Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Suzuki wagon R+ på verkstan.

Av Malin wiper - 20 november 2015 10:59


Nu har vi pratat med Mekonomen där vår bil finns inne just nu för reparation efter att bilbesikningen klagat på bromsrör och lysen. Vi har ett tillgodokvitto där som gör att vi kan dra av några tusen på slutsumman. Vår Suzuki wagon R+ blir inte klar i helgen för dom hittade andra fel. Dom vet inte hur länge detta tar och man känner hur beroende man är av sin bil. Glädjande var att dom nu fått dom nya bromsrören på plats och att han  sa att våran bil var helt utan rost och det är rätt ovanligt. Den är annars i bra form eftersom vi bytt ut så mycket dom sista åren så vi kan ha kvar den ett bra tag till. Lampor i Instrumentkonsollen som innehåller hastighetsmätare och varvräknare hade gått och när man öppnade konsollen såg man att det var kortslutning. Konsollen måste bytas ut, man söker efter en begagnad. Detta kan ta tid   

 

 

 

  

 

Nu blir vi tvungna att ta buss eller tåg när vi skall till Jönköping eller nån annanstans. Vi har åkt tåg några gånger och det var rätt skönt. Då gick vi bara omkring inne i Jönköping och kollade oss omkring och fikade. Just i dag orkar jag inte åka ut nåt i alla fall för magen är i uppror därför går jag i myskläder hemma och ägnar mig åt att se film och hålla mig   uppdaterad om läget i världen.   

 

   

 

Den lilla lådan är faktiskt inte så dum i snö och is för vi har åkt ända upp till övre norrland med vår förra gula Suzuki. Det var både halt och snöstorm men vi tog oss fram ändå. När man ser bilen så tror man den är jätteliten invändigt också så man blir verkligen överraskad då den är så rymlig.   

 

    

 

 

#Suzuki #Mekonomen

 
 
Annelie

Annelie

20 november 2015 21:53

Fyyyy vilka tråkiga utgifter det är med bilar... de ska man bara "tuta & köra"...
Men,,, det är ju sååå mycket mer och MER pengar.

Vår bil vi har,,, har vi också lagt mycket pengar på.. :o((
Men, den är ju 11 år och alla förslitningsdelar börjar ju nu.
Men, vi har väl bytt det mesta..
Bara kamremmen kvar,,, å det är ju en dyr kostnad.. :o//

Men,,, värt det ändå,,, för det ÄR gött att ha bil.

Ha det bäst och sköt om dig.. // Kramen Annelie

http://gifta6570.blogspot.com

Malin wiper

21 november 2015 08:53

Vår bil är ännu äldre än er 13 år men den har gått som på räls hela tiden tills för 2 år sedan. Nu har vi bytt alla delar som kostar

Ja du kamremmen är ingen billig historia. Det är verkligen härligt att ha bil. Vi måste gå ner till samhället nu men då får vi motion

Ha det bäst själv goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards