 

       

Ted Gärdestad med För kärlekens skull

 

#Skräp #Fazer #Jeansblus #Påskkärring #Ted

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 mars 2021 16:59

Hoppas nu maken är hemma hos dig och ni kan slappna av lite efter allt som varit.
Men du var allt en fin påskkäring.
Har med gått upp i vikt under pandemin och efter jag provade kläder
så är det till att ta sig i kragen.
Ha det nu så gott!
Varm kram!

Malin wiper

29 mars 2021 17:09

Nu är han hemma men medtagen så det blir värktabletter och vila. Det känns toppen att han är hemma, så tryggt. Jag vägde bara 52 kg på den bilden och hade min naturliga hårfärg.

Det är lätt att gå upp i vikt i och med pandemin för den påverkar. Då har vi samma problem med kläder nu ;) jag har inte köpt hem nån choklad nu och det känns skönt

Ha en jättefin måndagskväll Gunilla
Varm kram tillbaka från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards