Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2020

Åsby Floristen, ampelväxter och en vindflöjel

Av Malin wiper - 11 maj 2020 08:30


 

Hos Åsby Floristen har dom pyntat och fint utanför som vanligt. Det är så skönt att vila ögonen på all grönska. 


 

På andra sidan ingången är det lika fint.

 

      

Dagens vindflöjel del 11


 

Vi gick ju in dit sist då det var folktomt och köpte dessa två ampelväxter. Min man hade tänkt hänga upp dom på balkongen men när han stod där på stegen och vinglade så sa jag Nej! om han hade tappat balansen så hade han ramlat ut så jag föreslog att vi satt dom i krukorna mot innerväggen på balkongen. Då har vi blommande blommor direkt istället för att vänta så pelargonerna kommer upp. Dom får stå på ett bord istället

 

  

En av dom trevliga tjejerna som arbetar där stod på ett ställe och satt ihop en vacker bukett


 

Dom bestod av vita och blodröda rosor

 

                     animated-rose-image-0028                                            animated-rose-image-0028


 

Det går att köpa lite kläder där nu också i och med att dom tagit in från Åsby Hem & Trädgård. Åsby Floristen ingår i den firman


 

En gul sommarklänning och solhatt i skylten bland blommor och blader

 

                    


                                                Fruugo    

Jag vaknade 03.31 med ångest efter att ha haft jobbiga drömmar så jag satt mig och såg på tv ett tag innan jag la mig en stund igen. Annars brukar jag sova till åtminstone 07.00 I går blev det ingen promenad för jag hade en dålig dag och gick omkring i morgonrock men i dag mår jag bättre och så är det för mig det går upp och ner och så har det gjort sen jag brände ut mig. Världsläget gör ju inte saken bättre men man försöker så gott man kan att hålla ångan uppe. I dag kan inget hålla mig inomhus så om ett tag så skall vi ta en lite längre promenad. Vi funderar på att hyra bilen igen nån dag denna veckan. Nu önskar jag er en fin dag mina kära besökare. Sköt om er 

 

       


#Åsby #Vindflöjel #Ampelväxter #Rosor #Kläder

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

11 maj 2020 11:11

Du bjuder på mycket skönhet i blommig väg idag! Tack för det Malin!
Hoppas att du får en fin måndag, trots dålig nattsömn. Frisk luft brukar få en att må bra, åtminstone för stunden.
Allt gott- kram!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

11 maj 2020 11:19

Jag tager vad jag haver ;). Varsågod! ;)

Jag blev mycket piggare då vi kom ut i luften än om det blåser och är rätt kallt. Det blir nog varmare fram på dan.

Allt gott tillbaka till dig
Ha en skön måndag
kram från Malin

 
elin

elin

11 maj 2020 13:02

Vilken charmig blomsterhandel!

http://erlokalvard.se

Malin wiper

11 maj 2020 13:21

Håller med dig ;)

Ha en skön måndag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards