Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 juli 2019

Hattask, telefon, balkongmys och Ebbot Lundberg

Av Malin wiper - 11 juli 2019 13:00


 

Sist vi var till Ankis Fyndbod Loppis så såg jag denna hattask. Min mamma hade en likadan fast vinröd och när hon var ung. Numera kan man ha förvaring i en sån av andra saker och även ha den stående som en fin inredningsdetalj

 

Klicka här för att se en vinröd hattask som är köpt hos Myrornas. Klicka här för att se några andra hattaskar hos Kvadratsmart

 

                                   


En hattask/förvaring i uppdaterad form från Åhlens

 

Såna askar var som gamla resväskor fodrade inuti med snyggt tyg och en sydd ficka i locket där man kan lägga lite annat. Kanske en hattnål. Klicka här för att se lite fler hattaskar

 

                       

                                                                             Jet set trends

 

En av dom gamla telefonerna var till försäljning där för 150 kr. Den modellen var inte så snygg och väldigt plastig

 

    

Ebbot Lundberg & Augustifamiljen med Thelephone Line


  

Nu har vi äntligen invigt det uppsnyggade balkongbordet men stolarna passar verkligen inte in nu så nästa år köper vi nya som passar in bättre. Då skall vi även pynta lite på förrådsboden längst fram på bilden


  

Jag tog en liten kopp kaffe och min man en lite större för jag har besvär med magen till och från. Därför har jag dragit ner lite på kaffedrickandet. Till kaffet tog min man en hårdbrödssmörgås med skivad kall potatis och kaviar. Jag nöjde mig med två Kornmo-kex med bananskivor och färskost i botten


 

Sen satt vi och myste en stund medans fåglarna kvittrade och några barn lekte i parken. Nu är det verkligen grönt och fint överallt och det stör inte mig om det är lite svalare. Den fuktiga tryckande värmen trivs jag själv inte så bra i för jag får spänningshuvudvärk. Nu är luften skön och behaglig

 

                   


Star Wars coffee mugs from Trademe


#Hattask #Balkongmys #Ebbot #Balkongbordet 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards