Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 mars 2019

Håkans Hembageri, Skamlig behandling och Andreas Weise

Av Malin wiper - 18 mars 2019 09:15



 

Vi har ett jättefint bageri här i Hallsta som heter Håkans Hembageri och nu har dom fått nya ägare. Det stod att läsa i VLT 7 mars. Nick Westman och Camilla Larsson tar över och kommer att förvalta känslan av lokalt bageri och skynda långsamt fram. Klicka här för att komma in på Håkans Hembageri facebook


 

Detta är en bild av Håkans Bageri jag tog 2017. Klicka här för att se vad jag skrev om dom i juni 2017

 

                                


                                                                  Brödkavlar

 

Vi åkte iväg mot Enköping för att träffa min son i går men vi fick vända för luften gick ur oss båda så det tog bara stopp. Vi sover dåligt och alla bekymmer på sista tiden tar ut sin rätt så hjärnan är övertrött. När vi sen kom hem så började min mage krångla igen och magkatarrkänslorna sköjde över mig så jag fick ta Omeprazol och sen gå till sängs. Kan inte dricka kaffe just nu utan det blir bara svagt te och vatten. Tråkigt för jag ville så gärna träffa min son så vi kunde umgås några timmar men vad gör man?. Det var som att kroppen sa ifrån. Nästa helg är han upptagen så vi får vänta 2 veckor innan vi kan träffas 

 

 

Jag var en dag på parkeringen där jag brukar fota häftiga bilar och då åkte en kille förbi och drog ner bilrutan och sa: du får gärna öppna dörren på Mustangen och fota inuti. Wow! tänkte jag. Så snällt av honom och bilen var öppen. Det var svårt att fota inuti så jag fick bara en bild på ratten och panelen. Klicka här för att se vilken bil den tillhör. Jag börjar nog bli lite bekant där på parkeringen eftersom jag så ofta åker in där och kollar runt..  

 

                                  

Trend Shop

 

I natt har det regnat för fullt och det har smattrat på alla fönsterbleck och det är ingen höjdare för en högkänslig. Tack och lov så gav regnet upp och det blev tyst. I dag skall vi ta en promenad ner till centrum som ligger väldigt nära evakueringslägenheten. Min mage är lite bättre för jag äter Omeprazol och mat som inte stör magen. Min mans antibiotikakur börjar verka så han är inte irriterad i tarmfickorna utan det gick tillbaka. Alltid nåt positivt att glädja sig åt. Nu önskar jag er en härlig början på veckan


                   animated-hammer-image-0021

Sportkedjan XXL bojkottar jag nu efter att ha läst om hur dom behandlar sina anställda. Klicka här för att läsa i Aftonbladet. Heders åt tjejen som sa ifrån och även sa upp sig. Det är skamligt hur dom beter sig mot personalen, dom borde skämmas och finns det inget sunt förnuft längre och medmänsklighet. Undrar om dom är med i facket? det är man tvungen till för att få hjälp när sånt här händer. Tyvärr är facket lite utarmat och fungerar inte så bra som förr. Sen är det rätt dyrt att vara med. Jag antar att det är slavar och lydiga marionetter såna företag vill ha. Jag trodde först det var ett dåligt skämt och blev lite full i skratt men det fastanade i halsen när jag läste vidare

 

     

I går kollade jag lite på Stjärnornas Stjärna på TV4 och den jag tyckte gjorde bäst ifrån sig var Andreas Weise i hårdrockstemat. Han hade närvaro, röst och han kändes så säker. Dessutom har han sån timing och gjorde ett nummer där han lyfte publiken. Annars är han ju lite mer åt Frank Sinatra hållet 



#Håkans #Ratt  #XXL #Andreas

 
 
Veiken

Veiken

18 mars 2019 09:43

XXL går tvärbort just nu!!!!
Så tråkigt att ni missade din son, men man måste lyssna på sin kropp!
Jag tyckte hela hårdrockgänget var bra med ett stort plus för Mariette! Kanske just av den anledningen att Bed of Roses är min absoluta favorit.
Fräckt att du fick fota inne i bilen! Kram

http://veiken.se

Malin wiper

18 mars 2019 13:33

Bra att du tycker likadant. Tur att min son bor bara 6 mil bort. Det tog helt enkelt stopp!

Jag gillar också den låten och Mariette men och nån till men jag valde ändå Andreas och det är tur att smaken är olika.

Ja du det är kul när man får kolla in i en bil utan att ha frågat ;)

Ha en fin början på veckan kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards