Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2019

Duva, Fjäril, Katt, en badrumshylla och Peggy Lee

Av Malin wiper - 10 augusti 2019 14:00

 
Jag gick ut på balkongen för att vattna blommorna och då såg jag en Ringduva på gräsmattan. Den satt där så länge så jag zoomade in den och tog lite foton. Det kändes som mamma var på besök igen för samma känsla infann sig som den gången jag fotade Ringduva i trädet. Klicka här för att komma in på det inlägget så förstår ni vad jag menar

Klicka här för att se när jag fotade ringduvor 17 maj

 

                                               animated-pigeon-image-0036 

 

   

    

 

Till slut hörde jag en annan duva som lockade på  duvan och då började duvan ge ljud ifrån sig och efter det flög den så fint iväg. 


  

Nere i centrum har dom stora planteringskrukor med blommor som nu är i full blom. Jag fotade en fjäril som stod stilla en stund 

 

                  animated-butterfly-image-0203               animated-butterfly-image-0203               animated-butterfly-image-0203


 

Mellan vingarna var det som luddit hår på mitten


Från andra sidan

 

 

Sist men inte minst katten Leon som syrran och hennes man blivit stödfamilj till. Dom miste ju sin katt Stilton efter bara en kort tid och då bestämde dom sig för att inte skaffa nån katt mer för det blir sån sorg. Leons husse är sjuk så en dag stod katten utanför deras dörr och ville komma in och sen dess så tar dom blivit ett stöd för katten. Leon är 14 år och dom kallar katten för Torsten ibland..  . Den är så kelen och fin och låter sig pysslas om av syrran och svågern som haft katter i många år och är proffs på detta. Leon älskar att bli borstad i sin lurviga långa päls. Så fort han ser en borste så kurrar han..   

 

           animated-cat-image-0312                                          animated-cat-image-0312

 

  

Dom fick inte bädda i morse för han skulle ligga kvar där han befann sig mellan överkast och lakan..   Jag gillar deras medaljonglakan som egentligen är lila och vita men det kommer inte fram på bilden. Dom är köpta på IKEA. Jag längtar efter att krama om en katt för det var länge sen men jag träffar på många hundar på våra promenader som jag får kela med

 

     

Peggy Lee med The Alley Cat Song. Peggy Lee var en amerikansk sångerska och framförallt inom jazzmusiken. Hennes far- och morföräldrar var norska respektive svenska invandrare. Hon gick bort 2002 i en ålder av 81 år 

 

            

Syrran och hennes man har köpt en sån här badrumshylla (hörnhylla) i badrummet som vi också är ute efter. Den spänner man fast så man behöver inte borra och förstöra. Vi har ju helt nyrenoverat badrum men det finns ingenstans att ställa saker på. Deras är köpt på Biltema och kostar 179 kr så vi skall åka dit nån dag och köpa en sån. 

 

                         


                                                         Fruugo 

 

Vi har varit nere i centrum i dag och bara myst och sett oss omkring. Besökt en del butiker för dom har rea nu men det var inget vi behövde just nu. När vi sen gick hemåt så träffade vi en trevlig kvinna som bor i samma portuppgång som oss. Hon och hennes man har bott i sin lägenhet i 26 år så dom har sett folk komma och gå. Vi har pratas vid förut också så det känns tryggt att vi känner nån i vår trappuppgång. Sen skall jag städa toaletten och min man badrummet. Efter det blir det nog en promenad till. Hoppas ni mina kära bloggläsare har en fin dag hittills och att ni får en festlig kväll.

 


#Ringduva #Fjäril #Katt #Peggy #Badrumshylla

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards