Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 november 2015

Av Malin wiper - 11 november 2015 13:45

                                                               

                                                                                                          

Industriana style


Mr T här. Detta är ett inlägg som Malin skrev innan dom akuta nack- och axel besvären 


Joan Baez med Diamond and Rust. Hon är en av mina första favoriter när det gäller folksånger/protestsånger. Jag satt som ung flicka i mitt källarrum med en gitarr, några enkla acord och sjöng hennes låtar, ibland till en skiva på min resegramofon i plast där högtalaren satt i locket. Jag hade ytterligare två favoriter och det var Bob Dylan och Donovan. 

 

Klicka här för att se ett klipp där Joan Baez pratar minnen en stund

 

   

Joan Baez föddes 1941 i Staten Island, New York. Hon är en amerikansk folkmusiker, gitarrist och kompositör. Hon har en fantastisk röst som särskiljer henne från andra, både vacker, sorglig och njutbar. Joan Baez gjorde sin debut på Newport festival 1959 och fick sitt genombrott i början av 1960-talet. Bredvid Bob Dylan var hon under denna tid en av förgrundsfigurerna inom amerikans folkmusik

 

 

                                              

 

Joan Baez är känd för sitt politiska engagemang, bland annat för medborgerliga och mänskliga rättigheter, pacifism och inom miljörörelsen. En svensk sångerska som jämförts med Joan Baez är Turid Lundqvist. Jag kom ihåg att hon förekom en del på tv under den tiden. Joan Baez syster Mimi Farina var också folkmusiksångerska. hon dog 2001 56 år gammal i cancer. Det jag inte visste om Joan Baez är att hon varit tillsammans med Steve Jobs. Klicka här för att se Joan Baez på scenen med sin son Gabriel Harris på trummor. Sonen har hon tillsammans med sin exman David Harris som hon var gift med från 1968-1973. Klicka här för att läsa en längre biografi över Joan Baez och se ett klipp                             

  

  

Joan Baez & Bob Dylan  

 

Joan Baez med Farewell Angelina 

 

 

Joan Baez bor numera i Woodside, Kalifornien där hon bodde med sin mamma fram till hennes död 2013, mamman blev 100 år.  Huset där hon bor ligger idylliskt och hon har en bakgård där hon mediterar, skriver och är nära naturen       

 

 

 

#Joan #Diamond #Bob #Folksångerska #Woodside

Av Malin wiper - 11 november 2015 08:30

 


Bloggvikarien Mr T tar till orda:



när man läser på paketen som jag gjorde nyss med vårt parfymfria Skona tvättmedel så såg jag att det innehöll "zeoliter" som det nu varnas för. Därför har vi sett oss om efter ett annat istället. Zeoliter ökar dammängden så man får mer damm hemma och sen sitter det kvar i kläderna och kan irritera. Klicka här för att läsa lite mer om zeoliter. Klicka här för att läsa ännu mer om dessa zeoliter

 

 

Klicka här för att se vad folk skriver om sköljmedel och olika tvättmedel. Klicka här för att läsa om vad sköljmedel och annat kan innehålla som inte är bra. Det värsta är att medlen som används mest ex Comfort går även ut i markerna och förgiftar. Sen blir vi själva påverkade när vi har kläderna på oss med dessa medel i. 

 

   

Nu har jag hittat tvättmedel som inte innehåller Zeoliter och det är Ocean som vi köpte på "Granngården" i Jönköping. Vi skall även testa deras diskmedel och vi köpte även sköljmedel. Eftersom min fru är allérgiker så vill man ha så giftfritt som möjligt och utan parfym. Vi använder inte sköljmedel på allt som många gör utan bara på sånt som verkligen behövs och då så lite som möjligt. Vi har haft Ocean för många år sedan och då fick man skicka efter tvättmedlet. 

       


Malin är bättre i ryggen och i höger axel men i vänster axel och upp mot örat är det inte så bra så hon kommer nog att få gå ytterligare en gång till kiropraktorn. Hon är mer upplåst än att det värker. Ha nu en fin dag 

 

 

 #Zeoliter #Skona #Granngården #Ocean

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards