Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 augusti 2019

Av Malin wiper - 22 augusti 2019 18:00


                           animated-pregnant-image-0058                                                          animated-pregnant-image-0058 

Klicka här för att läsa om kvinnan som nekades kejsarsnitt. Hon föddes sitt första barn för 10 år sedan och då sa dom till henne att skulle hon föda fler barn så kunde hon inte föda vaginalt utan det måste till kejsarsnitt. Ingen trodde henne på BB i Örebro så hon fick sätta livet till. Nu är pappan ensam med två barn och det känns som vården tagit livet av mamman. Det är så otroligt sorgligt och det blir fler och fler felbehandlingar inom vården. Detta hade kanske också med besparingar att göra och sen har vi stressen som gör att vårdpersonal nu snart inte orkar längre. Vart är vi på väg? jag har aldrig sett nåt liknande under min livstid. Politikerna sover känns det som eller lever i en annan värld och struntar i sina åtaganden

 

Klicka här för att se "Förlossningsvården i kris". Tack och lov så börjar undersköterskorna och annan vårdpersonal att protestera och det är ett bra tecken. Klicka här för att läsa

 

          

Sophie Zelmani med Goodbye. Hon har en röst som får mig att gå ner i varv. Sköt om er nu mina fina bloggläsare och låt ingen bestämma över era kroppar. 

 

 

                                        

 

 

#Kejsarsnitt #Politikerna #Sophie 

Av Malin wiper - 22 augusti 2019 13:00

                                          

 

Varje vecka får vi reda på att data om oss stulits från olika institutioner, företag och databaser. Information om sjukdomar, bankuppgifter, skyddade adresser och lösenord verkar fritt tillgängliga för hackare. Dessa institutioner och företag verkar inte heller ta något ansvar för de skador som uppkommer på grund av deras bristande säkerhet. Man går med en ständig rädsla för att bli lurad på internet, Sidorna man kommer in på kan se ut som ens ordinarie bank, eller konto på nätet. 

 

                                     

Jag personligen klickar aldrig på de länkar som jag får på eposten utan går alltid direkt in på det företag eller institution som avses. T.ex Microsoft, Google eller min bank. Man kan aldrig vara säker på att meddelandet kommer från rätt ställe. Det finns ett uttryck: Om något verkar vara för bra för att vara sant så är det inte det. Inget på internet är gratis man betalar med sitt namn och kontaktuppgifter. Namn och adress, epost o.d säljs till andra. 

 

                                    

Brandväggar, antivirusprogram och mjukvaruskydd på internet kan inte skydda tillräckligt. Det behövs en hårdvaru-brandvägg för att förhindra dessa intrång. Jag var ute på nätet för att se på olika lösningar och fann bland annat detta; Data Diode. Det skulle vara intressant att se om det finns ett system som är anpassat för privatpersoner och ligger i en prisklass som är överkomlig. Kan nog vara en bra investering nu när till och med säkerhetsföretag blir hackade.

 

                                          

 

Att helt plötsligt sitta där med en laptop som drabbats av ”ransomware” och måste betala lösensumma för att kunna använda den igen. Jag hoppas i alla fall att de som är ansvariga för våra känsliga uppgifter uppgraderar sina säkerhetssystem med bl.a dessa hårdvarubrandväggar.

 

Ha nu en fortsatt fin dag med hög säkerhet.. 

 

#Säkerhet #Diode

Av Malin wiper - 22 augusti 2019 08:00

 

En HARLEY DAVIDSON från 2016 uppenbarade sig i solgasset på Aseatorget i tisdags. Det var svårt att fota för solen blänkte från alla håll på motorcykeln 

 

                                              

Clip art Library 

 

Lite från sidan. Klicka här för att höra The Harley song

 

     

Biker song med Jimmy Bryant

 

 

Här ser man dom båda sätena och dragvagnen.


 

Det var verkligen somrigt och fint vid fontänen på aseeatorget. Det sprudlar av liv runtomkring


 

Det fanns bord och stolar lite överallt på det fina torget. Detta är bara en av flera cafégrupper och jag gissar på att dom tillhör cafét som ligger i huset bakom pelarna


 

Såg inga veteranbilar den dan men några fler motorcyklar. Detta är en TRIUMPH 986ME2 motorcykel från 2009 

                                     

 

Hann sen se en kille på en snygg motorcykel inte långt från där vi bor. Kunde inte se vilket märke det var


     

Crazy Bikes  

   

Jag avslutar med en hög guldig kruka med blommor i som jag såg utanför en butik. Sköt om er och ha en så bra dag ni bara kan. Jag har lite på agendan i dag som jag nu skall sätta igång med. Sen blir det nog en promenad och sommaren är inte slut än så vi sitter på balkongen så mycket vi när vi fikar. 

 

                           animated-good-morning-image-0009

 

#Harley #Jimmy #Aseatorget 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards